ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپیده احمدخانی، فعال سابق دانشجویی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد

پرونده‌سازی نهادهای امنیتی، صدور احکام زندان و مجازات غیرانسانی برای معترضان خیزش سراسری از سوی دستگاه قضایی کماکان ادامه دارد. در یکی تازه‌ترین صدور احکام زندان، سپیده احمدخانی، فعال سابق دانشجویی به پنج سال زندان محکوم شد.

بنا بر گزارش شوراهای صنفی دانشجویان، سپیده احمدخانی، دانش‌آموخته دانشگاه بهشتی توسط دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص او قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سپیده احمدخانی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، از بابت اتهام «اتهام اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

این دانش‌آموخته دانشگاه بهشتی هم‌چنین به عنوان مجازات تکمیلی به «منع خروج از کشور، منع استفاده از موبایل و ابزار هوشمند و منع عضویت در گروه یا دستجات سیاسی و اجتماعی هر یک به مدت دو سال، ارائه خدمات عمومی رایگان در مرکز نگهداری سالمندان بهزیستی استان تهران به مدت سه ماه روزی چهار ساعت با تایید و نظارت حراست واحد پذیرنده و تهیه پژوهش‌ نامه در ۸۰ صفحه پیرامون ضرورت وجود امنیت در جوامع بشری و مذمت خیانت و علاقه به وطن»، محکوم شده است.

سپیده احمدخانی دانش آموخته کارشناسی معماری دانشگاه زنجان و کارشناسی ارشد مطالعات معماری دانشگاه بهشتی است.

احمدخانی جمعه شب یکم مهرماه سال جاری در منزل خود بازداشت شد و پس از ۲۶ روز بازداشت با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شد. مأموران هم‌چنین گوشی همراه، لپ‌تاپ و وسایل شخصی او را نیز ضبط کردند.

از آغاز اعتراضات گسترده‌ سال ۱۴۰۱ تا به حال هزاران تن از معترضان و صدها فعال مدنی و صنفی، دانشجویی، زنان و کارگری در مناطق مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

به‌گفته مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعتراضات سراسری مردم در ۳۱ استان، ۱۶۱ شهر و ۱۴۴ دانشگاه بزرگ کشور انجام شد و شمار کشته‌شدگان از ۲۶ شهریور تا ۸ دی‌ماه به ۵۰۸ نفر و تعداد بازداشتی‌ها نیز به ۱۹ هزار و ۱۹۶ نفر رسیده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.