ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر کره شمالی از وضعیت دشوار امنیت غذایی در این کشور خبر داد

کیم جونگ اون گفته است که دسترسی مردم کره شمالی به مواد غذایی به‌دلیل بیماری همه‌گیر کرونا، توفان‌های سال گذشته و وارد شدن خسارت‌ به تولید غلات، دشوار شده است.

رویترز به‌نقل از KCNA، خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشته است که کیم جونگ اون، رهبر این کشور در نشست عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران حاکم اعلام کرد که اقتصاد کشور در سال جاری میلادی «بهبود یافته است»، اما باید تدابیری برای مقابله با مشکل وضعیت غذایی ناشی از همه‌گیری کرونا و توفان‌های سال گذشته اتخاذ کرد.

کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی در این جلسه اهداف و وظایفی را برای دستیابی به برنامه جدید اقتصادی پنج ساله خود تعیین کرد. این برنامه که شامل افزایش تولید مواد غذایی و فلز می‌شود، در نشست قبلی کمیته مرکزی در ماه فوریه تصویب شد.

کیم جونگ اون گفت اقتصاد کشور در نیمه اول سال بهبود یافته و کل تولیدات صنعتی نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد کرده است. او افزود «به دلیل چندین مانع بر سر راه اجرای برنامه‌ها» اختلالاتی از جمله در تأمین منابع غذایی وجود داشت.

رهبر کره شمالی گفت:

«وضعیت غذایی مردم اکنون حاد شده است زیرا بخش کشاورزی به دلیل خسارت واردشده در سال گذشته بر اثر توفان‌ها نتوانست برنامه تولید غلات خود را انجام دهد.»

خبرگزاری دولتی کره شمالی گفته است حزب حاکم متعهد شده که تمام تلاش‌های خود را بر بخش کشاورزی متمرکز کند و راهکارهای مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ را مورد بررسی قرار دهد.

کیم جونگ اون به‌عنوان درسی از سال گذشته و راهی برای دستیابی به اهداف سال جاری، خواستار اقداماتی برای به حداقل رساندن تأثیرات فجایع طبیعی شد.

رهبر کره شمالی در ژانویه گفته بود که برنامه اقتصادی پنج ساله قبلی او، به‌دلیل کمبود نیرو و مواد غذایی که با تحریم‌ها، کرونا و سیل بیشتر شده، تقریباً در هر بخش شکست خورده است.

خبرگزاری کره شمالی افزوده است که همه‌گیری طولانی‌مدت بیماری کرونا همچنین حزب را مجبور ساخته تا تلاش‌های خود را برای تهیه غذا، لباس و مسکن مردم افزایش دهد.

کره شمالی به‌طور رسمی هیچ موردی از ابتلا به کوویدـ۱۹ را اعلام نکرده است، ادعایی که مقام‌های سئول، همسایه جنوبی آن را زیر سئوال می‌برند. اما این کشور منزوی اقدام‌های سخت‌گیرانه‌ای مانند بستن مرزها و محدودیت‌های‌ سفر در داخل کشور را اعمال کرده است.

کوواکس، ابتکار سازمان بهداشت جهانی برای رساندن واکسن کوویدـ۱۹ به کشورهای فقیر، گفته است که حدود دو میلیون دوز واکسن به کره شمالی ارائه می‌دهد، اما ارسال آن با توجه به رایزنی‌های طولانی‌مدت به تأخیر افتاده است.

دو سال پیش کره شمالی در نامه‌ای به سازمان ملل اعلام کرد که در این کشور در اثر کمبود ۱,۴ میلیون تن مواد غذایی، بحران غذایی پیش آمده و سرانه جیره مواد غذایی مردم نصف شده است.

نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل که این نامه را ارائه داده بود، این بحران را ناشی از افزایش متوسط دمای هوا، خشکسالی، سیل و تحریم‌های سازمان ملل دانسته بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    خودش که دارد می ترکد !