ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه عملیات نظامی در حلب را متوقف کرد

گفت‌و گوهای وزرای خارجه آمریکا و آلمان با وزیر خارجه روسیه در اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا ثمر داد. برای کمک به ۸ هزار جنگ‌زده در شهر حلب، آتش‌بس موقت برقرار شد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه عملیات نظامی در حلب را متوقف کرده است با این هدف که ۸ هزار جنگ‌زده در شرق حلب به مکان امنی منتقل شوند.

ساکنان جنگ‌زده حلب در یکی از مناطق شرقی این شهر

سازمان ملل با توجه به فاجعه انسانی در حلب خواهان آتش‌بس شده بود. اما روسیه و حکومت بشار اسد با آتش‌بس موافقت نکرده بودند. بشار اسد در آخرین گفت‌و گویی که درباره جنگ در حلب  با روزنامه الوطن در نخستین ساعات ۸ دسامبر انجام داد، پیشنهاد آتش‌بس در حلب را رد کرده بود. او گفته بود که پیروزی ارتش سوریه در حلب گام بزرگی به سوی صلح در سوریه است.

در اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا که صبح پنجشنبه ۸ دسامبر در هامبورگ برگزار شد، جان کری و فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزاری خارجه آمریکا و آلمان به طور جداگانه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره آتش‌بس در حلب، رایزنی و گفت‌و گو کرده بودند.

رسانه‌های خبری جهان گزارش داده بودند که احتمال توافق پیرامون آتش‌بس در حلب وجود دارد. سرگئی ریباکوف، وزیر دفاع روسیه هم اعلام کرده بود که ظاهراً وزاری خارجه آمریکا و روسیه درباره جنگ سوریه به توافق‌‌هایی دست یافته‌اند. اما وزیر دفاع روسیه هشدار داده بود که نباید انتظار زیادی از توافق‌های احتمالی داشت.

امدادگران سازمان ملل که در شهر حلب مستقرند گزارش داده‌اند که دست‌کم ۵۰۰ نفر از ساکنان شرق حلب که در اثر بیماری زمینگیرند یا مجروح شده‌اند و در میان آن‌ها کودکانی هم هستند، به کمک عاجل نیاز دارند.

آمریکا به‌همراه آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و کانادا چهارشنبه ۷ دسامبر در بیانیه مشترکی خواهان آتش‌بس فوری در حلب شدند تا از این طریق بتوان به جنگ‌زدگان و مجروحان امدادرسانی کرد.

از نیمه نخست نوامبر سال جاری، دور تازه‌ای از حملات شدید به شرق حلب آغاز شده. ارتش سوریه در این مدت موفق شده با کمک روسیه، ایران و حزب‌الله بخش بزرگی از این شهر را از شورشیان پس بگیرد.

بخش قدیمی شرق حلب چهارشنبه ۷ دسامبر به دست نیروهای دولتی افتاد و به این ترتیب اکنون ارتش سوریه بر ۸۵ درصد این شهر تسلط دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.