ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت بهداشت: ۱۰۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها کم داریم

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت کمبود تخت‌های بیمارستانی‌ در ایران ملموس است و اکنون با فقدان ۱۰۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها مواجهیم.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت کمبود تخت‌های بیمارستانی‌ در ایران ملموس است و اکنون بیمارستان‌ها با فقدان ۱۰۰ هزار تخت مواجهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سه‌شنبه ، ۲۸ بهمن/ ۱۵ فوریه، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در مراسم افتتاح بخش آنژیوگرافی بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور گفت گرچه تعداد تخت‌های بیمارستانی در ایران دو برابر شده اما هنوز به میزان استاندارد نرسیده است.

حریرچی افزود:« شمار تخت‌های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر، ۱.۵ تخت بود و این آمار پس از انقلاب نیز تا ابتدای دولت یازدهم تغییر نکرده بود، اما در دولت یازدهم این آمار به ۱.۷ تخت به ازای هر هزار نفر تغییر یافت.»

او در رابطه با شهر نیشابور گفت که با توجه به جمعیت ساکن در نیشابور و روستاهای اطراف آن، این شهرستان تعداد ۹۸۱ تخت نیاز دارد اما فقط نیمی از این تعداد تأمین شده است.

به این ترتیب بیمارانی که در این شهرستان به علت کمبود تخت نمی‌توانند درمان شوند، ناچارند به شهرهای دیگر رجوع کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: «تعداد پرونده های بهداشتی تشکیل شده در کل کشور ۵۶ میلیون و ۷۰۰هزار نفر است و به نسبت جمعیت، قم، شیراز و نیشابور به ترتیب بیشترین پرونده بهداشتی را دارند.»

سال گذشته سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت گفته بود دولت ۴۰ سال زمان می‌خواهد تا کمبود تخت بیمارستانی را رفع کند.

افزون بر تعداد تخت کافی، در برخی از بیمارستان‌ها هنوز امکانات لازم و مطابق با استانداردهای جهانی وجود ندارند. همچنین در برخی بیمارستان‌ها بهداشت کافی رعایت نمی‌شود یا تخلفاتی صورت می‌گیرد که به بیماران آسیب جدی وارد می‌کند.

در ماه‌های گذشته تخلفات در حوزه درمان در ایران خبرساز بوده است. نخستین بار مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» ساخته مهران مدیری در نوروز ۱۳۹۴ این تخلفات را به شکل گسترده مطرح کرد. پس از بیماری عباس کیارستمی و درگذشت او اهمال‌کاری پزشکان و تخلفات آنان از نو مطرح شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صمد

    اگر افشاگری های آمد نیوز در مورد رییس سازمان غذا و داروی آن وزارتخانه صحت دارد، بروند از محل رفع دزدی های ایشان و مافیای دارو منابع لازم را تامین کنند