ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم‌الهدی خطاب به معترضان: حاضرید مطالبه شما به قیمت سرکوب نظام تمام شود؟

آیت‌الله احمد علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد به اعتراضات روز گذشته در شهرهای استان خراسان رضوی اشاره کرد و ضمن انتقاد از دولت روحانی به‌دلیل وضعیت اقتصادی، به معترضان گفت خواسته‌های خود را طوی بیان نکنند که نظام زیر سئوال برود.

آیت‌الله احمد علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد به اعتراضات روز گذشته در شهرهای استان خراسان رضوی اشاره کرد و ضمن انتقاد از دولت روحانی به‌دلیل وضعیت اقتصادی، به معترضان گفت خواسته‌های خود را طوی بیان نکنند که نظام زیر سئوال برود.

یک روز پس از تظاهرات معترضان به گرانی در چند شهر استان خراسان رضوی، احمد علم‌الهدی در نماز جمعه ۸ دی مشهد دولت را به‌باد انتقاد گرفت و گفت: «مسئولان باید به مطالبات مردم توجه کنند تا کارد به استخوانشان نرسد و بیایند وسط خیابان فریاد بزنند.»

او در سخنان خود به مال‌باختگان مؤسسات مالی، گرانی بنزین و مرگ‌ومیر در جاده‌ها اشاره کرد و مطالبات مردم را «به‌حق» خواند اما خطاب به معترضان گفت: «شما حاضرید که محسن حججی سرش را بدهد، اما برای مطالبه جناب‌عالی یک عده اراذل اوباش جمع شوند و بگویند که «سوریه را ول کن، مشکل مارو تمام کن؟»

محسن حججی از اعضای سپاه پاسداران بود که مردادماه گذشته در مرز سوریه و عراق به دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) کشته شد.

علم‌الهدی با بیان این‌که «هیچ وقت با هر فراخوانی به عرصه نیایید»، به معترضان گفت: «شما فکر کردید اگر یک میدانی درست کردند برای مطالبه شما به نفع‌تان تمام می‌شود، این میدانی که برای مطالبه شما درست کردند می‌خواهند در این میدان بچه شهید تو را آتش بزنند، آیا حاضری برای مطالبات و گرانی به این میدان بروی؟ آیا واقعاً وجدان ما اجازه می‌دهد این کار را بکنیم و این درست است؟»

امام جمعه مشهد شعارهای ضدحکومتی در تظاهرات معترضان را «لجن‌پراکنی‌های یک مشت مزدور نابکار خارجی» نامید که «به وسط مردم آمدند و مطالبه بر حق مردم را به هم زدند باشد». او همچنین به خیابان آمدن مردم را خوراک «رسانه‌های دشمن» دانست و گفت حاضرید «[دشمنان] بیایند این نظام و انقلاب وابسته به ولایت بقیة‌الله را سرکوب کنند. حاضرید مطالبه شما به این قیمت تمام شود و این درست است؟»

روز پنج‌شنبه ۷ دی صدها نفر از مردم مشهد در اعتراض به گرانی مقابل شهرداری مشهد گرد آمدند. این تجمع که تحت عنوان «نه به گرانی» برگزار شده بود، با دخالت مأموران انتظامی به خشونت کشیده شد. حسن حیدری، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد اعلام کرده که ۵۲ نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. در چند شهر دیگر استان خراسان رضوی نیز تجمع‌های مشابهی برگزار شد.

در پی این اعتراضات، امروز، جمعه ۸ دی در بیش از ۱۰ شهر ایران نیز تظاهرات اعتراضی برپا شد و معترضان شعارهای «ساختارشکنانه» سر دادند.

در دو روز اخیر در برخی شبکه‌های اجتماعی و در میان گروهی از اصلاح‌طلبان سازماندهی اعتراضات به نیروهای مخالف دولت و اصول‌گرایان نسبت داده شد. علم‌الهدی نیز پیش از این گفته بود که یک «مرجع ناشناس» تجمعات «نه به گرانی» را برگزار کرده است. اما شعارهای سر داده شده در تظاهرات نشان داد که دست‌کم گروهی از معترضان فراتر از رقابت‌های جناح‌ها در حکومت ایران دست به اعتراض زده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سبوری

    دلم میخاد تو ریشت رو بدی دست من. حرامزاده.

  • کوین

    حاضریم ، حاضریم والله که حاضریم .

  • کریم

    سخنان علم الهدی ناشی از ترس وی از عواقب جریانی است که وی و دامادش (رئیسی) با کمک اطلاعات سپاه در مشهد راه انداخته و دیدند که جرقه ای بر بشکه باروت اعتراضات مردمی شد. همان که جهانگیری معاو اول رئس جمهور به سرعت دستشان را رو کرد. وی که آرزوی رئیس جمهور و بعد رهبر شدن دامادش را داشت اینک تبدیل به فعالترین بلندگوی ضد دولت شده و چشم بسته کل نظام را به سمت نابودی میبرد. دشمنی کور و کینه توزانه وی نسبت به مردم در کنار عطش فراوان برای قدرت او را چنان کور کرده که یادش رفته موسسات مورد اعتراض در مشهد و با حمایت وی ریشه گرفتند و موسسه شاندیز هم دست پرورده خودش هست. او که حتی اجرای یک کنسرت را هم ممنوع میکند و کسی در مملکت جلودارش نیست، چندین سال دست در کیسه همین موسسات داشت و اینک چهره مدافع مردم و حقوق آنها را به خود گرفته و همچنان هم هرجا لازم باشد مردم را اراذل و اوباش و بزغاله میخواند.

  • faryad

    لیلاز ادامه داد: همین که رئیس دولت قبل لباس مدافع نظام را از تن به در کرده و لباس اپوزیسیون را به تن کرده نشان می دهد آینده ای را بو می کشند که فروپاشی نزدیک است!.

  • روزبه

    چه کسی درس وجدان میدهد؟ ضمنا کی. جوان ایرانی را تحریک و شستشوی مغزی داد و به سوریه فرستاد برای قربانی شدن در راه اهداف شما . ما را با سوریه و یمن و فلسطین چکار؟

  • آراز اورمو

    خبیث ترین شخص کره زمین، این قاتل خونخوار فک میکنه پیش مردم ارزش داره که توصیه میکنه به امید روزی که عمامه*** تبدیل شود