ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آسیب جدی آلودگی هوا بر زنان باردار و بیماران ریوی

به گفته یک متخصص، هوای آلوده می‌تواند آسیب‌های جدی بر زنان باردار و به ویژه جنین وارد کند و یا موجب مرگ جنین شود.

به گفته یک متخصص، هوای آلوده می‌تواند آسیب‌های جدی بر زنان باردار و به ویژه جنین وارد کند و یا موجب مرگ جنین شود.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمداسماعیل حجازی، فوق تخصص ریه ضمن اعلام این موضوع، زایمان زودرس، وزن پایین نوزاد و رشد ناکافی جنین در شکم مادر را نیز از دیگر عوارض هوای آلوده دانست که به‌مراتب آسیب‌های آن سنگین‌تر از مصرف سیگار برای زنان باردار است.

حجازی گفت افزون بر زنان باردار گروه‌های حساس جامعه به‌ویژه بیماران قلبی و بیماران ریوی نیز در معرض هوای آلوده بیماری‌هایشان تشدید شده و ممکن است موجب حملات قلبی - ریوی شود.

همچنین افراد مسن ممکن است مبتلا به مشکلات تنفسی، عصبی و... شوند؛ زیرا با کاهش اکسیژن مغز ممکن است برای افراد مسن مشکلات عصبی ایجاد شود.

در هوای آلوده آسم یا بیماری‌های آلرژیک کودکان نیز تشدید می‌شود و کودکانی که زمینه‌های ژنتیکی در مورد بیماری‌های آلرژیکی و آسم دارند در مواجهه با هوای آلوده ممکن است مبتلا به آسم و بیماری‌های آلرژیک شوند.

ابتلا به عوارض پوستی و ریوی و انسداد مجاری هوایی نیز از جمله مواردی است که امکان دارد در افراد عادی و سالم که در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند، ایجاد شود.

محمداسماعیل حجازی ورزش کردن در هوای آلوده را نیز درست ندانست و گفت با تنفسِ چنین هوایی افراد به خستگی زودرس، سردرد و عوارض بعدی دچار می‌شوند.

آلودگی هوا از رکود مواد سمی در جو و افزایش مقدار آن ناشی می‌شود و به‌طور عمده در نتیجه‌ دگرگونی هوا و عدم پالایش و تهویه کافی جو و همچنین افزایش آلاینده‌های جوی، آلودگی هوا نیز افزایش می‌یابد.

تهران یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. آلودگی هوا در تهران سالانه جان ۴۰۰۰ تن را می‌گیرد. امسال نیز در روزهای آلودگی تهران مأموریت‌های اورژانس۱۰ درصد و شمار بیماران تنفسی ۱۵ درصد و تعداد بیماران قلبی هفت درصد افزایش داشت.

بانک جهانی اعلام کرده است که در ۲۵ سال گذشته، مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا و پیامدهای آن در ایران حدود ۱۲۰ درصد افزایش یافته و از ۱۷ هزار مرگ در سال ۱۹۹۰ به ۲۳ هزار مورد در سال ۲۰۱۳ رسیده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.