ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسنی اژه‌ای: موضوع حقوق‌های نجومی جناحی نشود

در حالی که حسن روحانی گفته بود مسئله حقوق‌های نجومی از دوره قبل به جا مانده است و مخالفان دولت نیز پای اصلاح‌طلبان و دولت را به آن می‌کشند، سخنگوی قوه قضائیه ایران می‌گوید این موضوع جناحی نیست و باید با آن برخورد شود.

معاون اول قوه قضائیه ایران می‌گوید همه مسئولان موضوع حقوق‌های نجومی را تقبیح کرده‌اند اما عده‌ای آن را جناحی و سیاسی می‌کنند.

محسنی اژه‌ای: اخیراً سیر حقوق‌های میلیونی شتاب گرفته، اگر آن را رها کنیم، این شیب سرعت می‌گیرد

غلامحسن محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه و معاون اول رئیس قوه قضائیه، پنج‌شنبه ۳ تیر در رابطه با حقوق‌های کلان مدیران دستگاه‌ها گفت: «گرچه پیش آمدن موضوع فیش‌های حقوقی بد است، اما برخورد نکردن با آن بدتر است.»

اژه‌ای گفت: «با این‌که از مجلس تا دولت و قوه قضائیه همه این مسأله را تقبیح کردند ولی عده‌ای آن را با رویکردی جناحی و سیاسی نگاه کردند.»

او افزود: « نباید با این مسأله سیاسی و جناحی برخورد کرد. نباید بگوییم در این دولت بوده یا آن دولت. هرکس در هر نهادی و هر دولتی بوده است، باید با او برخورد شود.»

در دو ماه اخیر اسنادی از فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی و دریافت پاداش‌های چند میلیون تومانی اعضای هیئت بانک‌های رفاه، صادرات، ملت، سینا، خاورمیانه، اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی و همچنین شرکت فرابورس و شرکت بورس انرژی منتشر شد. این اسناد بیشتر از سوی محافل مخالف دولت منتشر می‌شود و در آن‌ها پای برخی از اصلاح‌طلبان نیز به میان کشیده شده است.

در پی این افشاگری‌ها حسن روحانی از اسحاق جهانگیری، معاون اول خود خواست تا همه موارد تخلف و هرگونه سوء استفاده در زمینه حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران شناسایی شده و وجوهی که به ناحق پرداخت شده مسترد شوند و مدیران متخلف نیز عزل شوند.

با این حال روحانی پرداخت‌های کلان را از مقررات به جا مانده از دوره قبل دانست.

محسنی اژه‌ای در همین پیوند گفت: «نمی‌شود گفت تمام این امر برای چند سال اخیر است ولی اخیراً سیر آن شتاب گرفته که اگر ما آن را رها کنیم، این شیب سرعت می‌گیرد.»

روز گذشته، چهارشنبه ۲ تیر، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با حسن روحانی و اعضای هیئت دولت مسئله حقوق‌های نجومی را «هجوم به ارزش‌ها» دانست اما گفت این موضوع استئنا است.

خامنه‌ای افزود: «بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاه‌ها، در حد معقول است و دریافتی‌های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران سه‌شنبه یکم تیرماه دستور تشکیل کمیته‌ای سه نفره را برای رسیدگی به حقوق‌های میلیونی صادر کرد و از این کمیته خواست تا در اسرع وقت ضمن بررسی فهرست‌های دریافت شده از دستگاه‌ها، موارد تخلف در پرداخت‌های صورت گرفته را برای اقدامات بعدی به او گزارش کنند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سانسورزده

    انتفااقا جناحی بوده. جناح **اعتدالی-اصلاخ طلبی تاجایی که میتونست کیسه بوکس قرا رگرفت. حتی یک مورد از فبشها و دزدهای جناح خاکم از قوه قضاییه یتا بین رهبریو نباهادها و اتان قدس رسوا فاش نشد. حالا وقت ماست مالی است. 1400 ملیارددلار ثروت کشور بربا دادن و ایران فقرترنی کشور جهان کردند. احمق مردمی که بخاطر 45 هزار تومان پ.ل گداا نمشود گول اینه خوردند قیمتها هزاردردصد بالابردن خاک بر ملتی مثل ایران

  • وطن

    يعنى ميخواهد بگويد تا حالا جناحى نبوده!!؟ نزديك چهار دهه است كه چنيـن پول هايى حتىٰ در ابعاد بزرگتر از ماجراى حقوق هاى نجومى فعلـى بيـن خودشان در حقيقت پخش ميكردند. خودتـى اى مُلا.

  • faryad

    ولاکن همه باهم میخورند!!