ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گیتی پورفاضل، زندانی سیاسی، در زندان اوین به ویروس کرونا مبتلا شد

گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری، هم‌اکنون همراه با ناهید تقوی، زندانی دو تابعیتی ایرانی-آلمانی در قرنطینه نگه‌داری می‌شود.

بنا به اطلاع یک منبع آگاه گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته‌ دادگستری، کنشگر مدنی و از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ نفره زنان برای استعفای رهبر که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

بنا به اطلاعاتی که در اختیار زمانه قرار گرفته است تست کرونای گیتی پورفاضل مثبت اعلام شده و او را به قرنطینه منتقل کرده‌اند. گیتی پورفاضل در حال حاضر به همراه ناهید تقوی، زندانیا دو تابعیتی ایرانی-آلمانی که او نیز در روزهای گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده بود، در قرنطینه بند زنان زندان اوین به سر می‌برند.

به گفته این منبع آگاه از روز جمعه یکم مردادماه حال عمومی گیتی پورفاضل خوب نیست و احساس خستگی و بی‌حالی دارد.

در روزهای گذشته درخواست مرخصی گیتی پورفاضل به مقامات اطلاع داده شده بود، اما به دلیل تعطیلات شش روزه استان تهران به نبال تشدید شیوع کرونا فعلا روند کارهای اداری آن بی‌نتیجه مانده است.

گیتی پورفاضل از امضاکنندگان نامه ۱۴ زن از کنشگران مدنی مبنی بر درخواست استعفای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است. نیروهای امنتی او را در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ به دلیل مشارکت در نوشتن این بیانیه بازداشت کردند. اوو پس از گذشت بیش از یک ماه با پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، گیتی پورفاضل را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۳ سال و ۶ ماه حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۸ ماه حبس و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی محکوم کرد که با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای او قابل اجراست.

این حکم پس از عدم اعتراض به رای صادره به ۲ سال و ۳ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

گیتی پورفاضل در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حبس به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

وضعیت ناهید تقوی

مریم کلارن، دختر ناهید تقوی به زمانه می‌گوید در تماسی که با مادرش داشته دریافته که شرایط او در زندان اوین نامناسب است؛ رسیدگی‌های لازم به زندانیان صورت نمی‌گیرد:

«مادرم می‌گفت فشار خون‌اش مدام بالا و پایین می‌رود و تپش قلب دارد.»

ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی ۶۶ ساله از بیماری‌‌های دیگری از جمله فشار خون رنج می‌برد و قبلاً برای او درخواست مرخصی داده بودند، اما مقام‌های قضایی با دادن مرخصی هنوز موافقت نکرده‌اند و در روزهای آینده قرار است دوباره این موضوع را پیگیری کنند.

کرونا در اوین

در هفته‌های گذشته ویروس کرونا برای دومین بار تنها در مدت یک‌ماه در بند زنان زندان اوین شیوع پیدا کرد. همچنان تعداد مبتلایان و زندانیانی که علائم کرونا در آنها مشاهده‌ شده رو به افزایش است.

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان اوین، تاکنون سپیده کاشانی، عالیه مطلب‌زاده، زینب همرنگ، مهیزاد پشت‌پناه (با نام مستعار شاپرک‌پناه)، ناهید تقوی و مریم سامقانی به کرونا مبتلا شده‌اند.

در روزهای گذشته با مرخصی استعلاجی زینب همرنگ، عالیه مطلب‌زاده، سپیده کاشانی، زهرا جمالی و مریم سامقانی موافقت شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.