ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در دو حادثه مرگ‌بار چهار کارگر کشته و پنج کارگر مصدوم شدند

در دو حادثه کارگری جداگانه دست‌کم چهار کارگر جان باختند و پنج کارگر هم مصدوم شدند. سه تن از کارگران جان باخته، کارگر ساختمانی بودند و یک تن هم کارگر صنعتی.

حوادث مرگبار در محیط‌های کارگری جان دست‌کم چهار کارگر را طی یک شبانه‌روز گرفت. در یک حادثه که با گازگرفتگی کارگران همراه بود، سه کارگر ساختمانی به دلیل استنشاق گاز سمی جان خود را از دست دادند.

محل وقوع این حادثه شهرک «سنقر‌آباد» از توابع شهرستان هرسین در استان کرمانشاه گزارش شد. اکبر آزادی، روابط عمومی مدیریت حوادث استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) وقوع این حادثه را تایید کرد. او گفت که کارگران گچ‌کار شب در محل استراحت خود دچار گازگرفتگی شده بودند.

هویت هیچ یک از کارگران هنوز اعلام نشده است. کارگران ساختمانی بالاترین سهم را در حوادث کاری مرگ‌بار دارند. بر بنیاد گزارش نهادهای حکومتی بیش از ۵۰ درصد حوادث کاری منجر به مرگ در بخش ساختمان رخ می‌دهد. کارگران ساختمانی اغلب بدون قرارداد و بیمه به صورت روزمزد مشغول به کار هستند.

حادثه دوم صبح سه‌شنبه ۱۳ دی در کارخانه «ذوب ریزان شرق پایتخت» در استان سمنان رخ داد. در این حادثه که با انفجار کوره ذوب آهن این کارخانه رخ داد، یک کارگر ۵۲ ساله کشته شد و پنج کارگر دیگر مصدوم شدند. هویت کارگر فوت شده محمدباقر عزیزی اعلام شد اما مشخصات کارگران مصدوم هنوز اعلام نشده است.

بر بنیاد گزارش ایلنا حال سه تن از کارگران مصدوم شده وخیم است و آنها با بالگرد به بیمارستان سمنان منتقل شده‌اند و دو مصدوم دیگر هم به بیمارستانی در تهران. با توجه به وخامت حال مصدومان احتمال می‌رود شمار کارگران فوت شده در روزهای آتی افزایش یابد.

ایران یکی از ناامن‌ترین مناطق برای کارگران به شمار می‌رود. سالانه بیش از ۲۸ هزار حادثه کاری در سازمان پزشکی قانونی ثبت می‌شود که طبق گزارش‌های این سازمان حداقل ۱۳ هزار کارگر به صورت جزئی یا دایمی مصدوم و از کار افتاده می‌شوند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شمار کارگران فوت شده بر اثر حوادث کاری را کمتر از ۸۰۰ نفر در سال گزارش کرده است. این رقم با واقعیت نمی‌خواند و تنها کارگران شاغل در کارگاه‌های تحت پوشش وزارت کار را شامل می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.