ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وعده پایان‌یافتن «طویله‌خوابی» پدر و دختر شیروانی

یک کارگرد روزمزد شهرداری شیروان پس از آتش‌گرفتن خانه‌ و مرگ همسر و پسرش، بیش از دو دهه است که همراه با دختر خود در انبار علوفه یک گاوداری زندگی می‌کند.

پس از انتشار گزارشی از ۲۰ سال طویله‌خوابی یک پدر و دختر شیروانی، کمک‌های مردمی و کمیته امداد قرار است پایانی بر این زندگی دشوار باشند.

پدر و دختر شیروانی دو دهه است که در طویله زندگی می‌کنند

خبرگزاری «تسنیم» (وابسته به سپاه پاسداران) شنبه ۱۸ دی‌ماه گزارش داد که کمک‌های مردمی و کمیته امداد قرار است برای این پدر و دختر شیروانی طویله‌خواب مسکن فراهم کنند.

سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه جاری روزنامه «قدس» چاپ خراسان رضوی در گزارشی تصویری به یک پدر و دختر پرداخت که بیست‌سال گذشته را پس از آتش‌سوزی خانه و مرگ همسر و پسرش همراه با تنها دختر خود در یک طویله زندگی می‌کرده‌است. این مرد، غلامحسین، کارگر روزمزد شهرداری شیروان بوده که پس از آتش‌گرفتن خانه‌اش دیگر پولی برای تهیه مسکن نداشته‌است.

آنها بیست سال پیش از سوی مالک یک گاوداری در محل نگهداری علوفه‌ها در نزدیکی طویله گاوها اسکان موقت داده می‌شوند اما این اسکان موقت بیست‌سال به طول می‌انجامد.

تصویر شناسنامه‌های این پدر و دختر

گزارش تصویری زندگی این دو در محل نگهداری علوفه و توصیف وضعیت اسفبار زندگی آنها در زمستان باعث شد تا امروز خبرگزاری تسنیم خبر از وعده کمک‌های مردمی و کمیته امداد برای تهیه سرپناه برای ایشان شد. این دومین بار است که پس از انتشار گزارشی مربوط به گورخواب‌ها، زندگی مردم بسیار تهی‌دست در ایران موضوع بحث رسانه‌های رسمی و مجازی می‌شود.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن اسماعیلی

    به امید روزی که هیچ نیازمندی نداشته باشیم.

  • عادل

    مکارم شیرازی مصداق عینی روباه مکار است و متاسفانه دچار زینت متوهمانه در کردارش شده و هرچند شخص خودش شاید نداند

  • امین

    متآسفم برای نایب امام زمان در ایران...

  • میثاق جوادی

    اصلا این خون آشام (ناصر مکارم شیرازی) از فقر و نداری غیر از واژه هایش چیزی میدونه؟ ایکاش میدونست که با گران کردنه شکر چه پدران نداری را برای خرید یک بستنی شرمنده کودکانشان نکرده .!

  • مجید

    بیست سال پیش کارت ملی نبود یا اینطوری که در عکس دیده میشه نیود