ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروهی از معلمان مشهد خواستار پرداخت فوری ۴ ماه مطالبات معوقه خود شدند

معلمان مشهد تعویق مطالبات خود از ابتدای سال جاری تحصیلی را غیرقانونی خوانده و خواستار پرداخت فوری مطالباتشان شده‌اند.

گروهی از معلمان مشهد با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد تعویق مطالبات خود از ابتدای سال جاری تحصیلی را غیرقانونی خوانده و افزوده‌اند در صورتی که مطالباتشان فورا پرداخت نشود به دیوان عدالت اداری شکایت می‌برند و حق ترک کلاس‌ها را نیز برای خود محفوظ می‌دانند.

عکس از آرشیو - فعالان معلمان از کمپین بودجه عادلانه در شهرهای مختلف مقابل مجلس

نامه معلمان مشهد به تاریخ ۲۵ دی در کانال تلگرام کانون صنفی معلمان منتشر شده و در آن نوشته شده است که علیرغم آنکه طبق مصوبه مجلس کلیه مطالبات فرهنگیان در سال ۹۶ باید ماهانه پرداخت شود اما «با گذشت ۴ ماه از آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۷ همچنان مانند قبل مطالبات حق‌التدریس، امتهانات و... از سال قبل و امسال پرداخت نشده است.»

وزارت آموزش و پرورش که با کمبود بودجه روبروست قادر به پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریسی و اضافه‌کار و سایر ملحقات مزد معلمان استخدامی نیست.

هفته گذشته میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت معلمان حق‌التدریسی از ابتدای سال جاری تحصیلی حتی یک ریال هم حقوق نگرفته‌اند و بازنشستگان آموزش و پرورش نیز با تعویق پرداخت مواجه‌اند.

تشکل‌های صنفی معلمان بارها به شرایط کار، حقوق ناچیز و تعویق پرداخت حقوق معلمان اعتراض کرده‌اند.

معلمان حق‌التدریسی که تعداد آن‌ها حدود ۳۰ هزار تن برآورد می‌شود بارها با خواست تعیین وضعیت شغلی خود اعتصاب و تظاهرات کرده‌اند که از جمله می‌توان به تجمع اعتراضی آنان در ۲۱ آذر اشاره کرد. در این روز معلمان حق‌التدریسی در تهران مقابل مجلس تجمع کردند تجمعاتی نیز همزمان در سایر شهرها برگزار شد.

بازنشستگان فرهنگی نیز همزمان با حضور حسن روحانی در مجلس بمنظور ارائه لایحه بودجه، مقابل مجلس تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش در مجلس، وزارت آموزش و پرورش تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان برای صفر کردن بدهی‌های خود در سال ۹۶ نیازمند است.
بدهکاری سال ۹۶ وزارت آموزش و پرورش به معلمان ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.