ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران به خاطر «نقض برجام» از آمریکا شکایت کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که علاوه بر شکایت به شورای نظارت بر توافق هسته‌ای، دولت دوازدهم اقداماتی را هم برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که ایران از آمریکا به خاطر نقض برجام به شورای نظارت بر توافق هسته‌ای شکایت کرده است. ایران در این شکایت‌نامه مدعی شده که تحریم‌هایی که آمریکا در ماه ژوئیه علیه ایران وضع کرده، توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را نقض می‌کند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی

۲۸ ژوئیه/ ۶ مرداد وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از پرتاب موشک ماهواره‌بر «سیمرغ» ۶ شرکت از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی «شهید همت» را به سبب نقش و اهمیت آن‌ها در توسعه برنامه موشکی سپاه پاسداران تحت تحریم قرار داد.

در همان تاریخ، مجلس سنای آمریکا با اکثریت مطلق آرا طرح جامع تحریم روسیه، کره شمالی و ایران را تصویب کرد. «قانون مبارزه با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» بیش از همه سپاه پاسداران را نشانه رفته است. مقامات آمریکایی ۱۰ روز قبل از تصویب این لایحه، اعلام کرده بودند که به نظر آن‌ها توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران، حمایت ایران از تروریسم و پیکارجویی، همدستی با دولت بشار اسد، دشمنی با اسرائیل و حملات سایبری به آمریکا، اسرائیل و متحدان آمریکا در منطقه خلیج فارس از عوامل تضعیف برجام توسط ایران است.

طبق توافق هسته‌ای که بین ایران و قدرت‌های جهانی در تیر ۹۴ به دست آمد، کمیسیون مشترکی زیر نظر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به «مراقبت و نظارت اجرای کامل و مؤثر برجام» نظارت دارد. نشست کمیسیون مشترک برجام جمعه ۲۱ ژوئیه در وین برگزار شد اما بدون نتیجه ملموسی به پایان رسید. اکنون علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری تسنیم گفته است که به کمیسیون مشترک از آمریکا به خاطر نقض برجام شکایت برده:

« درباره اعمال تحریم‌های جدید آمریکا، علاوه بر اینکه اقدامات دیپلماتیک باید صورت بگیرد، باید شکایتی نیز به شورا و کمیسیون مربوطه در این رابطه ارسال شود که این موضوع صورت گرفته است و در این راستا اطلاعیه‌ای که از سوی کمیسیون مربوطه صادر شده، بیانگر این است که آمریکایی‌ها تخلفاتی در اجرای برجام داشته‌اند و برخی از کشورها به‌صورت بسیار صریح بیان کردند که اقدامات آمریکا نقض برجام محسوب می‌شود و در جلسه بعدی این موضوعات در سطح وزرا بررسی می‌شود.»

رپیس مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری تسنیم گفته است که بعد از برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی و تشکیل کابینه، رئیس جمهوری اسلامی مواردی را به وزیر خارجه، سازمان انرژی اتمی و سایر دستگاه‌ها برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ابلاغ می‌کند. کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی هم بر عملکرد دولت در این زمینه نظارت دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی که در شهر یانگستون در ایالت اوهایو ایراد کرد، به ایران نسبت به پیامدهای نقض برجام به ایران هشدار داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.