ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان کل کشور: فساد آنقدر گسترده نیست که ما را دچار وحشت کند

دادستان کل کشور گفت: «حقیقت این است که فساد آنقدر گسترده نیست که ما را دچار وحشت کند، اما همان قدری هم که مطمئن باشیم واقعی است، سم مهلک است».

دادستان کل کشور گفت: «حقیقت این است که فساد آنقدر گسترده نیست که ما را دچار وحشت کند، اما همان قدری هم که مطمئن باشیم واقعی است، سم مهلک است».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دوشنبه ۱۳ دی‌ماه، محمدجواد منتظری، دادستان کل کشور با بیان این‌که در محافل گوناگون از افراد مختلف و مسئولان مسئله مبارزه با فساد شنیده می‌شود،‌ گفت: «بخش عمده فساد ناشی از عملکرد خود ماست».

اگرچه دادستان کشور گستره فساد مالی در ایران را چندان بزرگ نمی‌داند، اما از آغاز سال ۹۴ تا به حال دست‌کم پنج پرونده فساد اقصادی کلان در ایران از سوی نمایندگان مجلس، اعضای شوراهای شهر و رسانه‌ها و یا مقام‌های قضایی و دولتی رسانه‌ای و به محل جدال جناح‌های سیاسی درون قدرت تبدیل شده است.

روز گذشته، یکشنبه ۱۲ دی‌ماه احکام پرونده هزار میلیارد ریالی موسوم به «جهانگیر» با ۳۸ متهم و با بیش از ۳۰ عنوان اتهام، با عناوینی چون افساد فی‌الارض، کلاهبرداری شبکه‌ای و جعل اسناد رسمی در شعبه سوم دادگاه انقلاب شهرستان کرج صادر شد.

متهم ردیف اول این پرونده مالی به ‌جرم افساد فی‌الارض و تشکیل شبکه کلاهبرداری به اعدام محکوم شد.

روز یکشنبه همچنین امیر خجسته، عضو هیئت تحقیق و تفحصص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان رقم تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان را بیش از هشت هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران دوم دی‌ماه شیوه‌های اختلاس و فساد مالی در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان را افشا کرد.

او از بررسی ۲۸ هزار پرونده پرداخت وام به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان در بانک سرمایه خبر داد و گفت که ۴۰۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات به ۱۰ نفر پرداخت شده است.

آبان امسال نیز دادستان کل ایران از اختلاس در دو بانک ملی و ملت خبر داد و گفت که بخشی از این پول‌ها از کشور خارج شده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهزاد

    در نظام ولایی -ملایی ایران فساد هم به دو بخش فساد خودی و فساد غیر خودی تقسیم میشود. فساد خودی هیچ اشکال شرعی و قانونی ندارد و مستحب است که آقایان سهمشان را از سفره انقلاب بردارند.

  • m

    کلمه – علی‌محمد شمس: ظاهراً زنجیره فساد در جمهوری اسلامی نه پایانی دارد و نه به حوزه خاصی از نظام محدود است. از سپاه پاسداران با اسکله‌های خارج از نظارت و کنترل گمرک کشور قراردادهای نجومی نفتی با کارتل‌های وابسته به سپاه که به قول وزیر نفت یک ریال آن هم برنگشته بگیرید تا دزدی چند میلیارد دلاری بابک زنجانی و تا فساد مالی سعید مرتضوی در بذل و بخشش شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی و تا دزدی بیست و هفت هزار میلیاردی شرکت تعاون نیروی انتظامی با حمایت سردار احمدی‌مقدم فرمانده سابق ناجا و تا حیف و میل سه هزار میلیارد دلاری مه‌آفرید خسروی با همکاری وزرای راه و ترابری و معاون وزارت صنایع و قائم‌مقام بانک مرکزی و مدیرعامل بانک صادرات در دولت احمدی‌نژاد و رفع بازداشت و خروج مشکوک وی از کشور با موافقت محسنی‌اژه‌ای و تا این آخری یعنی واریز سپرده‌های مردم نزد قوه قضائیه به حساب شخصی رئیس قوه و برداشت از سود سالانه پنجاه میلیارد تومانی توسط قاضی‌القضاه کشور، همگی بر این حقیقت تلخ تأکید دارند که فساد در نظام جمهوری اسلامی نهادینه و فراگیر شده است به طوری که مبارزه با آن دیگر ممکن نیست. ممکن نیست زیرا همه بخش‌های نظام به آن آلوده است.

  • سوما

    احساس میکنم که تو قرون وسطی زندگی میکنم..به هر سمت نگاه میکنم بن بسته. اقای دادستان فساد توی تار و پود شخصیتمون نفوذ کرده؛ داریم فارغ التحصیل میشیم ، از نوع دغدغه ها و سوالامون کاملا مشخصه که تا چند ماه دیگه ما هم وارد جمع دوستان دزد میشیم..... چند ساله که به مرحله ی 8فساد یعنی فساد سیستمی رسیدیم و شتابان داریم پیش میریم. نمیدونم این قافله کجا قراره متوقف بشه.

  • hero

    اره زیاد مهم نیست در حدی بود که ما میخواستیم مردم ایران رو بسنجیم ببینیم جرات دارن به ما چیزی بگن خدا رو شکر نتونستن چیزی بگن و با همین روال نمیتونن چیزی بگن چون ..........ندارن بعدشم فساد در حدی هست که کسانی که خواهان بر اندازی ما هستن رو با پول سیر کنیم و برامون ادم بکشن و بعدش عذر خواهی کنند و این داستان ادامه دارد