ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قوانین پناهندگی استرالیا و جزیره مانوس همچنان قربانی می‌گیرد

خبر پیدا شدن جسد یک پناهجوی ایرانی در جزیره مانوس کشور پاپوا گینه نو باعث شده است زندگی این گروه از پناهجویان بار دیگر در کانون توجه قرار گیرد.

بار دیگر خبر پیدا شدن جسد یک پناهجوی ایرانی در جزیره مانوس کشور پاپوآ گینه نو باعث شده است که زندگی این گروه از پناهجویان در کانون توجه قرار گیرد. پناهجویانی که بارها از رفتار مقام‌های مسئول در این مراکز شکایت کرده‌اند.

حامد شمشیرپور اولین قربانی قوانین سخت‌گیرانه دولت استرالیا نسبت به پناهجویان نیست.

حامد شمشیرپور، پناهجوی ایرانی در جزیره مانوس جان خود را از دست داد

۱۶ مرداد ۹۶: رییس پلیس مانوس کشته شدن حامد شمشیرپور، پناهنده ۳۱ ساله ایرانی را که در بیش از یک سال اخیر از بیماری حاد روانی رنج می‌برد، تایید کرد.

سازمان عفو بین الملل هم به مرگ حامد شمشیرپور  واکنش نشان داده و گفته است مرگ او نشانه فاجعه‌ای است که در جزیره مانوس جریان دارد.

از سال ۲۰۱۲ تاکنون، پنج پناهجو در مانوس جان خود را از دست داده‌اند.

رضا براتی، یک جوان ۲۳ ساله ایرانی، در چهارم اسفند ماه سال ۱۳۹۲، بر اثر حمله مأموران امنیتی و اصابت باتوم به سرش در اردوگاه پناهجویان جزیره مانوس گینه پاپوا، جان خود را از دست داد.

استرالیا از اسکان پناهجویانی که تلاش می کنند با قایق به این کشور وارد شوند جلوگیری می‌کند. بیشتر پناهجویان ایرانی در اردوگاه پناهندگان درجزایر نائورو و مانوس در پاپوا گینه نو، یکی از فقیرترین و ناامن‌ترین کشور‌های دنیا اقامت دارند.

در بسیاری از گزارش‌ها اشاره شده این اردوگاه‌ها شرایط بسیار بدی دارند.

ایرانیان در حدود ۲۰ درصد از جمعیت کل پناهندگان اردوگاه‌های استرالیا را تشکیل می‌دهند. بسیاری از پناهندگان خود را در شرایط دشوار با قایق به استرالیا رسانده‌اند.

دو سازمان حقوق بشری عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر بارها نسبت به وضعیت پناهجویان و رفتار غیرانسانی استرالیا با آنها و نادیده گرفتن عامدانه شرایط وخیم این افراد از دولت این کشور انتقاد کرده‌اند.

در پیوند با این موضوع زمانه گفت‌وگویی با یکی از پناهجویان ایرانی ساکن مانوس انجام داده است. به درخواست این پناهجو نام او در این گزارش درج نشده است.

در این گفت‌وگو پناهجوی ایرانی ساکن مانوس به ما درباره حامد شمشیرپور و رفتار خشونت‌آمیز پلیس محلی با او گفته است. به گفته او حامد شمشیر‌پور بارها مورد ضرب و شتم ماموران محلی قرار گرفته است. او همچنین احتمال خودکشی حامد شمشیر‌پور را بسیار ضعیف دانسته است.

این پناهجوی ساکن مانوس درباره وضعیت کمپ‌های این جزیره و مشکلات ساکنان آن سخن گفته است.

بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بردیا

    در مورد اینکه استرالیا با پناهجویان قایقی مشکل داره. اصل قضيه اینه که استرالیا با پناهجویان کلن مشکل داره چه دریایی چه هوایی، حتا من طبق دیده ها و شنیده ها و آمارها با اطمینان اعلام میکنم که استرالیا فقط با ورود ایرانیها مشکل داره. الان ایرانیهایی هستند که ۲۰۱۰ رسیدن ولی هنوز ویزای دائم هم ندارن چه برسه به پاسپورت. در داخل استرالیا شرایط رو برای ایرانیها عمدن سخت کردن طوری که خودشون برگردن چه دریایی اومده باشن چه هوایی. و حتا کسانی رو که پاسپورت استرالیا دارن نمیتونن خانواده های درجه یکشون رو پیش خودشون بیارن. الان اینجا بین ما هستند کسایی که زن و بچه خواهر دختر و... توی استرالیا دارن که سیتیزن هستن ولی اینا چهارساله که اینجا اسیرن.