ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاشمی رفسنجانی: به چپاولگران بیت‌المال با زبان رأی پاسخ دهید

هاشمی در بیانه‌ای نوشت: «مردم بدانند از دادن هر یک رأی که دریغ کنند، ممکن است به‌جای آن افراد دیگری وارد مراکز تصمیم‌گیری شوند که خدای‌ناکرده پشیمانی به بار خواهد آورد.»

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در بیانه‌ای نوشت: «مردم بدانند از دادن هر یک رأی که دریغ کنند، ممکن است به‌جای آن افراد دیگری وارد مراکز تصمیم‌گیری شوند که خدای‌ناکرده پشیمانی به بار خواهد آورد.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بیانیه‌ای که روز ۵ اسفند ماه منتشر کرده است با خطاب قرار دادن سه گروه - مردم، جوانان و بانوان - از آن‌ها خواست که در انتخابات هفتم اسفند ماه شرکت کنند.

واکنش تند به اصول‌گرایان

هاشمی به تبلیغات ائتلاف اصولگرایان که اصلاح‌طلبان و نزدیکان هاشمی را دست‌نشانده انگلیس می‌خوانند تلویحاً واکنش نشان داد.

او خطاب به «کسانی که سال‌های سال منابع، منافع و درآمدهای نفتی این کشور را بر باد داده‌اند و از چپاولگران بیت‌المال قدیس ساخته‌اند» گفت: «توطئه داخلی دست به دامان بلندگوهای خارجی شدن و دسیسه‌چینی و التماس از رسانه‌های خارج از کشور که سوابق بسیار زشتی از استعمارگری و استکبارگری در تاریخ ایران اسلامی دارند، برای انگ‌زدن به رقبا، دلسرد کردن و ایجاد یأس سیاسی در کشور هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.»

تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همچنان ادامه دارد. نامزدهای مورد حمایت محافظه‌کاران تندرو رقبای خود را به «خط‌گیری از دشمنان جمهوری اسلامی» متهم می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند که به‌صورت رسمی «از حمایت رسانه‌های خارجی اعلام برائت کنند».

پیام برای حوزه انتخابیه تهران

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که  مردم در خلاء احزاب بزرگ سیاسی در تهران به لیست‌های ائتلافی رأی دهند.

او این انتخابات را «فرصتی برای تمرین دموکراسی به شیوه‌های مدرن» خوانده است و حمایت خود را از نامزدهایی اعلام کرده که «در این شرایط زمانی» بر «پرهیز از تحجّر، تأثیرهای رأی مردم، اعتدال قرآنی، پرهیز از دشمن‌تراشی‌های سیاسی، تعامل با جهانیان، حمایت از دولت تدبیر و امید و پیروی از رهبری نظام» تاکید دارند.

«زبان رأی» و سر سبز

تم اصلی بیانیه هاشمی رفسنجانی «زبان رأی» برای مخالفت با تندروی‌ها بود. به نظر رییس مجمع تشخیص مصلحت مردم می‌توانند با این زبان از «تندروی‌های سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی» ابراز «بیزاری» کنند.

او نوشت: «مردم آگاه و هوشیار ایران از همه دسیسه‌ها و توطئه‌ها خبر دارند.»

هاشمی با تأکید به نقش «بُعد مردمی، خواست و ارادهٔ مردم» در تشکیل جمهوری اسلامی، نوشت که از رأی دهندگان انتظار دارد که «الگوی مناسبی برای ملت‌هایی باشد که می‌خواهند از صندوق‌های انتخابات، فریاد برآورند و جامعه خویش را از افراط و تفریط برهانند.»

البته او تأکید کرده است که منظورش فریاد با «حفظ آرامش» است.

پرونده ویژه انتخابات در رادیو زمانه: تقویت رهبر یا چیدن بال و پر او

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سایبان

    اطلاعات خوبی بود ممنون ****

  • ش از یزد

    بهترین پاسخ به چپاولگران که خود تو هم جزو آنهایی رای ندادن است.

  • میترا

    هان؟ یعنی ایشان خودش اینکاره نبوده؟ یا داره خود زنی میکنه؟