ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حزب «اعتدال و توسعه»: کلید روحانی برای رسیدن مجدد به پاستور

حزبی که بر گرته «کارگزاران سازندگی» تشکیل شده بود، راه رسیدن به ساختمان پاستور در انتخابات ریاست جمهوری آتی را برای روحانی هموارمی‌کند؟ جناح‌های دیگر هم دست روی دست نگذاشته‌اند.

محمود واعظی عضو شورای مرکزی "حزب اعتدال و توسعه" جمعه ۲۴ دی در جمع خبرنگاران اعلام کرد حزب او در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت می‌کند.

حسن روحانی در همایش زنان حزب «اعتدال و توسعه»

به گفته‌ی واعظی ستادهای انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه با آغاز رسمی فعالیت‌های انتخاباتی فعال خواهند شد. او در پاسخ به این سوال که مرگ هاشمی چه تاثیری بر انتخابات خواهد داشت مردم را به حمایت از روحانی فراخواند و گفت: "طبیعی است مردم از اینکه خط مشی مرحوم آیت الله هاشمی را که همان خط مشی آقای روحانی است ادامه پیدا کند، حمایت کنند."

"حزب اعتدال و توسعه" سال ۱۳۷۸ به رهبری حسن روحانی و برای حمایت از او تشکیل شد. محمد باقر نوبخت، اکبر ترکان، فاطمه هاشمی رفسنجانی، محمود واعظی و حسین موسویان از جمله دیگر بنیانگذاران حزب هستند.

هاشمی رفسنجانی که ستاره حزب «کارگزارن سازندگی‌»اش به عنوان نخستین حزب درون‌دولتی در ایران افول کرده بود، خواهان تشکیل حزب مشابهی شده بود. او گفته بود: «اداره کشور با یک جناح فاجعه است و در عوض همه نیروهای معتدل در دو جناح باید متحد شوند تا توسعه سیاسی- اقتصادی را به پیش برند و ستون‌های نظام را تقویت کنند.»

حزب اعتدال و توسعه، ثمره این تلاش است.

بسیج جناح‌های درون حکومت برای رسیدن به پاستور

مهلت رسمی تبلیغات انتخاباتی ۲۰ روز پیش از انتخابات (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) است. اما از چندی پیش جناح‌های مختلف درون حکومت بسیج نیرو و رقابت در این زمینه را بطور غیر رسمی آغاز کرده‌اند، هر چند که مرگ هاشمی رفسنجانی چند روزی در این امر وقفه انداخت.

طی روزهای اخیر شخصیت‌های سیاسی و روحانی حکومت تلاش کرده‌اند از مرگ و تشییع جنازه رفسنجانی برای وحدت بخشیدن به صفوف حکومت استفاده کنند. از جمله در نماز جمعه امروز امامان جمعه تاکید کردند که رفسنجانی وفادار به خامنه‌ای و مدافع "وحدت نظام" بود و جناح‌های سیاسی را به وحدت حول رهبر حکومت اسلامی فراخواندند.

با این حال در همین روزها نیز اخباری از ادامه رقابت‌های انتخاباتی منتشر شد. ایجاد یک تشکل جدید اصولگرا با هدف شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو با محوریت مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در روزهای سوگواری برای رفسنجانی از این گونه اخبار است.

همچنین برخی از نیروهای اصولگرا وزارت کشور دولت روحانی را متهم کرده‌اند که از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی جناحی بهره می‌گیرد. محمد سلیمانی یکی از اعضای شورای مرکزی "جبهه پایداری" و از وزرای دولت احمدی‌ نژاد به ابلاغیه‌ای اشاره کرد که وزارت کشور خطاب به معاونان سیاسی استانداری‌های سراسر کشور صادر کرده و از آن‌ها خواسته است با مردم ارتباط گیری کنند و از این تماس‌ها فیلم و کلیپ تهیه کنند.

سلیمانی که با خبرگزاری فارس گفتگو می‌کرد این ابلاغیه را "نامتعارف" خواند. او گفت این پدیده جدیدی است و استفاده از منابع بیت‌المال در انتخابات به نفع یک گروه و فرد محسوب می‌شود و غیرقانونی و غیرشرعی است. سلیمانی خواستار باطل اعلام کردن این ابلاغیه از سوی "هیات نظارت بر انتخابات" شد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۹ اردیبهشت همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد. ثبت نام داوطلبان از ۲۲ تا ۲۶ فروردین صورت می‌گیرد و کاندیداهایی که به تائید شورای نگهبان برسند از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت به رقابت انتخاباتی می‌پردازند.

انتخابات ریاست جمهوری ۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.