ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"دانش‌آموزان خط قرمز کارگران هستند": حمایت گسترده از تجمع ۱۶ اسفند در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس دخترانه

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران به تجمع سراسری در روز سه شنبه ۱۶ اسفند، مورد حمایت تشکل‌های کارگری، دانشجویی، دانش‌آموزی و حقوق بشری قرار گرفته است. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و تشکل‌های حامی تاکید کرده‌اند تنها راه مقابله با حمله‌های شیمیایی سازمان‌یافته اعتراض و حضور فعال در تجمعات اعتراضی است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران در فراخوان تجمع سه شنبه ۱۶ اسفند بی‌اعتنایی حکومت به خواست‌های معلمان و تداوم حملات شیمیایی سازمان‌یافته به مدارس را محکوم کرد و با تاکید بر این که «دانش‌آموزان خط قرمز معلمان هستند» از معلمان شاغل و بازنشسته خواست در حمایت از دانش‌آموزان تجمع سراسری برگزار کنند.

شوراهای صنفی دانشجویان، دانش‌آموزان انقلابی بوشهر، اتحادیه آزاد کارگران ایران، شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت، کانون مدافعان حقوق بشر و اتحاد بازنشستگان با انتشار بیانیه‌هایی از این فراخوان حمایت کرده‌اند. تجمع در تهران مقابل مجلس و در سایر شهرها مقابل ادارات آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

دوشنبه ۱۵ اسفند نیز ده‌ها دانش آموز مسموم و روانه بیمارستان شدند

دوشنبه ۱۵ اسفند حمله شیمیایی به مدارس دخترانه ادامه یافت. در پی حملات ده‌ها دانش آموز در اندیمشک، تکاب، دیواندره، سنندج و قوچان راهی بیمارستان شدند.

اسامی برخی از مدارس که دوشنبه مورد حمله شیمیایی قرار گرفته‌اند عبارتند از:

دبیرستان دخترانه خانزاد آمل، مدارس کوثر و نمونه دولتی در شهر سلماس، مدرسه مکتب‌الزهرا در لارستان، دبیرستان علوم و معارف اسلامی در ملاصدرا ۱۷ در مشهد، دبیرستان دخترانه مریم در ماکو، مدرسه دخترانه مولوی در شهرکرد، دبیرستان معلم در اندیمشک، دبیرستان دخترانه پروین‌اعتصامی در تکاب، مدرسه‌ای در دیواندره، مدرسه‌ای در هرسین استان کرمانشاه و مریوان، مدرسه ژیلا مقبل در سنندج، دبیرستان رقیه در مرند، یک مدرسه دخترانه بخش شاندرمن در ماسال، و حدود ۳۰ دانش‌آموز یک دبیرستان دخترانه در قوچان.

فراخوان شورای هماهنگی از سوی تشکل‌های دانشجویی، بازنشستگان، تشکل‌های کارگری و دانش آموزان مورد استقبال قرار گرفته است.

دانش آموزان انقلابی بوشهر

تشکل‌ دانش‌آموزان انقلابی بوشهر که در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی شکل گرفته‌اند از فراخوان معلمان حمایت کرده‌ است.

دانش‌آموزان انقلابی بوشهر در اعلام حمایت خود نوشته است:

تشکل دانش‌آموزان انقلابی بوشهر، همراه با معلمان پیشرو در سه‌شنبه ۱۶ اسفند، در حمایت از دانش‌آموزان و معلمان، دعوت می‌کند از حضور در کلاسها خودداری کرده و از دانش‌آموزان انقلابی می‌خواهد کلاس‌های درس را که بوی خون گرفته خالی کنند. همچنین از دیگر تشکل‌های دانش‌آموزی در دیگر شهر‌ها تقاضا دارد که به این اعتصابات بپیوندند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه حمایت از تجمع سراسری ۱۶ اسفند معلمان نوشته است هدف آمران و عاملان حملات زنجیره‌ای، ایجاد فضای رعب و وحشت در کشور و بویژه در میان دختران و زنان مبارز است تا مانع از اوج‌گیری دوباره اعتراضات شود.

این تشکل افزوده است:

اتحادیه آزاد کارگران ایران با حمایت قاطعانه از این فراخوان، اعلام می‌دارد که تنها راه مقابله با این جنایت ضد بشری، اعتراض متحدانه‌ی دانش‌آموزان، والدین و معلمان در سراسر کشور و حمایت و همراهی کارگران و دیگر بخش‌های مردم ایران با این اعتراضات است.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از تجمع ۱۶ اسفند معلمان حمایت کرده است. این تشکل می‌نویسد:

دانش‌آموزان خط قرمز ما کارگران هم هست. جواب ما تجمعات بزرگ سراسری روز شانزدهم اسفند است.

کانون مدافعان حقوق بشر

کانون مدافعان حقوق بشر از فراخوان حمایت کرده و در ارتباط با تجمع ۱۶ اسفند نوشته است:

در واکنش به سه ماه حملات بی‌شرمانه پی در پی به مدارس دخترانه و مسمومیت‌های سریالی هولناک دانش‌آموزان، معلمان دلسوز و شریف ایران فراخوان تجمع جهت دفاع از حریم آموزش و پرورش داده‌اند از تمام مردم دغدغه‌مند می‌خواهیم که با این فراخوان همراه شوند.

اتحاد بازنشستگان: روز ۱۶ اسفند به خیابان می‌آییم

اتحاد بازنشستگان نوشته است:

گروه اتحاد بازنشستگان همگام با معلمان، بازنشستگان، دانش آموزان، دانشجویان و همه توده‌های معترض و به ستوه آمده از جور و ظلم سرکوبگران، از تجمع اعتراضی حمایت کرده و برای برخورداری معلمان از معیشت و زندگی شایسته و نیز دسترسی به نظام آموزشی امن، رایگان، با کیفیت و استاندارد، تاکید می‌نماییم. در روز ۱۶ اسفند به خیابان می‌آییم تا طنین فریادهایمان رعشه بر جان سرکوبگرانی بیندازد که مدارس و فضاهای آموزشی و محل کار و زندگی و جامعه را برای دانش آموزان، معلمان، بازنشستگان و تمامی توده‌های مردم ناامن ساخته‌اند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور: در مسیر روشن معلمانِ خود در مکتب‌خانه‌های خیابان ایستاده‌ایم

شوراهای صنفی دانشجویان در بیانیه اعلام حمایت از فراخوان ۱۶ اسفند درباره تهاجم شیمیایی به دانش آموزان نوشته است:

شوراهای صنفی دانشجویان از دیرباز و همواره در کنار هم‌سرنوشتان خود در تشکل‌های صنفی معلمان ایستاده است و بدین وسیله کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور ضمن اعلام حمایت از فراخوان ۱۶ اسفند شورای هماهنگی معلمان، اعلام می‌دارد در مسیر روشن معلمانِ خود در مکتب‌خانه‌های خیابان ایستاده‌ایم.

در بیانیه پایانی تجمع سه شنبه ۱۶ اسفند آمده است گستردگی مدارس مورد تهاجم و تعداد زیاد دانش‌آموزان آسیب دیده نشان می‌دهد پروژه مسموم سازی دانش آموزان فراتر از «اقدامات خودسرانه» وابستگان ایدئولوژیک حاکمیت است به ویژه آن که نهادهای حکومتی هیچ اقدامی جهت جلوگیری از تهاجم به دانش آموزان و دانشجویان صورت نداده‌اند.

شورای هماهنگی خواسته است به هیاتی از فعالان مدنی، صنفی و سیاسی مستقل به همراه جمعی از پزشکان و اساتید متخصص و وکلای حقوق‌بشری امکان داده شود مستقلا درباره مسموم شدن دانش آموزان و دانش آموزان تحقیق کند و یافته‌های خود را به اطلاع مردم برساند.

در بیانیه حمایت معلمان متشکل در «خانه فرهنگیان ایران» از تجمع ۱۶ اسفند آمده است:\nحکومت چند روزی بیشتر فرصت ندارد تا با پاسخی قانع کننده و معرفی آمرین و مجریان این ترور سازمان یافته فضا را کمی آرام کند.

این تشکل افزوده است در صورت مسکوت گذاشتن بحران، «دلایل حکومتی بودن ترور بیولوژیک تکمیل شده و قطعا مردم تصمیمی جدی‌تر خواهند گرفت.»

خانه فرهنگیان ایران از دانش آموزان خواسته است «همراه با اولیا و دوستان خود، شانه به شانه معلمان خود در مکان‌های ذیل جمع شویم و همراه یکدیگر نسبت به یک ترور سازمان یافته بیولوژیک فریاد دادخواهی» سر دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.