ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: حلب به یک گورستان بزرگ تبدیل می‌شود

تعداد کشته شدگان و آوارگان در حلب هر دم افزایش بیشتری می‌یابد. روسیه پیشنهاد بریتانیا و فرانسه برای برقراری یک آتش‌بس ده روزه را نپذیرفت.

تعداد کشته شدگان و آوارگان در حلب هر دم افزایش بیشتری می‌یابد. سازمان ملل هشدار داده است که اگر به مجروحان و آوارگان امدادرسانی نشود، ممکن است شهر حلب در سوریه به زودی به یک «گورستان بزرگ» تبدیل شود.

ساکنان جنگ‌زده حلب در یکی از مناطق شرقی این شهر

استفان دمیستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گزارشی از وضع آوارگان جنگی حلب به ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل عرضه کرد. او با توجه به بمباران‌های گسترده محلات شرقی شهر حلب در سوریه از یک «تراژدی انسانی» در این شهر سخن گفت که هر دم ابعادش گسترده‌تر می‌شود.

اجلاس فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل به تقاضای بریتانیا و فرانسه برگزار شده بود. متیو ریکرافت، نماینده بریتانیا و فرانسوا دلا‌تر، نماینده فرانسه در شورای امنیت تقاضا کرده بودند که در حلب یک آتش‌بس ده روزه برقرار شود با این هدف که امدادرسانی به مجروحان و جنگ‌زدگان میسر گردد. با این تقاضا اما موافقت نشد.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل استدلال آورده بود که غرب به بهانه امدادرسانی به مجروحان و آورگان قصد دارد یک کارزار تبلیغاتی سیاسی برای تغییر حکومت بشار اسد در سوریه به راه اندازد.

نماینده روسیه گفت: «بدون در نظر گرفتن نگرانی‌های ما هیچ قطعنامه‌ای در مورد سوریه به تصویب نمی‌رسد.»

صلیب سرخ جهانی تخمین می‌زند که تنها در  چهار روز گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان حلب در اثر پیشروی ارتش سوریه آواره شده‌اند.

دو هفته پیش حمله ارتش سوریه به شهر حلب که زمانی یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی سوریه بود و اکنون ویرانه‌ای بیش نیست آغاز شد.

شنبه همین هفته ارتش سوریه موفق شد مهم‌ترین محله شورشیان حلب را فتح کند. دوشنبه، ۲۸ نوامبر ارتش سوریه، شورشیان از شمال شرقی حلب بیرون راند و به این ترتیب مناطق تحت کنترل شورشیان در حلب به دو ناحیه تقسیم شد و آن‌ها اکنون در محاصره قرار دارند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.