ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حشمت‌الله طبرزدی برای دهم شهریور به دادگاه فراخوانده شد

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی و دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران خواسته است تا روز دهم شهریور ماه برای رسیدگی به اتهام‌هایش در این شعبه حاضر شود.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی و دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران خواسته تا روز دهم شهریور ماه برای رسیدگی به اتهام‌هایش در این شعبه حاضر شود.

محمد مقیمی، وکیل آقای طبرزدی با اعلام این خبر گفته است که برگه تعیین وقت دادگاه ۳۱ شهریور ماه به او ابلاغ شده و موکلش در روز دهم شهریور ماه به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» محاکمه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصادیق اتهام‌های وارد شده به حشمت‌الله طبرزدی که تا به حال بارها بازداشت و زندانی شده است، فعالیت‌هایی مانند راه‌اندازی کمپین حقوق بشری در زندان رجایی‌شهر و کمپین معیشت و ... است.

محمد مقیمی به هرانا گفته است: «موکلم بر این باور است که چون اصول متعدد قانون اساسی کشورمان مانند محاکمه متهمان سیاسی با حضور هیات‌منصفه و به‌صورت علنی، اصل برائت ... و اصول دادرسی عادلانه که در اسناد جهانی و بین‌المللی حقوق بشری مانند اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی ... در خصوص ایشان و دیگر فعالان سیاسی و مدنی رعایت نشده و نمی‌شود، بنابراین از استیفاء حق دفاع خود استنکاف خواهد کرد.»

حشمت‌الله طبرزدی آخرین بار در صبح روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت، پس از خروج از خانه خود بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد وخانواده او از اعتصاب غذای این فعال سیاسی بلافاصله پس از بازداشتش خبر دادند.

او روز چهارشنبه ۲۳ تیر ماه، با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

طبرزدی که در سا‌ل‌های گذشته چندین مرتبه بازداشت و زندانی شده است، روز سه‌شنبه نهم تیر‌ماه سال گذشته، پس از تحمل پنج سال حبس، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

این فعال سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ اعلام کاندیداتوری کرده و گفته است که در چارچوب برنامه‌های همبستگی، به رقابت دموکراتیک برای انتخاباتی آزاد خواهد پرداخت.

او همچنین خود را از حامیان کمپین معیشت (فریاد گرسنگان) وسخنگوی این کمپین معرفی کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.