ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه در همکاری با ترکیه «الباب» را بمباران کرد

یک منبع نظامی ترکیه گفته: «ما به نوعی از همکاری با روسیه دست یافتیم که نتوانسته‌بودیم با ائتلاف بین‌المللی [به رهبری آمریکا] به آن دست یابیم.» یک فرمانده ارشد داعش نیز در حملات به الباب کشته شد.

جنگنده‌های ارتش روسیه مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش) را با اطلاعات داده‌شده از سوی ترکیه بمباران کرد.

جنگنده‌های روسیه در آسمان سوریه - عکس آرشیوی

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «حریت»، نیروهای مسلح ترکیه جمعه ۳۰ دسامبر اعلام کردند که هواپیماهای روسی سه حمله هوایی علیه داعش در الباب انجام داده‌اند و ۱۲ عضو این گروه را کشتند. بر این اساس، ترکیه و روسیه به تبادل اطلاعات نظامی در مورد عملیات هوایی علیه داعش در الباب پرداخته‌اند.

نیروهای نظامی ترکیه در ماه اوت وارد خاک سوریه شدند تا در عملیاتی به نام «سپر فرات» به ایجاد منطقه‌ای امن در مرزهای ترکیه با سوریه دست بزنند. آنها برای حمایت از شورشیان سنی در جنگ علیه داعش به سوریه وارد شدند و البته در کنار آن، به فکر کاستن از نفوذ کردها و جلوگیری از قدرت‌گرفتن آنها در شمال سوریه هستند.

یک منبع نظامی ترکیه که نخواست نامش فاش شود، به حریت گفته است که «ما به نوعی از همکاری با روسیه دست یافتیم که پیش از این نتوانسته‌بودیم با ائتلاف بین‌المللی [به رهبری آمریکا] به آن دست یابیم.» او توضیح داده که عملیات بمباران جمعه در الباب بر اساس یک «ذهنیت عملیاتی کاملاً مشترک» اجرا شده‌است.

در طی چند روز گذشته و پس از مذاکرات سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه، دولت‌های مسکو و آنکارا توانستند آتش‌بسی را میان مخالفان مسلح حکومت بشار اسد (که تحت حمایت ترکیه قرار داشتند) با حکومت دمشق برقرار کنند. این آتش‌بس هنوز پابرجا مانده‌است.

ارتش ترکیه همچنین از انجام عملیات هوایی جداگانه علیه داعش در همان روز خبر داد و ادعا کرد که طی آنها، ۱۷ هدف داعش را بمباران کرده و ۲۶ عضو این گروه را کشته است. این گزارش‌ها به صورت مستقل تأیید نشده‌اند.

تا کنون گزارش‌های متعددی از کشته‌شدن غیرنظامیان بر اثر بمباران‌های ارتش ترکیه در الباب منتشر شده‌است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه هفته پیش اعلام کرده‌بود که ۸۸ غیرنظامی بر اثر این حملات جان‌شان را از دست داده‌اند.

این گزارش‌ها همچنین حاکی از کشته‌شدن «ابو حسین تونسی»، یکی از «امیران» داعش در سوریه است. ارتش ترکیه ادعا می‌کند که این فرمانده ارشد داعش را در یکی از حملات هوایی خود هدف قرار داده‌است.

شهر الباب در حدود ۲۵ کیلومتری مرز ترکیه و سوریه قرار دارد. این شهر از سال ۲۰۱۳ در دست داعش است و پیش از جنگ ۶۰ هزار نفر جمعیت داشت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.