ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش نمایندگان به اظهارات دادستان کل: پرونده‌ نرگس محمدی را منتشر کنید

۱۷ نماینده مجلس در نامه‌ای به دادستان کل کشور نسبت به صحبت‌های او درباره نرگس محمدی و تهدیدش به افشای جزییات پرونده واکنش نشان داده‌اند و او خواسته‌اند تا درباره این پرونده توضیح دهد.

۱۷ نماینده مجلس ایران در نامه‌ای به محمد‌جعفر منتظری، دادستان کل کشور، نسبت به صحبت‌های او درباره نرگس محمدی، زندانی سیاسی محکوم به ۱۶ سال حبس واکنش نشان داده‌اند و او خواسته‌اند محتوای این پرونده را برای مردم توضیح دهد تا افکار عمومی درباره آن قضاوت کند.

این نمایندگان اما بر استقلال قوه قضاییه و پذیرش حکم نهایی دستگاه قضایی تاکید کرده‌اند؛ ولو آن‌که این حکم را عادلانه ندانند.

نمایندگان امضا‌کننده این نامه با اشاره به واکنش دادستان کل به نامه شماری از نمایندگان مجلس خطاب به رییس قوه قضاییه درباره وضعیت نرگس محمدی، تاکید کرده‌اند که آن نامه با علم به پرونده نرگس محمدی امضا شده‌ است: «شما فرموده‌اید این افراد که نمایندگان مجلس خواستار حمایت از آن‌ها هستند پرونده‌هایی دارند که از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و نمایندگان باید قبل از نوشتن نامه در حمایت از عناصر مطرود، وضعیت پرونده آن‌ها را بررسی کنند. اگر قوه قضاییه اسناد تخلف این افراد را برملا نمی‌کند دلیل بر این نیست که انسان‌های خوبی هستند. اگر این حرکت‌ها از روی نادانی انجام شود، برای جامعه و نظام مصیبت است و اگر عمدی باشد برای جامعه مصیبت بزرگی است. به عرض می‌رسانیم نمایندگان امضاکننده نامه مذکور با علم به پرونده خانم محمدی نامه را امضا کردند.»

این نمایندگان در ادامه نامه خود نوشته‌اند که گاهی یک انتقاد، مصداق «تبلیغ علیه نظام» شمرده می‌شود یا یک حرکت اصلاحی جمعی، مصداق «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» که برای هر یک از این جرایم سال‌ها زندان در نظر گرفته می‌شود، «بدون آن‌که میزان تاثیر و فراگیری اقدامات متهم و فلسفه مجازات که عبرت گرفتن مجرم و سایر افراد جامعه است در نظر گرفته شود.»

آن‌ها تاکید کرده‌اند که معمولا احکام سختگیرانه قضایی خصوصا درباره فعالان اجتماعی-‌سیاسی نتیجه معکوس می‌دهد.

بر اساس نامه این نمایندگان روند دادرسی در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به گونه‌ای‌ست که اغلب بدون آن‌که ضرورت مجازات به خاطر موثر بودن اقدام متهم روشن باشد، مجازات در نظر گرفته می‌شود و این امر یاعث می‌شود مجازات صادره بیش‌تر به تلاشی برای ترساندن سایر فعالان اجتماعی-سیاسی شبیه باشد: «البته معمولا این منظور تامین نمی‌شود و گاه منجر به جری شدن متهم و دیگران می‌شود.»

نمایندگان امضا‌کننده این نامه پرونده نرگس محمدی را هم مصداق همین مساله دانسته‌اند و خطاب به دادستان کل کشور نوشته‌اند: «در موضوع مورد بحث یعنی اتهامات خانم نرگس محمدی، آیا چند نفر در ایران از اقدامات ایشان مطلع شدند و تاثیر پذیرفتند و خطری برای نظام و امنیت ملی پدید آمد تا لازم باشد چنین حکم سنگینی یعنی ۱۶ سال زندان برای ایشان صادر شود؟ گرچه درستی یا نادرستی احکام قضایی را نمی‌توان صرفا به عهده داوری مردم گذاشت ولی قضاوت مردم و افکار عمومی درباره رعایت اصل تناسب جرم و مجازات می‌تواند به عنوان یکی از مقیاس‌‌ها برای درستی یا نادرستی یک حکم قضایی به کار گرفته شود.»

آن‌ها از محمد‌جعفر منتظری خواسته‌اند تا محتوای پرونده خانم محمدی را برای مردم توضیح دهد تا افکار عمومی قضاوت کند که آیا نظر او به صحت است یا نظر نمایندگان امضاکننده آن نامه.

درخواست امضاکنندگان این نامه همچون نامه قبلی نمایندگان خطاب به صادق آملی لاریجانی، بررسی مجدد پرونده خانم نرگس محمدی‌ست.

پس از انتشار گفته‌های دادستان کل کشور درباره پرونده نرگس محمدی، خود این زندانی سیاسی هم با انتشار نامه‌ای به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و از محمدحعفر منتظری خواست تا صفحه به صفحه کیفرخواست و دفاعیاتش و لحظه به لحظه زندگی‌اش را بر ملا کند تا همه نزد افکار عمومی به قضاوت نشانده شوند: نرگس محمدی:‌ او که در موضع تهدید است منم، نه دیگران

نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، مدتی پیش با حکم جدیدی که در دادگاه تجدید نظر تایید شد، جمعا به ۱۶ سال حبس محکوم شد که ۱۰ سال از آن حکم، لازم‌الاجرا است.

نرگس محمدی، عضو کارزار لغو گام به گام اعدام، کانون شهروندی زنان و رییس هیات اجرایی شورای صلح ایران، در حالی که بر اساس نظر پزشکان متخصص در سال ۱۳۹۱ برای ادامه درمان به‌طور موقت آزاد شده بود، با وجود ناتمام ماندن مراحل درمان در ۱۵ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۴ با مراجعه نیروهای امنیتی به منزل شخصی‌اش و با حکم دادستانی تهران بازداشت و برای سپری کردن محکومیت شش ساله راهی زندان اوین شد.

او ۲۰ خردادماه ۱۳۸۹، یک سال پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، بازداشت شد و در مهرماه ۱۳۹۰ به سه اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این رای در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس کاهش یافت.

نرگس محمدی اردیبهشت‌ماه به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور» به پنج سال زندان، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان و در مورد اتهام «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

طبق ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی، در صورتی که قاضی برای هر یک از جرایم، مجازات مستقلی را صادر ‌کند، در مرحله اجرای حکم بیشترین مجازات تعیین‌شده اجرا خواهد شد.

برای آزادی نرگس محمدی از زندان کارزاری جهانی به راه افتاده است:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • obeydsankhozani

    پیامی به انسان آبرو باخته ای به نام جعفر منتظری، دادستان کل کشور!!-عبید سن خوزانی دیدم فر د آبرو باخته و رسوائی به نام جعفر منتظری که یکی از مصادر به اصطلاح قضائی ودادستانی کل کشور جمهوری اسلامی را دراختیار او گذاشته اند، در پاسخ به درخواست عده ای از نمایندگان مجلس دراعتراض به محکومیت شانزده سال حبس برای شیرزن، نرگس محمدی، ضمن تهدید آنان گفته است که این خانم در پرونده اش مسائلی هست که اگر افشاء شود ممکن نیست شما درخواست تجدید نظر در حکم صادره برای او را بکنید. دیدم خانم نرگس محمدی نیز با نهایت شجاعت نامه سرگشاده ای برای این به اصطلاح عضو ارشد قضائی نوشته و رسما خواستارآن شده است که تمام آنچه را که ایشان به آن اشاره و ادعا کرده حتما برای آگاهی عموم انتشاردهد، تا که رسوا بشود هرکه دراو غش باشد. درحاشیه این نامه سرگشاده خانم محمدی گرامی، این زن دلاور که یادآور زنان بی باک و شجاع شاهنامه حضرت فردوسی است نوشتم: ای بانوی با شهامت ای نرگس محمدی، حیف از واژه های "جناب" و "محترم" نیست که در مورد این گونه افراد پست و بی مایه وانسان نما به کار برده اید؟ اینها همه از دم، عده ای دزد و فاسد وجنایتکارند که سالهاست به روی قطعه ای به نام ایران افتاده و با اشتهای کامل مشغول نشخوار، دزدی و چپاول ثروت این سرزمین هستند وپوشاندن پرونده های جنایت و دزدی و تجاوزات جنسی همکاران پست تر ازخودشان. اینها چه میدانند معنای آقا و محترم و جناب را؟ اما روی سخنم باتوست ای جعفرمنتظری بی حیای بی شرم. حال که این بانوی ارجمند رسما ازتو خواسته است که تمام نکات محرمانه و پوشیده پرونده اش را برملا سازی، ازپست ترین حیوانات هم پست تر و بی ارزش تری اگر آنچه را که ادعا میکنی فاش نسازی تا عبرتی باشد برای دیگر حیواناتی که این رژیم را میگردانند وازاین مزخرفات بر زبان می آورند تا مردم را وادار به سکوت کنند. باشد تا بعد ازاین مراقب حرفهائی ازین دست باشند که از حفره های کثیف آنان خارج میشود.

  • farid

    باعث اميدواري و خرسندي است که نظام اسلامي تيشه به ريشه خود ميزند. این ها همه در تاريخ ثبت ميگردد. مثل قديم نيست که بتوانند اسناد را مخفي يا نابود کنند.

  • ALI

    تاجیک فرمانده سایبری وزارت اطلاعات زنده ست. دوبار خبر کشتن وی ظاهرا" به خارج از سیستم درز کرد! ولی مورد استقبال همکاران وزارت و سپاه واقع نشد! این شخص از نخبگان ریاضی فیزیک بود. اینباربحث کشتن شدن وی توسط پدرش (برای جدی جلوه دادن موضوع) واطلاع رسانی توسط شخصی مثل زم پسر***یکی از باصطلاح اصلاح طلبان یعنی مخالفان ظاهری ولی در اصل ازمحبوبان واقعی ولایت سفیه فریبی دیگر است برای چند منظور: 1. مهمترین علت اینکه مهره های مورد اعتماد نخبه ای مثل تاجیک در خارج از کشور بیشتر نیاز است تا داخل لذا با پاسپورتی با اسم ومشخصات جعلی واحتمال زیاد تغییر ظاهری صورت با جراحی بلاستیک به یکی از کشورهای اروپایی معمولا سوید مهاجرت کرده (توسط پذیرش کار از کمپانیهای بین المللی ساخته شده سپاه قدس) و با اخذ اقامت، آزادانه در دنیا رفت و آمد میکنند. 2. شاید معرفی پسر زم در خارج از کشوربعنوان مخالف نظام و وارد کردن نامبرده در بازیهای سیاسی که شاید بتواند اعتماد برخی از مخالفین را جلب و در آنها نفوذ کند. بعنوان یک اصل کلی در این حکومت فاسد حقوق اولیه شهروندی و حیات وزندگی برای مخالفین واقعی حرام است یعنی "مخالف واقعی یک بدبخت فقیربیکارویا مرده است". ولی درجه اعتماد به پدر این پسر بچه (حجت الاسام زم) بحدیست که در یکی ازمهمترین مراکزاستراتژیک تجاری ازاد کشور مشاوره و مدیریت میکند یعنی حقوق ظاهری ماهیانه (بجز رانتهای جانبی) بالای 60 میلیون تومان. این حکومت شیادان، منافقین، دزدان، فاسدان و جنایتکاران است یعنی شیطان باسم خدا و دین حکومت میکند.

  • IRAN

    در قرآن ظلم و ستم شدیدا محکوم و رد شده و ظلم کننده با هر مذهب و آیینی مورد لعن خدا قرار گرفته است. این نیست که اگر مسیحی یا یهودی ظلم کنند گناه شمرده شود ولی برای مسلمان یا شیعه ثواب بنویسند. موارد تهدید، ریختن آبروی مخالفین و منتقدین، زندانی و شکنجه کردن، و احکام طولانی زندان، پایمال نمودن حقوق اولیه و ازار و اذیت و قتل مسلمان و غیر مسلمانان خصوصا بهاییان، تهمت و توطیه همه و همه از مصداقهای ظلم محسوب میشود. متاسفانه منتقدین و زندانیان سیاسی بیگناهی به بیعدالتی دستگیر شده و زندگیشان نابود شده است از جمله امید کوکبی و نرگس محمدی، کسانی که برای دفاع از آزادی ما مردم و مبارزه با بیعدالتی و فساد و دزدی و جنایت حکومت شیادان دین فروش، زندگی و فرزندان و خانواده هایشان را فدا کردند. آیا ما مردم قدر شناس آنها هستیم؟ بخدا سر سوزنی از زحمات این عزیزان را قدر ندانستیم. در نقطه مقابل، جنایتکاران، دزدان و مفسدینی همجون طوسی و ملکزاده توسط حزرت آغا و شاهرودی درحکومت شیطانی فساد و نفاق مشمول عفو ملوکانه میشوند. وای بر ما مردم که علاوه بر زندگی پر از فقر و بدبختی روزافزون در آخرت هم باید پاسخگوی سکوتمان در برابر حکومت ظلم باشیم. بامید نابودی حکومت ظلم و فساد و نفاق و دزدی و جمایت آزادی همه زندانیان سیاسی.

  • سیاوش

    یعنی قضات مملکت زدند دره جیمبو!! جالبه اگه مخالف اعدام باشی و سعی کنی بر علیه حکم اعدام تبلیغ کنی عرضه سه سوت 16 سال حبس میدن !جالبه قبل اعلام حکم بازداشتت شروع میشه ! اما !! اما اگه مثلن بچه های مردمو بجا کلاس قرآن ببری حموم نمره ! و در راه خدا ماساژشون بدی و چند بارم بهت دوستانه تذکر بدن و بگن حیف شما نیست اینارو مجانی میبری حموم شمام و بعد تعهد باز ادامه بدی تازه جرمتم اعتراف کنی هیچکاریت که نمیکنن هیچ ! یقه اون بچه هارم میگیرن که وای بر شما ! چرا هنگام گرفتن ماساژ عشوه کافی پراکنده نکردی؟؟

  • farid

    ظلم در حکومت اسلامي با نام و ياد خدا نهادينه شده است. ظلم معمولي نيست. ظلميست که سيستماتيک اعمال شده و بر آن استدلال شده است. " با ما که باشي هر کاري هم بکني اشکالي ندارد (مانند سعيد طوسي)، با ما که نباشي بيگناه هم که باشي خودمان برايت جرم ميتراشيم (مانند نرگس محمدي)."