ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه: استقرار جنگنده‌های روس در همدان نقض هیچ قطعنامه شورای امنیت نیست

روسیه می‌گوید که استفاده از پایگاه هوایی ایران برای حمله به سوریه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست و این کشور هیچ هواپیمای جنگی‌ای را به ایران منتقل نکرده است.‌

وزارت دفاع  و امور خارجه روسیه می‌گویند که استفاده از پایگاه هوایی ایران برای حمله به سوریه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست. این قطعنامه که پس از به نتیجه رسیدن برجام امضاء شد، مقرر می‌کند که ایران بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل متحد، اجازه خریدوفروش و انتقال هواپیماهای جنگی را ندارد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز چهارشنبه ۱۷ اوت/ ۲۷ مرداد گفت که روسیه تنها از پایگاه نظامی‌ای در ایران استفاده می‌کند و سلاح یا جنگنده به ایران منتقل نکرده است. او گفت که صرف استفاده از یک پایگاه هوایی در ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست.

لاوروف به خبرگزاری دولتی روسیه TASS گفت: «هیچ نوع فروش یا انتقال جت‌های جنگی به ایران صورت نگرفته است.»

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «این هواپیماهای جنگنده، توسط نیروی هوایی روسیه با رضایت ایران در یک عملیات ضد تروریستی در سوریه به درخواست دولت قانونی سوریه استفاده می‌شوند.»

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه هم به مقامات آمریکایی توصیه کرد که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را دقیق‌تر بخوانند.

صحبت‌های لاوروف و کوناشنکوف واکنش به نشست خبری مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده است که در روز سه‌شنبه ۱۶ اوت/ ۲۶ مرداد گفت که این احتمال وجود دارد که پس از پرواز جنگنده‌های روس از همدان، روسیه و ایران قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده باشند.

تونر اقدام روسیه در استفاده از خاک ایران برای حمله به سوریه را «مایه تأسف» خواند و گفت که حملات هوایی روسیه به‌جای هدف قرار دادن مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش)، بیشتر «نیروهای مخالف سوری» که با بشار اسد می‌جنگند را هدف قرار می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه در روزی که جنگنده‌های این کشور از همدان به پرواز در آمدند گفت که بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های خود را در پایگاه هوایی همدان واقع در غرب ایران مستقر کرده است. در بیانیه وزرات دفاع روسیه آمده بود که هدف این حملات مواضع «داعش» و «جبهه النصره» در اطراف شهرهای حلب، دیرالزور و ادلب در سوریه است.

علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، پس از انتشار خبر مستقر شدن جنگنده‌های روس در همدان گفت: «همکاری‌های ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این رابطه تبادل ظرفیت و امکانات داریم.»

رضا سیاح، خبرنگار «الجزیره» که در مرز ترکیه و سوریه مستقر است، این احتمال را مطرح کرده که حملات روسیه به دلیل پیروزی‌های نیروهای مخالف بشار اسد در حلب است. در هفته‌های اخیر شورشیان مخالف بشار اسد در حلب پیشروی کرده‌اند. انتقاد این نیروها کماکان این بوده که ایران و روسیه به‌جای حمله به داعش به نیروهای مخالف بشار اسد حمله می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    "روسیه: استقرار جنگنده‌های روس در همدان نقض هیچ قطعنامه شورای امنیت نیست" ایران شده مستعمره روسیه و استقرار جنگنده‌های روس در مستعمره خود البته که نقض قطعنامه شورای امنیت نیست.

  • سرگشته

    داعش بهانه سات. داعش ریمها مرتجع و قدرتهای بزرگ از ایارن و عربستان و امارت و روسیه و اکریکا ردست کردند تا جلوی انقلاب دمکراسی منطقه بگیرند. داعش وجه منافع همه دیکتاوری منطقه جهانی از روسیه و امریکا و راوپ تا سعودی و اخوند شیعه هستند. کثافت سیاست حرام و نجس اخوند و فرنگی از شیعه و سنی اشت

  • ایرانی

    میشه یک توضیحی در مورد این مخالفان به اصطلاح میانه رو بدهید و بگویید چگونه هست که تندرو ترین کشورها از این میانه روها حمایت همه جانبه می کنند و رسانه های غربی و عربی هم دائمن ازشون حمایت رسانه ای می کنند چه کسانی هستند و اینکه شما می گویید مستقل هستید دقیقن اخبارتون مثل بی بی سی است که بودجشون را از وزارت امور خارجه بریتانیا می گیرد پس نتیجه می گیریم که به قول صادق صبا بی بی سی هم مستقل و بی طرف است