ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح سپاه برای امنیت ساختمان مجلس: تمهیدات حفاظتی افزایش پیدا خواهد کرد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی ازسوی سپاه به‌منظور «ارتقای سطح تمهیدات امنیتی ساختمان پارلمان» خبر داد. هم‌زمان یک عضو دیگر این کمیسیون گفت که رئیس مجلس گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره اقدامات لازم برای ارتقای امنیت داخلی مجلس را به مسئولان در رده‌های امنیتی مختلف ابلاغ کرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خبر از تهیه طرحی از سوی سپاه داده است که هدف آن «ارتقای سطح تمهیدات امنیتی ساختمان پارلمان» است.

هم‌زمان یک عضو دیگر این کمیسیون گفته است رئیس مجلس گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره اقدامات لازم برای ارتقای امنیت داخلی مجلس را به مسئولان در رده‌های امنیتی مختلف ابلاغ کرده است.

طرح دیوارکشی مقابل مجلس در اسفندماه سال ۱۳۹۳ (عکس از آرشیو)

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ۱۲ تیر ۹۶ با اشاره به حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی گفت: «سپاه پاسداران طرحی را تدوین کرده که طرحی بسیار جامع و خوب است و تقدیم ریاست مجلس شورای اسلامی شده که بر اساس آن، تمهیدات حفاظتی افزایش پیدا خواهد کرد.»

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

حملات همزمان به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی صبح چهارشنبه  ۱۷ خرداد از سوی دو گروه مسلح انجام شد و ۱۷ نفر از محافظان و کارمندان مجلس و مردم عادی کشته و ۵۲  نفر زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را گروه «دولت اسلامی» (داعش) برعهده گرفت.

علاءالدین بروجردی همچنین گفت که «جایگاهی ویژه برای تجمع مقابل مجلس» پیش‌بینی خواهد شد.

این نگرانی وجود دارد که به بهانه تمهیدات جدید از برگزاری تجمعات قانونی مردم مقابل مجلس که در ماه‌های اخیر به صورت قابل توجه‌ای افزایش داشته است جلوگیری شود.

علاءالدین بروجردی درباره علت ممانعت از برگزاری تجمع سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی «کاسپین» و «آرمان» و عدم برگزاری تجمعات قانونی مردم پس از حمله تروریستی اخیر هم گفته است: «قصد داریم با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، فضا را به گونه‌ای مدیریت کنیم که هم امکان انتقال و طرح مطالبات و خواسته‌های مردم به نمایندگان فراهم شود و هم معضل احتمالی امنیتی به‌وجود نیاید.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشتر کوتاهی قوه مقننه در مورد امنیت مجلس را رد کرده و گفته بود ریاست مجلس در نامه‌ای رسمی به سپاه پاسداران نسبت به حمله داعش هشدار داده بود.

او همچنین دیوارکشی و نصب نرده‌های غیرقابل عبور در اطراف ساختمان مجلس را از جمله اقداماتی عنوان کرده بود که به‌دستور ریاست مجلس به‌منظور ایمن‌سازی صورت گرفته است.

طرح دیوارکشی در اسفندماه سال ۱۳۹۳ با کشیدن تدریجی دیوار فلزی آبی رنگ در مقابل نرده‌های آهنی اطراف مجلس آغاز شد اما آن زمان توضیحی رسمی‌ از سوی مجلس و مسئولان درباره این ‌ساخت‌وساز داده نشد و حتی برخی از نمایندگان به آن اعتراض کرده‌ و خواستار برچیده شدن آن شده بودند.

در همین حال به گفته ولی‌الله نانواکناری، رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس «رئیس مجلس گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره اقدامات لازم برای ارتقای امنیت داخلی مجلس را به مسئولان در رده های امنیتی مختلف ابلاغ کرده است.»

ولی‌الله نانواکناری، رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ولی‌الله نانواکناری گفته است: «بعد از حادثه تروریستی، رئیس مجلس به کمیسیون امنیت ملی ماموریت تهیه گزارشی برای راهکارهای ارتقای امنیت داخلی را داد. در همین راستا نیز کمیسیون جلساتی با حضور مسئولان در رده های امنیتی سپاه، ناجا و وزارت اطلاعات برگزار و جمع بندی نظرات آنها را به رئیس مجلس ارائه کرد.»

به گفته این نماینده مجلس این گزارش را رئیس مجلس به مسئولان در رده‌های مختلفی ابلاغ کرد تا اقدامات مربوطه انجام شود.

به گفته او قرار است «براساس این گزارش مسئولان امنیتی طرح‌های خود را برای ارتقای امنیت مجلس ارائه دهند تا اقدامات لازم ناظر به آن انجام شود.»

ولی‌الله نانواکناری همچنین گفته است: «هیات رئیسه ماموریت انجام این اقدامات را بر عهده دارد. هرگونه اقدام فعلی و تغییر و تحولات در مجلس تا زمان اجرای دستورات امنیتی موقتی است.»

حملات تروریستی به تهران در حالی صورت گرفت که مقامات جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر بارها «برقراری امنیت در کشور» را یکی از دستاوردهای مهم خود عنوان کرده بودند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.