ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای می‌گوید عقب‌نشینی نمی‌کند و اعتراضات بعدی هم سرکوب خواهند شد

خامنه‌ای که پیش از این اعتراضات سراسری علیه حکومتش را «جزئی» خوانده بود، حال می‌گوید که این رویداد نتیجه «مهندسی خوب» دشمنانش بوده و او در دلش به آنها آفرین می‌گوید.

رهبر جمهوری اسلامی برای سومین بار در ۹ روز گذشته در سخنرانی‌اش به اعتراضات سراسری علیه او و حکومتش پرداخت و این بار گفت که یک نقشه جامع با طراحی خوب توسط دشمنانش پیاده شد ولی او نه تسلیم این اعتراضات خواهد شد و نه اعتراضات آینده.

علی خامنه‌ای پیش از این در روز ۲۰ مهر و در ابتدای چهارمین هفته از اعتراضات سراسری مردم ایران به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که این رویداد یک «حادثه جزئی» برای پرت کردن حواس مسئولان و خشم دشمن از اجرای سرود «سلام فرمانده» است.

او روز پنج‌شنبه ۲۲ دی‌ماه در ۱۱۶مین روز از اعتراضاتی که هنوز شعله‌هایش خاموش نشده است در جمع گروهی از مداحان بار دیگر از عشق و علاقه وافرش به سرود «سلام فرمانده» سخن گفت و آن را نشانه نفوذ «رشحات انقلاب در خارج از مرزهای کشور» خواند.

سرود «سلام فرمانده» که مدحی است اغراق‌آمیز از علی خامنه‌ای و نقش او در فرماندهی نیروهای تحت امرش برای ظهور مهدی در ماه‌های گذشته به پای ثابت مراسم حکومتی در بخش‌های مختلف کشور بدل شده است.

خامنه‌ای البته تنها از مدح خودش و ولایتش ابراز رضایت نکرد. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش ناگزیر یادآوری غیرمستقیمی از فحش‌های بی‌سابقه‌ای که در اعتراضات سراسری به‌‌ویژه در دانشگاه‌ها به او داده شد هم اشاره کرد.

رهبر جمهوری اسلامی گفت که این فحش‌ها را دادند تا در دل مسئولان و منصوبانش خللی ایجاد کنند که موفق نشدند: «خیال می‌کردند با فحاشی و بددهنی و اهانت‌های گوناگون می‌توانند مسئولان کشور را منفعل و از میدان خارج کنند.»

او گفت که می‌پذیرد که وضعیت اقتصادی کشور نامناسب است ولی مردم با دشمنان او همراه نشده‌اند و به همین دلیل نقشه‌ها شکست خورد: «دشمن همه عوامل لازم برای اخلال و تخریب در یک کشور را به کار انداخت... عامل اقتصادی وجود داشت چرا که وضعیت اقتصادی کشور خوب نبود و نیست بنابراین مشکل معیشتی مردم زمینه‌ای بود که از آن استفاده کنند.»

علی خامنه‌ای به ریشه‌های بحران اقتصادی، نقش خودش و منصوبانش در بروز این بحران و مسئولیت‌هایی که به عنوان تنها تصمیم‌گیر جمهوری اسلامی دارد اشاره نکرد.

او گفت نقشه‌ای جامع تهیه شده بود که حتی تحسین او را هم برانگیخته است:

«من به‌عنوان یک ناظر، در دل خود به مهندسی خوب دشمن "آفرین" گفتم چرا که همه چیز را در جای خود و به اندازه فراهم کرده بود اما با وجود این نقشه که در کشورهایی نیز اثرگذار است، موفق نشدند زیرا محاسبه آنها غلط بود.»

خامنه‌ای بار دیگر اعتراضات سراسری را به نفوذ تیم‌های جاسوسی و حضور ایرانیان خودفروخته در اعتراضات نسبت داد و گفت که این رویدادها نتوانست بین او و دیگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی برای تغییر سیاست‌های سرکوبگرانه‌اش اختلافی بیندازد و جمهوری اسلامی به همان شیوه قبلی ادامه مسیر خواهد داد:

«خیال می‌کردند با وسوسه و هیاهو می‌توانند مسئولان سطح بالای کشور را دچار اختلاف‌نظر کنند. خیال می‌کردند با دلارهای نفتی فلان کشور مزدور آمریکا می‌توانند اراده جمهوری اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند. خیال می‌کردند با تشویق چند عنصر خودفروخته به پناهندگی به کشوری دیگر و لجن‌پراکنی علیه ایران، جوانان ما ناامید می‌شوند، در حالی‌که اشتباه کردند و کسی به آنها اعتنایی نکرد.»

او مانند دو سخنرانی قبلی‌اش از نیروهایش در حکومت خواست تنهایش نگذارند و از کید و مکر دشمن غافل نشوند:

«باید حواسمان باشد. این گونه نباشد که دچار غفلت و غرور شویم و بگوییم قضایا تمام شد. باید در میدان بمانیم و بدانیم عامل حفظ ملت، امید و وحدت ملی است.»

خامنه‌ای در پایان به نیروهای هوادارش وعده داد که او نه تنها بر اعتراض کنونی که بر اعتراضات آینده هم فائق خواهد آمد:

«۴۰ سال است که از هر طریقی علیه جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند اما چون محاسباتشان غلط بوده و هست تا کنون شکست خورده‌اند و در آینده نیز شکست خواهند خورد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    خامنه ای در مورد عدم همراهی مردم کاملا درست می گوید اما دلیل این عدم همراهی دو چیز است اول خشونت بیش از حد سرکوبگران که بعنوان یک تاکتیک برای عدم پاسخگوئی دولت به مطالبات مردم ترسیم شده است تا جو اختناق و خشونت حام بر خیابانها شود دوم اپوزسیون خارج کشور است که مردم بدلیل اینکه هنوز نتوانسته اند مطالبات مطرح انقلابیون را بعنوان مطالبات خودشان درک کنند با رسانه های آنها تصور می کنند که رضا پهلوی مجاهدین یا امثال افراد بیسوادی مثل حامد اسماعیلیون و علی کریمی قرار است سیاست فردای ایران را رقم بزنند نه خودشان . پس هنوز ساکت و خاموش هستند تا اینکه کم کم وارد میدان شوند . اتفاقا هم حکومت با ایجاد جو خشونت و هم اپوزسیون راست به این خشونت و حتی اعدامها علاقه نشان می دهد تا باز همان مطالبات معیشتی همگانی نشوند از اینرو انقلابیون با تغییر تاکتیک و آرام نمودن جو خیابانها شرایط پیوستن نیروهای بیشتری را ایجاد خواهند کرد بیانیه ی 700 شخصیت ادبی توسط کانون نویسندگان و همینطور فراخوان اعتصابات نفت نمونه ی بارز ی از به میدان آمدن مردم است و انتظار می رود اگر باز اپوزسیون راست یک چند فراخوان توخالی از خارج کشور ندهد و جو همینگونه ادامه یابد نیروهای بیشتری وارد میدان شوند اما خامنه ای هم کاملا روشن است که از همین مقدار نیرو هر شب نماز وحشت می خواند و ارتجاعی ترین افراد را به کار می گمارد

  • کیان

    هر کسی سوکسه و پایگاهی در بین مردم دارد را دستگیر میکنید. چرا که میدانید مردم به ستوه آمده از ستم هر کسی را به شما ترجیح میدهند