ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش اروپایی‌ها به خروج آمریکا از برجام: توافقی گسترده‌تر

فرانسه همچنان در تلاش برای دستیابی به توافق گسترده‌ای با ایران است که نفوذ منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران را شامل شود. اتحادیه اروپا همراهی می‌کند.

کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس که رهبران‌شان سعی کردند پیش از فرمان دونالد ترامپ برای خروج از برجام، رئیس جمهور آمریکا را مجاب کنند که در قرارداد هسته‌ای با ایران باقی بماند، در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که از تصمیم آمریکا "متاسف" هستند.

قرارداد برجام با امضای نمایندگان ۵+۱ و ایران

در بیانه این سه کشور آمده است: "ما سه کشور با هم بر تعهد مستمر خود در مورد توافق هسته‌ای با ایران تأکید می کنیم. این توافق برای امنیت مشترک ما مهم است."

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعضم آلمان جداگانه واکنش‌های مشابهی نشان دادند. این سه رهبر همچنین پس از تصمیم ترامپ باهم تلفنی گفت‌وگو کردند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اظهار داشت که فرانسه برای دستیابی به توافق گسترده‌تری در مورد فعالیت هسته‌ای ایران، برنامه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای کشور ایران تلاش خواهد کرد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در واکنش به اعلام تصمیم ترامپ گفت که توافق هسته‌ای با ایران از بین نرفته است. او هم مانند مکرون تلویحا گفت که خروج آمریکا از قرارداد هسته‌ای به معنای پایان فرآیند توافق نیست.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برجام را قرادادی موثر خواند و گفت اتحادیه اروپا "مصمم به حفظ" این قرارداد است.

دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا، در حساب توییتر خود نوشته است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا هماهنگ با هم تصمیم‌هایی را در رابطه با خروج امریکا از برجام اتخاذ خواهند کرد. به گفته توسک رهبران اتحادیه اروپا قرار است ۱۷ ماه مه در صوفیه پایتخت بلغارستان جلسه‌ای در رابطه با برجام و آینده روابط تجاری ایران و اتحادیه اروپا برگزار کنند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    امریکا در این بازی سیاسی رل شخصیت بد و خشن و بی کله رو بازی میکنه و اروپا رل شخصیت خوب و مهربان و عاقل . اروپا سعی خواهد کرد با چون زنی ایران رو به پذیرفتن شرایط جدید و اضافه متعهد کنند یا در نهایت مثل همیشه علیرغم ژستها همیشگی دنبال امریکا برن چون منافع بسیار بزرگتر و استراتژیک با امریکا دارند . من که تا بحال سیاست متفاوتی و مستقلی در کل تو اروپایی ها سراغ ندارم. روسیه هم سیگنالهایی که فرستاده این روزهای آخر حمایت از سیاست اروپاییهاست یعنی پوتین باز ملا ها رو فروخت به غرب برای منافع خودش. چینیها هم که امریکا و منافعشون با امریکا رو ول نمیکنن ایران و بچسبند اونا کره شمالی رو مجبور به مذاکره کردن بنابر تکیف اونا هم روشن. نتیجه گیری: یا ایران یکبار دیگه تن میده به خواسته های غرب و ملاها رام میشن و میشینن سر جای خودشون و پاشونو از گلیم خودشون بیشتر دراز نمیکنند یا برجام فاتحه اش خوانده است در چند ماه آینده و فشارهای اقتصادی (جنگ آرام اقتصادی) برمیگرده و با شدت بیشتر ادامه پیدا میکنه . این جنگ برای غرب سودش بسیار زیاد چون علاوه بر فروش سلاح در منطقه قیمت اجناس را دوبله و سوبله از ایران تحت پوشش قاچاق میگیرن هند و چین و روسیه هم نفت رو ارزون میخرن جنسای بنجل میدهند. بازنده مردم ایران.