ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار علم‌الهدی: فتنه ۹۴ از فتنه ۸۸ موثر‌تر است

امام جمعه مشهد می‌گوید فتنه ۸۸ گذشته و دیگر نباید از آن حرف زد بلکه باید از فتنه ۹۴ سخن گفت. وزیر سابق اطلاعات هم ادعا کرد که بعضی تجمعات ۸۸ در تهران با مخارج یک "فاحشه" برگزار می‌شد.

امام جمعه مشهد می‌گوید فتنه ۸۸ گذشته و دیگر نباید از آن حرف زد بلکه باید به فتنه ۹۴ پرداخت. وزیر سابق اطلاعات در شیراز گفت برخی تجمع‌های تهران در سال ۸۸ با مخارج یک "فاحشه" برگزار می‌شدند. علیرضا پناهیان در مهدیه تهران عنوان کرد تازه در فتنه ۸۸ فهمیدیم که چرا امام جام زهر را نوشید.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد

سخنرانان مراسم "نهم دی" در تهران، قم و شیراز بار دیگر بیم خود از تکرار رویدادهای اعتراضی سال ۸۸ را نشان داده و از ادامه "نفوذ دشمن" در جریان انتخابات ۹۴ ابراز نگرانی کرده‌اند.

احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد می‌گوید فتنه ۹۴ از فتنه ۸۸ موثرتر و خطرناک‌تر است زیرا دشمن از تجربه آن استفاده می‌کند. او چهارشنبه ۹ دی، در مدرسه فیضیه قم گفت: «در فتنه ۸۸ از سوی دشمن هتاکی صورت گرفت اما مد نظر دشمن در فتنه ۹۴، تملک کشور و براندازی همه ارزش‌هاست.»

به اعتقاد امام جمعه مشهد، دشمن از جاسوس‌های انگلیسی و آمریکایی برای نفوذ و فتنه جدید استفاده نمی‌کند بلکه دنبال سربازگیری و جذب نیرو از میان کسانی است که با رهبر انقلاب زاویه دارند. خبرگزاری تسنیم به نقل از علم‌الهدی نوشت: «حوزه‌های علمیه، علما و روحانیت وظیفه دارند با بصیرت خود، انقلاب را از فتنه ۹۴ حفظ کنند.»

علم‌الهدی اشاراتی نیز به برخی خواص کرده که "در فتنه۸۸ در برابر شعار مرگ بر ولایت فقیه نایستادند بلکه لبخند هم زدند.» پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز ۸۸، از خاتمی و رفسنجانی به دلیل محکوم نکردن اعتراضات، با عنوان خواص بی‌بصیرت نام برده می‌شود.

«سال ۸۸ فهمیدیم چرا امام جام زهر نوشید»

علیرضا پناهیان، روحانی و منبری جنجالی، در مهدیه تهران گفت گروهی در کشور، مامور مهار انقلاب اسلامی هستند: «در فتنه ۸۸ بود که متوجه شدیم چرا امام جام زهر نوشید... دولت جنگ در دست کسانی بود که فتنه ۸۸ را به راه انداختند... در زمان جنگ بودجه‌های صنعتی و مالی کشور در دست کسی بود که در فتنه ۸۸ دستگیر شد و به زندان افتاد.»

پناهیان در سخنرانی خود، سوال طرح کرده که چرا جامعه اسلامی در حالی که دین خود را بر حق می‌داند باید از جوامع غیراسلامی عقب‌مانده تر باشد. "رجانیوز" به نقل از پناهیان نوشت: «چون انقلاب ما ۳۵ سال است از داخل مهار می‌شود. کسانی که حرف امام را گوش نمی‌کردند چه کسانی بودند؟... آنها همین کسانی بودند که فتنه ۸۸ را راه انداختند و دوست داشتند جریان‌های تکفیری و تروریستی حاضر در عراق و سوریه را در ایران راه بیندازند...»

پناهیان در بخش دیگری از حرف‌های خود به "مجمع عقلا" کنایه زده و گفته است: «بعضی از سیاستمدارانی که امروز در رأس امور هستند، جلساتی تشکیل دادند به نام «مجمع عقلا» تا امام را مهار کنند اما امام فرمان داد آن کمیته را منحل کنید.» مجمع عقلا نام گروهي از نمايندگان مردم در مجلس دوم شوراي اسلامي بود كه با ابتكار کسانی چون حسن روحاني برای پایان دادن به جنگ تحميلي تلاش مي‌كردند.

«تجمعات تهران با مخارج یک فاحشه»

حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات در مراسم سالگرد نهم دی در دانشگاه شیراز عنوان کرد که فتنه ادامه خواهد داشت و باید مراقب بود. او ادعا کرد که بیش از ۲۵۰ نفر در سفارت انگلستان در فتنه ۸۸ کار می‌کردند: «در این میان ۵۴ نفر انگلیسی و ۲۰۰ نفر ایرانی بودند. آنها در سطح کشور پراکنده شدند و ملاقات‌های مختلفی با خواص انجام دادند تا آنها را دچار اشتباه محاسباتی کنند.»

خبرگزاری فارس از قول مصلحی نوشت که تجمع برخی در سر چهارراه‌ها با مخارج یک "زن فاحشه ایرانی" انجام می‌شد که از انگلیس به کشور وارد شده بود و ماموریتش برقراری ارتباط با افراد و پول دادن به انها برای تجمع کردن بود: «بررسی‌های دیگر ما نشان می‌داد که یکی دیگر از افراد نزدیک به مسئولان نظام نیز هفته‌ای ۲۰۰ میلیون تومان پول خرج می‌کرد تا مردم را به خیابان بیاورد.»

مصلحی اذعان کرده که فیسبوک و فضاهای اجتماعی نقش بسیار مهمی در اعتراضات ۸۸ ایفا کردند: «قرار بود فیسبوک به مدت چند ماه تعطیل شود و خود را بازسازی کند اما اوباما مخالفت کرد زیرا برای استفاده از فیسبوک برنامه‌ریزی کرده بودند.»

خط قرمز انتخابات

پس از سرکوب تظاهرات خیابانی در سال ۸۸، نیروهای امنیتی، سپاهی و بسیجی تظاهراتی دولتی را در نهم دی سازماندهی کرده و جشن پیروزی گرفتند. در شش سال گذشته، تندروها و اصولگرایان از این مناسبت برای متهم ساختن منتقدان و دمکراسی‌خواهان به همکاری با "دشمن" سود برده‌اند.

انتخابات توامان دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی، فرصت دیگری برای تندروها فراهم کرده که خط قرمز نظام و رهبری را "طرفداری از فتنه" تعیین کرده و بدین‌وسیله و پیشاپیش حذف کسانی را توجیه کنند که با "فتنه" و رویدادهای ۸۸ مرزبندی نکرده‌اند.

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان گفته است که رفتار و گفتار افرادی که برای هر دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند، بر اساس خط قرمز تعریف شده بررسی می‌شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سووشون

    قیافه اش به کفتار می ماند. و کفتار حیوانی لاشخور و خصوصا گنیدیده خوار است و بی غیرت انسانی. البته ایشون غیر اسلامیش که همانا بیغیرتی انسانی ست را داراست

  • حسن

    اتفاقا به نظرمردم هم می بایست کاندیداها نسبت به فجایع 88موضع روشنی اتخاذ نمایند.

  • میترا

    توجه کنید افرادی که در راه انداختن یک انقلاب از نزدیک دستی داشته اند از هزار زاویه دنبال منابع مالی و حامیان خارجی اغتشاشات سال 88 هستن. خوب می دونن که بدون این چیزا حرکتی درست نمیشه. انقلاب سال 57 قطعا حامی و محرک خارجی داشته.

  • naseem

    فتنه و فتنه گر شمایید که چاپیدید و خوردید و کشتید تا روی هجوم مغول را سفید کردید.....

  • farhad

    این ملای کثیف گردنش رو تبر بر نیمداره