ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه نبرد با مدلینگ و برند: مراسم افتتاح یک نمایندگی پوشاک خارجی لغو شد

خبرگزاری تسنیم نوشته‌‌ است که بنا بوده در مراسم افتتاح نمایندگی "لیوایز" تعدادی از مانکن‌های معروف تهران با قدم زدن روی فرش قرمز، لباس‌های این برند را به نمایش بگذارند.

مراسم افتتاح نمایندگی برند levis در مرکز خرید روشا واقع در شمال شهر تهران، با حضور و دخالت نیروی انتظامی برگزار نشد.

خبرگزاری تسنیم از این برنامه به عنوان "فشن شو" نام برده است؛ مراسمی برای افتتاح یک برند پوشاک آمریکایی در یکی از مجتمع‌های تجاری شمال شهر که با حضور دقیقه ۹۰ پلیس امنیت، لغو شد.

این خبرگزاری نوشته است که بنا بوده در این مراسم تعدادی از مانکن‌های معروف تهران با قدم زدن روی فرش قرمز، لباس‌های این برند را در "شوی زنده" به نمایش بگذارند.

شمار افراد حاضر در این برنامه ۱۵۰ نفر گزارش شده است که پس از دخالت پلیس مجبور به ترک محل شده‌اند. ساعت شروع این مراسم ۲۲ شب چهارشنبه نهم تیر ماه بوده که به دنبال حضور نیروی انتظامی، به حاضران در محل گفته می‌شود که به دلیل نقص فنی، این برنامه برگزار نمی‌شود.

تسنیم با تهدید ضمنی برگزار کنندگان این برنامه از تخلف‌های پیشین مرکز خرید تازه تاسیس روشا سخن به میان آورده و موضوع را به تخلفات ساختمانی کشانده است: «به‌ گفته مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای شهر پایتخت، پرونده این مجتمع در کمیسیون ماده ۱۰۰ در حال بررسی است.»

مبارزه با برند و مدلینگ در ماه‌های اخیر و به دنبال هشدارها و سخنرانی‌های رهبر جمهوری اسلامی درباره برند، سبک زندگی و ولنگاری فرهنگی شدت گرفته است.

در همین زمینه

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفته است که بر صفحه‌های فیس‌بوکی و اینستاگرامی مرتبط با «مدلینگ» نظارت اطلاعاتی و قضایی وجود دارد و تعدادی از آرایشگاه‌ها، مزون‌ها و آتلیه‌های عکاسی «تحت شاخه اطلاعاتی و قضایی» درآمده‌اند.

دادستان تهران همچنین گفته است که سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای در دو سال گذشته برای «آرایشگاه‌ها و مزون‌های مرتبط با مدلینگ» دو پرونده با نام‌های «عنکبوت یک و دو» باز کرده و حدود ۵۰ آرایشگاه، ۵۰ مزون و ۵۰ آتلیه عکاسی را زیر نظر گرفته است.

خرداد ماه امسال هم پروژه عنکبوت به استان فارس رسید و اطلاعات سپاه فجر این استان خبر داد که عوامل اصلی پروژه عنکبوت را در این استان دستگیر کرده است.

با وجود همه این اقدامات سلبی، علی خامنه‌ای شانزدهم خرداد ماه امسال در دیدار با نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی از «دستگاه‌های فرهنگی» و تولید کالاهای فرهنگی انتقاد کرده و گفته بود که در آن‌ها «احساس ولنگاری» می‌کند: رهبر ایران: در مسأله‌ فرهنگ احساس ولنگاری می‌کنم

از آنجا که مقام‌ها و مجموعه‌های زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی، در حال حاضر عرصه بروز "ولنگاری"‌های مورد نظر او را شبکه‌های اجتماعی می‌دانند، نبرد در اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک و دیگران همچنان ادامه دارد و این شبکه‌ها تا اطلاع ثانوی محل مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند.

در همین زمینه، معاون فرهنگی قوه قضاییه ایران هم گفته است که هر کسی تلفن همراه هوشمند دارد، ناخواسته مصادیقی از محتوای مجرمانه را حمل می‌کند.

هادی صادقی همچنین گفته است که جامعه امروز ایران علاوه بر «ایدز فرهنگی» به «ایدز حقوقی» هم مبتلا شده و «قانون که همان سیستم ایمنی جامعه است، نقص اساسی دارد.»

اما جمهوری اسلامی نه تنها با مدل‌های جاندار که با مانکن‌های بی‌جان هم سر سازگاری ندارد. مانکن‌های بی‌جان فروشگاه‌ها باید «پستان بریده» و بدون برجستگی باشند. به این ترتیب تحمل مدل زنده بر روی صحنه اصلا ممکن نیست و ارزش‌های جامعه را مخدوش می‌کند.

با این‌که مدل‌های حرفه‌ای ایرانی در محافل خصوصی در بالای شهر تهران مراسم «کت واک» می‌گذارند، اما مدلینگ در ادبیات رسمی و در اذهان گروه‌های سنتی جامعه مترادف بی‌بندوباری و یک شغل غیراخلاقی است.

مدلینگ در ایران اما گرچه تلاش‌هایی برای اسلامی شدن هم کرده و گروه‌هایی با جذب افراد به عنوان «به‌پوش» یا «مدل اسلامی» کوشیده‌اند به رواج پوشش اسلامی در جامعه کمک کنند، اما در شکل حرفه‌ای خود براى قشر سنتى جامعه به معنای «ترویج ابتذال و عادی‌سازی بی‌بند و باری» است که به «تولید و تبلیغ پوشش‌های خلاف عرف جامعه ایرانی می‌انجامد و با سبک زندگی مورد نظر حاکمیت مناسبتی ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.