ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل به یک مرکز تحقیقاتی در حومه دمشق حمله کرد

الگویی که تکرار می‌شود: ظن حمله شیمیایی اسد به مخالفان مسلح در غوطه شرقی و شمال سوریه، همزمان واکنش اسرائیل با بمباران اهدافی در خاک سوریه. این بار هم چنین بود.

دولت سوریه اعلام کرده که یک بار دیگر جنگنده‌های اسرائیلی حومه دمشق را هدف حملات موشکی قرار داده‌اند.

اسرائیل سوریه را هدف قرار داد. ـ عکس از آرشیو

خبرگزاری دولتی سانا گزارش داده است که بامداد چهارشنبه ۷ فوریه/ ١٨ بهمن جنگنده‌‌های اسرائیلی با شلیک چند فروند موشک یک مرکز تحقیقاتی در شمال دمشق را هدف  قرار داده است.

اطلاعی از تعداد کشته‌شدگان یا مجروحان حمله اسرائیل به دمشق در دست نیست.

سخنگوی ارتش اسرائیل درباره این گزارش سکوت کرده است.

خبرگزاری سانا گزارش داده که پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شده برخی از موشک‌ها را رهگیری کند. اما برخی دیگر به هدف اصابت کرده‌اند.

این نخستین بار نیست که مرکز تحقیقاتی  جمرایا در ریف دمشق در حومه شمالی این شهر هدف حملات اسرائیل قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۳ جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی اسرائیل یک ستون نظامی در نزدیکی این مرکز را بمباران کرده بودند. در آن زمان ارتش سوریه با موشک‌های زمین به هوایی که روسیه در اختیارش گذاشته بود به این حمله پاسخ داد.

خبرگزاری آلمان گزارش داده که اسرائیل گمان می‌کند دولت سوریه در مرکز تحقیقاتی  جمرایا در ریف دمشق سلاح‌های شیمیایی تولید می‌کند.

ایالات متحده آمریکا دولت سوریه را متهم کرده که در پاسخ به حملات شورشیان مسلح، غوطه شرقی را مورد حمله شیمیایی قرار داده است.

دوشنبه ۵ فوریه/ ۱۶ بهمن دیده‌بان حقوق بشر سوریه و سازمان پزشکان آمریکایی – سوری به طور همزمان گزارش داده‌اند که چندین غیر نظامی بعد از بمباران شهر «سراقب» در استان ادلب به دلیل مصدومیت با گاز تحت درمان قرار گرفته‌اند.

منابع مستقل این خبرها را تاکنون تأیید نکرده‌اند.

اسرائیل در سپتامبر ۲۰۱۷ به یک پایگاه نظامی – تحقیقاتی در غرب سوریه حمله کرده بود. در آن زمان هم ایالات متحده آمریکا دولت اسد را متهم کرده بود که در شمال مصیاف گاز سارین تولید می‌کند. در حمله شیميايى به خان شیخون از گاز سارین استفاده شده بود.

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد در امور سوریه در گزارشی دولت سوریه را مسئول حمله به خان شیخون دانسته و دمشق را به «جنایت جنگی» متهم کرده بود.

از آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل به طور منظم اهدافی در خاک سوریه را هدف حملات هوایی و موشکی قرار داده است. برخی مراکز پژوهشی هدف این حملات بوده‌اند. اما بیش از همه کاروان‌های نظامی حمل سلاح برای حزب‌الله لبنان.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.