ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام ۱۵ نفر در عربستان سعودی به اتهام جاسوسی برای ایران

در میان متهمان ۳۰ شهروند سعودی، یک ایرانی و یک افغانستانی حضور دارند. اتهام آن‌ها: جاسوسی برای وزارت اطلاعات و ارسال خبرهایی از تأسیسات نظامی عربستان به تهران.

دادگاه جزایی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی ۱۵ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرد. ۱۵ متهم دیگر به حبس‌های بلندمدت تا ۲۵ سال محکوم شدند و دو متهم هم آزاد شدند.

شرطه‌های عربستان سعودی

دادستانی عربستان سعودی این اشخاص را به تلاش برای تشکیل یک شبکه جاسوسی و ارسال اطلاعات درباره تأسیسات نظامی عربستان سعودی به تهران متهم کرده بود.

به گفته دادستانی ریاض متهمان، امنیت ملی عربستان سعودی را به مخاطره انداخته بودند. مقامات عربستان سعودی ادعا می‌کنند که برخی از متهمان با بیت رهبری و حتی با شخص آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ارتباط بودند.

به گزارش رویترز در میان متهمان ۳۰ شهروند شیعه عربستان سعودی، یک ایرانی و یک افغانستانی حضور دارند.

۱۲ دی ۱۳۹۴ در عربستان سعودی ۴۷ نفر، از جمله نمر باقر النمر، روحانی شیعه را به اتهام تروریسم اعدام شدند.

شیخ نمر باقر النمر، ۵۴ ساله، از جمله مخالفان اصلی رژیم سعودی بود. این منتقد صریح سلسله سنی آل سعود، در جریان تظاهرات سال ۲۰۱۱ در حمایت از جدایی شرق عربستان و ادغام آن با پادشاهی بحرین سخن گفته بود.

شیخ نمر النمر در حوزه علمیه قم پرورش پیدا کرده بود و در میان اقلیت شیعه در عربستان سعودی طرفدارانی داشت. در واکنش به اعدام او بود که عده‌ای به سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد حمله کردند و حکومت سعودی هم با جمهوری اسلامی قطع رابطه کرد که همچنان تا امروز ادامه دارد.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.