ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله پوتین به دموکرات‌های آمریکا، چراغ سبز به ترامپ

رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس سالانه‌اش از دموکرات‌های آمریکا دعوت کرد که «موقرانه» شکستشان در انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرند. پوتین خواهان «همکاری سازنده» با دونالد ترامپ شد.

ولادیمیر پوتین با اعتماد به‌نفس در کنفرانس سالانه خود شرکت کرد. او گفت هیچ کس «به‌جز ما» روی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حساب نمی‌کرد. پوتین گفت می‌خواهد «همکاری سازنده»ای با ترامپ داشته باشد.

ولادیمیر پوتین در در کنفرانس سنتی سالانه خود

ولادیمیر پوتین روز جمعه ۲۳ دسامبر  / ۳ دی در کنفرانس سنتی سالانه خود، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

او گفت آن‌ها برای تمام خطاهای خود و شکست در انتخابات ریاست جمهوری دیگران را مسئول می‌دانند.

رئیس کرملین گفت دموکرات‌های آمریکا باید بیاموزند که با شکست خود «موقرانه» برخورد کنند.

این کنفرانس طولانی به دلیل مراسم خاکسپاری آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه که در جریان یک حمله تروریستی در آنکارا کشته شد، با تأخیر یک روزه برگزار شد. بیش از ۱۴۰۰ روزنامه‌نگار که بیشتر آن‌ها از مناطق مختلف روسیه بودند در کنفرانس سالانه پوتین شرکت داشتند.

پوتین همچنین از اعلام خود در روز پنج‌شنبه مبنی بر توسعه پتانسیل هسته‌ای روسیه با راکت‌های قوی جدید  دفاع کرد و گفت ایالات متحده در سال ۲۰۰۱ از پیمان محدودسازی سیستم دفاع موشکی خارج شده است.

به‌گفته پوتین ترامپ نیز در صفحه توئیتر خود گفته است آمریکا باید «توان هسته‌ای خود را به‌شدت تقویت کند.»

درباره جنگ سوریه، پوتین بار دیگر بر آتش‌بس برای تمام طرف‌های درگیر به‌عنوان گام بعدی تأکید کرد. او پیش از این نیز در پی موفقیت‌های نیروهای دولتی سوریه در حلب از این نظر پشتیبانی کرده بود.

گنادی گاتیلف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته بود مذاکرات صلح پیش‌بینی‌شده با ترکیه و ایران درباره سوریه به احتمال زیاد در آغاز سال جدید میلادی در قزاقستان برگزار خواهد شد.

روز سه‌شنبه ۲۰ دسامبر / ۳۰ آذر، وزرای خارجه و دفاع روسیه، ایران و ترکیه در نشستی در مسکو با هم به گفت‌وگو پرداختند و در بیانیه‌ای سه‌جانبه اعلام کردند که آماده‌اند تا برای صلح سوریه میانجیگری کنند.

ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که در روسیه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار نخواهد شد. او گفت تغییر تاریخ انتخابات برنامه‌ریزی شده در سال ۲۰۱۸ «ممکن است، اما عملی نیست». او به شوخی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار آمریکایی که درباره به جلو انداختن انتخابات پرسیده بود، گفت: «در کدام کشور؟»

در روسیه این گمانه‌زنی مطرح شده که انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود و این به سقف تحمل مردم در برابر بحران اقتصادی مربوط است.

با این حال پوتین نشانه‌هایی از ثبات اقتصادی می‌بیند. او معتقد است در سال ۲۰۱۶ تولید ناخالص داخلی تنها ۰,۵ درصد تا ۰,۶ درصد کاهش داشته و تورم سالانه نیز حدود ۵,۵ درصد بوده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نسل سوخته پسا 57

    مذاکرات ایران-ترکی-روسیه در اوج سرما در قزاقستان؟! گویا رسم خودآزاری طرف دار دارد در میان اهل سیاست؟!