ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اژه‌ای: پسر ابتکار به خاطر یک چک شاکی داشت

پرونده طه هاشمی نه فساد مالی بلکه به دلیل چک بی‌محل است. از اتهام فساد مالی حسین فریدون هم هنوز مدرکی در دست نیست.

سخنگوی قوه قضائیه گفت که پرونده فرزند معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس‌جمهوری به فساد مالی ربطی ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه و سخنگوی آن یکشنبه ۱۰ بهمن‌ماه در حاشیه نشست تخصصی «بررسی ابعاد حقوقی نفوذ در عرصه اقتصاد سیاسی» به خبرنگاران گفت که پرونده طه هاشمی، فرزند معصومه ابتکار فساد مالی نیست و او به خاطر یک چک، شاکی خصوصی داشته‌است.

اژه‌ای چند روز پیش در چهارم بهمن‌ماه بدون نام‌بردن از طه هاشمی گفته بود که «این فرد حکمی در رابطه با چک دارد که قطعی شده و برای جلب او اقدام گردیده است.»

پیش از این منابع مخالف دولت، از جمله خبرگزاری فارس در دی‌ماه سال جاری از بازداشت طه هاشمی به دلیل صدور چک بلامحل خبر داده و گفته بودند این حکم در مدت کوتاهی لغو شد. معصومه ابتکار و دیگر حامیان دولت این پرونده را «سیاسی» ارزیابی کرده‌بودند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره پرونده فساد مالی احتمالی «حسین فریدون»، برادر رئیس‌جمهوری بدون نام‌بردن از او توضیح داد که مدرکی دال بر فساد مالی هنوز کشف نشده و به همین خاطر فریدون بازداشت نشده‌است.

او پیشتر در ۱۹ دی‌ماه گفته بود که برای حسین فریدون پرونده قضائی تشکیل شده‌است. همزمان با افشای فیش‌های حقوقی مدیران ارشد دولتی، نام برادر رئیس‌جمهوری به عنوان یکی از متهمان آن ذکر شد.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره این شایعه که تنها دوصفحه از رأی پرونده بابک زنجانی به او ابلاغ شده، گفت: «از حکم پرونده که چقدر و چگونه بوده خبر ندارم.»

اژه‌ای در نشست خبری روز یکشنبه سوم بهمن خود خبر از ابلاغ حکم اعدام بابک زنجانی به او داده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.