ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نماینده مجلس از بازداشت ۱۲ مدیر دو تابعیتی خبر داد

نماینده شاهین‌شهر در مجلس خواهان تحقیق و تفحص درباره وضعیت افراد دو تابعیتی شد و آن‌ها را خطری برای نظام دانست. او گفت ۱۲ نفر از مدیران با تابعیت دوگانه در ایران دستگیر شده‌‌اند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس خواهان تحقیق و تفحص درباره وضعیت افراد دو تابعیتی شد و آن‌ها را خطری برای نظام دانست. او گفت ۱۲ نفر از مدیران با تابعیت دوگانه در ایران دستگیر شده‌‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس روز سه‌شنبه ۲۵ آبان در پی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تقاضای بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد، به «مخاطرات» افراد دو تابعیتی اشاره کرد و گفت: «این افراد به جای آن‌که به وطن خود عشق داشته باشند محبت یک کشور بیگانه را در خودشان به‌وجود می‌آورند.»

او همچنین افزود افراد دو تابعیتی «اهل ریسک نیستند و حاضر نیستند بایستند و از منافع خاص کشور ما دفاع کنند و طبیعتاً در مقابل کشوری که تابعیت دوم از آن گرفته‌اند کوتاه خواهند آمد.»

به‌گفته حاجی‌دلیگانی، تعدادی از مدیران با تابعیت دوگانه که در بخش‌های مهم مدیریتی و تصمیم‌سازی نظام «نفوذ» کرده بودند، دستگیر شده و محکوم شدند و یا پرونده‌شان در جریان است.

او شمار این افراد را «۱۲ نفر» عنوان کرد و گفت معلوم نیست چه تعداد دستگیر نشده یا شناسایی نشده‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پس از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند جهان بارها نسبت به خطر «نفوذ دشمنان» در میان مسئولان حکومتی هشدار داده بود.

در این مدت تعدادی از روزنامه‌نگاران و ایرانیان دو تابعیتی بازداشت شدند که برخی از آن‌ها پس از سپری کردن چندین ماه زندان آزاد شدند و برخی همچنان در زندان به‌سر می‌برند. نازنین زاغری شهروند ایرانی - بریتانیایی، هما هودفر شهروند ایرانی- کانادایی، نزار زکا شهروند لبنانی، محمدباقر و سیامک نمازی شهروندان ایرانی - آمریکایی، از جمله این افراد هستند.

چندی پیش عبدالرسول دری اصفهانی، عضو دو تابعیتی تیم مذاکره‌کننده ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز به «نفوذ» در این مذاکرات متهم شده بود.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.