ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام دست‌کم چهار محکوم به اعدام در زندان مرکزی کرج

زندانیان اعدام‌شده همراه تعدادی دیگر از زندانیان محکوم به اعدام به سلول‌های انفرادی زندان مرکزی کرج منتقل شده‌ بودند و «آخرین ملاقات»‌شان ساعت پنج عصر روز چهارشنبه انجام شده بود.

دست‌کم چهار زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی کرج به دار آویخته شدند. این اعدام‌ها‌ سحرگاه روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر به اجرا گذاشته شده‌‌اند. اتهام هر چهار محکوم ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر بوده است.

عکس از آرشیو

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرده است که این زندانیان پیش‌تر همراه تعدادی دیگر از زندانیان محکوم به اعدام به سلول‌های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده‌اند. آن‌ها «آخرین ملاقات» خود را در ساعت پنج عصر روز چهارشنبه به انجام رسانده بودند.

هویت افراد اعدام شده احراز شده است اما از سرنوشت شمار دیگری از زندانیان منتقل شده به سلول‌های انفرادی اطلاعی در دست نیست.

ایران پس از چین بیش‌ترین شمار اعدام‌ها را در میان کشورهای مختلف جهان به اجرا می‌گذارد و با توجه به فراوانی اعدام‌ها بر اساس جمعیت کشور، از این نظر در رتبه اول قرار دارد. شمار نزدیک به هزار اعدام در سال ۲۰۱۵ در ایران در طول ربع قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

بیش‌ترین اعدام‌ها در ایران در ارتباط با جرایم مربوط به مواد مخدر است. مجلس ایران به تازگی یک فوریت طرح مجازات جایگزین اعدام در مورد برخی مجرمان مواد مخدر را تصویب کرده است اما زمان رسیدگی به این طرح در مجلس هنوز مشخص نیست.

نمایندگان مجلس همچنین نامه‌ای به صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه نوشته‌اند و از او خواسته‌اند تا اجرای حکم اعدام حدود پنج هزار زندانی محکوم به اعدام را که جرایم‌شان در ارتباط با مواد مخدر است، تا زمان بررسی این طرح متوقف کند.

در عین حال اما شماری از مقام‌های حکومتی در پلیس و دستگاه قضایی همچنان بر مجازات اعدام برای برخی جرایم مرتبط با مواد مخدر اصرار دارند. از جمله:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.