ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استاندار خوزستان: به دلیل تبعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، ادامه تعطیلی‌ها تصمیم سختی‌ست

پس از بالا گرفتن بحران شیوع ویروس کرونا در خوزستان و تعطیلی بیش از ۱۶ شهر این استان، استاندار خوزستان روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ اعلام کرد با توجه به تبعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و «شرایطی که ممکن است در خوزستان رخ دهد» تداوم تعطیلی در شهرهای مختلف این استان، «تصمیم سختی» است.

پس از بالا گرفتن بحران شیوع ویروس کرونا در خوزستان و تعطیلی بیش از ۱۶ شهر این استان، استاندار خوزستان روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ اعلام کرد با توجه به تبعات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و «شرایطی که ممکن است در خوزستان رخ دهد»، تداوم تعطیلی در شهرهای مختلف این استان «تصمیم سختی» است.

همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در استان خوزستان همزمان با بازگشایی مشاغل و صنایع و کاهش محدودیت‌های اجتماعی در این استان صنعتی بالا گرفته است

به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا شریعتی با اذعان به تحت تأثیر قرار گرفتن وضعیت معیشتی مردم خوزستان به ‌دنبال محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل ویروس کرونا گفت:

«معیشت مردم و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد استان و مسائل اجتماعی وابسته این مسأله برای ما مهم است.»

او از فرمانداران شهرستان‌هایی که از نظر همه‌گیری کرونا در وضعیت قرمز به سر می‌برند خواست تا به گونه‌ای در این شهرها محدودیت ایجاد کنند که «به زودی» به سمت وضعیت زرد و سفید پیش بروند.

در جلسه مشترک کمیته علمی و اپیدمیولوژی ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان با روسای دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مسئولان استانداری این استان، تعطیلی ادارات و اصناف غیرضروری ۱۶ شهرستان قرمز خوزستان تا روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ ماه تمدید شده است.

پس از شیوع ویروس کرونا در ایران و تعطیلی کسب و کارها و همچنین در سایه عدم حمایت دولت از کارگران و اقشار آسیب دیده، بسیاری از مقام‌های ایران از وقوع احتمالی خیزش‌های سراسری در ماه‌های آینده خبر داده‌اند.

در تازه‌ترین موضع‌گیری مقام‌های امنیتی ایران نسبت به شکل‌گیری احتمالی اعتراضات سراسری در سال ۹۹، حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ ماه اعلام کرد یگان ویژه با تجهیزات خوبی که دارد باید بتواند «این تهدیدها» را همچون اعتراضات ۹۶ و ۹۸ سرکوب کند.

این مقام امنیتی، کارنامه نیروهای یگان ویژه در سرکوب اعتراضات دی ‌ماه ۹۶ و آبان‌ ماه ۹۸ را مثبت خواند و گفت:

«یگان ویژه به دلیل کارنامه قابل قبول سال‌های ۹۶ و ۹۸ و سایر حوادث از جمله موضوع آب در استان اصفهان، در اجرای راهبردهای بازدارنده و استفاده از تجهیزات پیشرفته برای کنترل صحنه‌های آشوب مصمم‌تر شده است.»

غلامرضا شریعتی اما با اذعان به افزایش سه برابری بیماران مبتلا به کرونا در یک ماه گذشته در خوزستان گفت:

«این مسأله فشار بر بخش درمان در بیمارستان‌ها را بیش از پیش خواهد کرد و آنها را خسته می‌کند و احتمال آلودگی آنها نیز افزایش می‌یابد. با آلودگی کادر درمانی به کرونا ویروس، از تعداد نیروهای فعال کاسته می‌شود و رسیدگی به بیماران کاهش می‌یابد و در نتیجه، بیماران در بیمارستان‌ها آسیب‌پذیر می‌شوند.»

او در ادامه مدعی شد که در خوزستان «هنوز شرایط پایدار است» و با تأکید بر این گفته خود ادامه داد:

«در حال حاضر در خوزستان بیش از یک هزار و ۳۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا پیش‌بینی شده است که حدود ۷۳۰ تخت اشغال شده است. بیش از ۲۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه نیز برای این بیماران پیش‌بینی کرده‌ایم که حدود ۱۵۰ تخت از این تعداد اشغال هستند. ۴۶ بیمار نیز به دستگاه کمک تنفسی وصل هستند.»

شریعتی رشد تعداد بیماران بستری و نیازمند به دستگاه کمک تنفسی در خوزستان را «آرام» توصیف کرد.

این ادعاهای استاندار خوزستان در حالی‌ست که علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز جمعه، ۲۶ اردیبهشت‌ ماه از کمک‌رسانی بیمارستان‌های خصوصی به بیمارستان‌های دولتی برای رسیدگی به بیماران آلوده به کرونا به‌دلیل پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در اهواز خبر داد و اعلام کرد در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با روسای بیمارستان‌های خصوصی و رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان، ۱۰ درصد ظرفیت تخت بیمارستان‌های خصوصی به پذیرش بیماران غیرکرونایی نیازمند بستری یا اقدامات جراحی بیمارستان‌های دولتی و با تعرفه دولتی اختصاص یافت.

او هدف از این اقدام را ایجاد ظرفیت بیشتر برای ارائه خدمات پزشکی در بخش‌های دولتی به بیماران مبتلا به کووید۱۹ عنوان کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.