ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه بگومگوی خامنه‌ای و روحانی: یادآوری مجدد «سرنوشت بنی‌صدر»

رهبر جمهوری اسلامی فیلم کوتاهی در تلگرام منتشر کرده در هشدار به روحانی: برگزاری جلسه عدم کفایت برای برکناری رئیس جمهور در مجلس همچنان میسر است.

در کانال تلگرام علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی فیلم کوتاهی منتشر شده با عنوان «سرنوشت بنی‌صدر» برای یادآوری پیامدهای تأکید بر اصالت رأی مردم که ممکن است به برگزاری جلسه عدم کفایت در مجلس شورای اسلامی و عزل رئیس جمهوری منتخب به صلاحدید ولی فقیه بینجامد.

علی خامنه‌ای و حسن روحانی: ولایت آسمانی و مشروعیت زمینی

علی خامنه‌ای شامگاه ۲۲ خرداد ضیافت افطاری برگزار کرد که سران قوا و گروهی از کارگزاران بلندپایه نظام را هم به این ضیافت دعوت کرده بود. رهبر جمهوری اسلامی در این ضیافت پرپیامد، از «تفسیرهای غلط از رأی مردم» و «تلاش برای تقسیم کردن مردم» و «دو قطبی کردن» جامعه انتقاد کرده و این اقدامات را به رفتار نخستین رئیس جمهوری ایران، ابوالحسن بنی‌صدر تشبیه کرده بود. بعد از این ضیافت بود که اختلاف بین خامنه‌ای و روحانی بر سر اینکه حاکم کیست و حاکم را چه کسی انتخاب می‌کند – مردم یا خدا – اوج گرفت، تا بدان حد که سپاه پاسداران هم روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای به بگومگو بین رهبر و رئیس جمهوری اسلامی ورود کرد و بر تبعیتش از رهبر صحه گذاشت.

فیلم «سرنوشت بنی‌صدر» در کانال رهبر جمهوری اسلامی صبح پنجشنبه ۱ تیر منتشر شده و در خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه و ولایتمداران بازنشر شده است. در این فیلم کوتاه، علی خامنه‌ای در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که برای رأی‌گیری درباره عدم کفایت ابوالحسن بنی‌صدر از ۲۰ تا ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ برگزار شد، در سخنانی دلایلش برای عدم کفایت نخستین رئیس جمهوری ایران را برمی‌شمرد. یکی از این دلایل دو قطبی کردن جامعه است:

«مشتعل کردن آتش اختلافات داخلی و با طرح مسائلی که در فارغ‌ترین اوقات نیز از یک فرد مسئول، ناروا و غیر مقبول است، منشأ یک سلسله اختلافات میان مردم و پیدایش جو اختلاف و کدورت» شده است.

 نمای بعدی به ۳۶ سال بعد بازمی‌شود: علی خامنه‌ای در ضیافت افطاری ۲۲ خرداد در جمع سران قوا و گروهی از کارگزاران بلندپایه نظام می‌گوید:

«کشور را دو قطبی نباید کرد. مردم را به دو دسته نباید تقسیم کرد. آن حالتی که در سال ۵۹ متأسفانه از ناحیه رئیس جمهور آن روز اتفاق افتاد که مردم را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرده بودند که چیز خطرناکی‌ست.»

نمای بعدی باز به ۳۶ سال قبل، به خرداد ۱۳۶۰ بازمی‌گردد. خامنه‌ای را در مجلس شورای اسلامی می‌بینیم که به پایان نطق خود رسیده است:

«اینجانب، آقای بنی‌صدر، رئیس جمهور را دارای کفایت سیاسی برای اشغال پست خطیر ریاست جمهوری نمی‌دانم.»

آیا قرار است تاریخ تکرار شود؟

در روزهای گذشته نظرات حسن روحانی درباره اهمیت رأی مردم در انتخاب حاکم در جامعه اسلامی واکنش ولایتمداران را برانگیخته است. فیلم «سرنوشت بنی‌صدر»، یک روز بعد از انتشار دومین اطلاعیه سپاه پرده دیگری از اختلاف بین رهبر و رئیس جمهوری را به نمایش می‌گذارد.

روحانی می‌گوید اگر حاکم بخواهد حکومت کند باید دستش باز باشد و این ممکن نیست جز با رأی مردم. او همچنین با اشاره به واقعه غدیر خم می‌گوید برای حکومت تنها ولایت کافی نیست، بلکه به رأی مردم هم نیاز است. او از آیت‌الله خمینی هم مثال آورده که به اعتقاد او پیش از انقلاب مرجع و ولی فقیه بود، اما تنها با وقوع انقلاب ۵۷ و با حمایت مردم موفق شد حکومت کند.

محمد تقی مصباح، ناصر مکارم شیرازی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و خبرگان رهبری به سخنان روحانی واکنش نشان داده‌اند. عده‌ای او را به کفرگویی و عده‌ای او را حتی به توطئه و خیانت متهم کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    برابر قانون اساسی همین نظام مقدس(!) ولی فقیه کسی است که نمایندگان مردم در مجلس خبرگان باید آن را برگزینند و بر او نظارت کنند،اگر ببینند او شرایط رهبری را ندارد یا از آغاز این شرایط را نداشته او را برکنار کنند و کسی دیگری را برگزینند. او نه پدر ملت است و نه پدر حکومت و نه برگزیده خدا است و نه وصل به پیامبر و امامان. همه این پیرایه ها برای این است که حکومت مطلق و نامحدود و غیرپاسخگو به کسی داده شود تا عده ای سرمایه های کشور را غارت و مردم را سرکوب کنند. آنگونه که آقای خمینی میگفت ولی فقیه اگر از یک تعریف خوشش بیاید یا «یک دیکتاتوری بکند» خود بخود از ولایت می افتد. ولی نگفت کسی که همه یا بخش اعظم قدرت و سرمایه های کشور در دست او است چگونه خودبخود از قدرت می افتد ! چنین بود که هم خودش دیگر ولایت نداشت ولی تا مرگ بسراغ نیامد همچنان بر سر قدرت بود ، اکنون هم خامنه ای (که از نظر او نمیدانست ولی فقیه چیست و حدود اختیاراتش چه اندازه است) نزدیک سی سال با جنایت ها و فساد گسترده بر سر قدرت است و خود بخود از ولایت نمی افتد که هیچ، اجازه نمیدهد نمایندگان واقعی مردم به مجلس خبرگان راه یابند تا وظیفه قانونی خود را انجام دهند. تازه آلودگانی چون مصباح یزدی و شیخ محمد یزدی و مکارم بی هیچ شرمی او را برگزیده خدا میخوانند تا کسی به او حتا انتقاد نکند !

  • شکرالله

    اگر فرض را بر این بگیریم که ولایت فقیه پدر جامعه اسلامی است! چگونه است که این پدر با تمام فرزندان رشید و ارشد (روسای جمهور) این جامعه به اصطلاح اسلامی مشکل دارد؟ و هر که را با چوبی می زند! یکی را با چوب خیانت و دیگری بی بصیرت سومی را منحرف و چه ها و چه ها!!!! چگونه است که این فرد مقتدر و ناپاسخگو (ولایت فقیه) تمام اشتباهات خود را به گردن دیگران می اندازد؟!! من یک فرد عادی در این جامعه به اصطلاح دینی هستم، نا برابری را در حد اعلای خود در تمامی عرصه ها و لایه های جامعه می بینم، و همگی این نابرابری ها را این پدر جامعه اسلامی!! بر جامعه حاکم کرده. نمونه بسیار است، یکی، همین بانکهائی که پول مردم را بالا کشیده اند. همگی صاحبان این بانکها اطرافیان رهبرند (سپاهیان). اگر فردی عادی یک میلیون چک بی محل بکشد اکی ثانیه کارش به دادگاه و زندان می کشد، ولی آنها پول مردم را می خورند و راست راست در خیابان راه می روند و کسی جرأت گرفتن یقه شان را ندارد!!! شما قشر محدودی از این به اصطلاح جامعه اسلامی هستید که متنعم از مواهب فروش نفتید. آقاتون از جیبش که به شما پرداخت نمی کنه، از من نوعی به زور می گیره می اندازه جلو تو. اگر فرض کنیم که در یک خانواده بهائی به دنیا می آمدید، دوست داشتم بدانم که آن زمان چه نظری در مورد آقاتون داشتید. کمی کلاهتان را قاضی کنید، این فردی که خود را ولی امر مسلمین جهان می نامد، سالهاست که مطابق قوانین خود شما مشروعیت رهبری را از دست داده (که همانا عدالت نداشته ایشان است)، هر چند در ابتدا هم این مشروعیت رانداشت (مرجعیت). برای من مسیحی (فرض کنید) که ایرانی هم هستم، که دیگر این حرفها جک است!! در نهایت مایلم اضافه کنم که یکی از ترس های اصلی هر حکومت استبدادی، آزادی مطبوعات است، چرا که از طریق آن مستبد به میز محاکمه افکار عمومی کشیده می شود. شما که سرب داغ در حلق رسانه داخلی ریخته اید (و خود را دوست می نامید!!)، حتی تحمل یک مقاله و چند کامنت ساده را در این گوشه دنیا ندارید، چگونه دم از جامعه اسلامی می زنید (جامعه اسلامی اصول و ضوابطی دارد که شما از زمین تا ثریا با آن فاصله دارید، و تنها شانس شما این است که مردم ایران واقعا مسلمان نیستند، وگرنه شما یک ساعت هم مسلط بر مردم نمی شدید). اسلام برای شما دکان است. با تشکر

  • MS.K.T

    لازم است منتقدین ابتدا تکلیف خود را با خوانندگان مطالب رسانه مشخص نمایند، آیا دوستدار مردم ایران هستند یا دشمن آنها و اگر ادعا می کنند بی طرفند لزومی بر دخالت ایشان نیست . آنهایی که سعی در مردود کردن جایگاه ولایت در سرزمین ما را دارند قبلا سعی خود را در تسلط بر امور مردم و خاک این سرزمین بیهوده دیده اند . در جمهوری اسلامی ایران ولیه فقیه حکم پدر جامعه اسلامی را داشته و رئیس جمهور مسئولیت اجرائی کشور را دارد. مسئولیت اجرائی مسئولیتیست مدت دار و مشخص که در چهار چوب قوانین کشور و با رای مردم برای انجام امور مشخص تعیین می گردد و صلاحیت اظهار نظر در تصمیم گیری های مهم ، هدایت و رهبری جامعه و نظارت بر حسن انجام وظائف خادمین مردم از جمله اختیارات ولیه فقیه در این کشور می باشد. امیدوارم دنیا نیاز به ولی و حاکم دینی را درک نماید .

  • مرادی

    معمولا هنگام معرفی رئیسان جمهور این فرد پس گردن آنها را میگیرد و تحقیری را در نهان و نهاد ایشان میکارد...که تحقیر ملت است...

  • اشکان

    باز خوبه امیرکبیر و "حمام فین" را یادآوری نکرد!!

  • bijan

    ما از جزئیات اختلافات درون حاکمیت اطلاعی نداریم ولی بنظر میرسد که انتخاب جانشین رهبر از مهم ترین اموری باشد که این قبیل مباحث را به عرصه عمومی کشانده ضمن اینکه حسن روحانی برای تشکیل دولت خود و انتخاب وزرا و برنامه کاری و محدود کردن قدرت های فرا قانونی سازمانهای نظامی و غیر نظامی زیر نظر رهبری هم با او در گیر است و البته بدون حل وفصل این امور دولت روحانی هرگز قادر به برداشتن موانع توسعه کشور نخواهد بود . و خوب می داند که در نهایت از یک طرف با ریزش هوادارانش و از سوی دیگر با تهاجم و تخریب اصول گرایان مواجه خواهد شد !

  • شکرالله

    آقای ظریف جمله ای را بکار برد در خصوص برجام که در این مورد هم صدق می کند: خامنه ای "هز نو گات تو دو ایت". اگر چنین خبطی را مرتکب شود! (که بعید است)، کشور هرگز رنگ آرامش به خود نخواهد گرفت. این صحبتها سایت خامنه ای بیشتر شبیه یک شانتاژ سیاسی است.

  • فریبرز

    خامنه ای و طرفداران جنایت کارش او را برگزیده خدا می دانند و رو حانی چون برگزیده مردم است رایش در تقابل با برگزیده خدا قرار می گیرد. نتیجه می گیریم که رفسنجانی خدا بوده است چون او خامنه ای را به مردم ایران تحمیل کرد. فعلا هم که خدا یعنی رفسنجانی مرده است و اموراتش توسط خامنه ای اداره می شود . پس نتیجه می گیریم خامنه ای خدا است . اصلا این سیستم جمهوری اسلامی عجب شیر تو شیری است من که پاک گیج شدم شاید مکارم و مصباح بتوانند با کمک برادران سپاهی با روش منطق چماق و اسلحه مشکل ما را حل کنند.

  • reza

    آتش برخرمن اصلاحات ...

  • reza

    اساسأ ریاست جمهور!!؟؟ درخلافت شیعه مقامی اضافی و تشریفاتی ست.. رهبرتمام قدرت واختیارات رئیس به اصطلاح جمهور را غصب کرده؛ بطوری که حتی قادرنیست یک پاسبان درخانهء مجرم بفرستد؛ بازرگان ؛ خاتمی؛ بنی صدرو حالا روحانی ؛ تا بیت رهبر و رهبری برچیده نشود در برهمین پاشنه میچرخد... بانک های نظامی سپاه وآقا مجتبی به مخاطره خواهد افتاد.