ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلاس در صندوق فرهنگیان؛ شاید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان

یک نماینده مجلس می‌گوید که مدیریت در صندوق ذخیره فرهنگیان به‌صورت خانوادگی صورت گرفته و به فساد در این نهاد دامن زده‌. هشت هزار میلیارد تومان دارایی‌های اختلاس‌شده این صندوق در دست ۳۰ تن است.

یک نماینده مجلس گفت که گمان می‌رود رقم تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از رقم اعلام‌شده قبلی، یعنی بیش از هشت هزار میلیارد تومان باشد.

اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش پس از برملاشدن فساد صندوق ذخیره وادار به کناره‌گیری از کار شد

امیر خجسته، عضو هیئت تحقیق و تفحصص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان یکشنبه ۱۲ دی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم» (نزدیک به سپاه پاسداران) گفت که هیئت تحقیق و تفحص بنا به اطلاعات داده‌شده، در حال تعیین دقیق رقم تخلفات است. به گفته خجسته، «برخی افراد» که او نامی از آنها نبرد، عنوان کرده‌اند که رقم فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان حتی از هشت هزار میلیارد تومان نیز بیشتر است.

حسین مقصودی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی ۱۰ شهریورماه سال جاری اعلام کرد که اختلاسی به میزان هشت هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داده و همسر و فرزند شهاب‌الدین غندالی، مدیرعامل صندوق در این رابطه بازداشت شده‌اند. او غندالی را به جعل سند متهم کرد.

اما غندالی اندکی بعد این خبر را تکذیب کرد و گفت که از نماینده عنوان‌کننده این خبر شکایت خواهد کرد. با این حال، نمایندگان مجلس اختلاس در ذخیره فرهنگیان را عاملی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، علی اصغر فانی دانستند و وزیر برای جلوگیری از این اتفاق وعده داد تا تمام اسناد صندوق را در اختیار کمیته مخصوص تحقیق و تفحص از آن قرار دهد. نهایتاً غندالی برکنار و بازداشت شد و فانی در دوم آبان‌ماه سال جاری وادار به استعفا از سمت خود شد.

تخلفات صندوق فرهنگیان

بر اساس سخنان عضو کمیسیون تحقیق‌و‌تفحص از صندوق ذخیره، تخلفات صندوق فرهنگیان را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • در بانک سرمایه، مطالبات غیرجاری صندوق از طریق تهاتر با املاک یا سایر دارایی‌هایی مورد نظر بدهکاران کاهش یافته‌است.
  • اشخاصی به صندوق بدهکاری کلان دارند که در سابقه آنها بدحسابی در تعهدات مالی مشاهده می‌شده‌است.
  • قیمت املاک تهاترشده با بدهی‌ها در موارد زیادی بسیار کمتر از قیمت بازار بوده‌است.

خجسته همچنین ادعا کرد که مدیریت در صندوق ذخیره فرهنگیان به‌صورت خانوادگی صورت گرفته و این موضوع به فساد در این نهاد دامن زده‌است.

او به‌علاوه خبر داد که این هشت هزار میلیارد تومان در دست ۳۰ تن است و به آنها اولتیماتوم داده شده تا این دارایی‌ها را به صندوق بازگردانند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    مردم ببینید که دزدی کرده و برای چی بعدش بگیرید بکشیدیش و امونش ندید پول های مارو میدزدن میبرن سوریه و سرباز ولایت میشن فکر کردین این همه پول خرج میکنند از کجا میارن اختلاس گرها برای سپاه و بسیج و .... کار میکنند ما گشنه بمونیم ولی اینا با پول ما حق ما جولان بدن و واسه خودشون پیمان ببندند و دوست پیدا کنند شما مردم پایتخت ایران کسانیکه اختلاس میکنند و پررویی میکنند بادی کشته بشند تا عبرتی بشن برای بقیه