ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان دوران طلایی کشتی فرنگی ایران‎

یازدهمین روز بازی‌های المپیک تصویر متفاوتی از روح دوستی و صلح میان ۲۰۰ ملت شرکت کننده را به نمایش گذاشت. دو دونده زن در دوی پنج هزار متر زنان که در جریان مسابقه نیمه پایانی و در نیمه راه به هم برخورد کردند و به زمین افتادند، به کمک هم به خط پایانی رسیدند.

یازدهمین روز بازی‌های المپیک تصویر متفاوتی از روح دوستی و صلح میان ۲۰۰ ملت شرکت کننده را به نمایش گذاشت. دو دونده زن در دوی پنج هزار متر زنان که در جریان مسابقه نیمه پایانی و در نیمه راه به هم برخورد کردند و به زمین افتادند، به کمک هم به خط پایانی رسیدند.

امروز هر دوی این ورزشکاران از سوی برگزارکنندگان این مسابقات به دور پایانی که روز جمعه برگزار می‌شود دعوت شدند.

ابی آگوستینو از آمریکا و نیکی‌هاملین از زلاندنو روی خط مسابقه دوی پنج هزار متر با هم برخورد کردند.‌هاملین به زمین افتاد و آسیب دید اما دونده آمریکایی او را رها نکرد. دستش را گرفت و به او گفت که تسلیم نشود.

چند متر بعد آگوستینو از شدت درد قادر به ادامه دادن نبود و این‌بار‌هاملین به او کمک کرد تا به خط پایان برسند.

به این ترتیب اگر این دو آسیب شدیدی ندیده نباشند، در فینال دوی پنج هزار متر شرکت خواهند داشت، به دلیل این که این دو زن روح المپیک را به نمایش گذاشتند.

در ماراتن زنان اما دو خواهر دو قلوی آلمانی، آنا و لیزا‌هاهنر در خط پایان ماراتون دست‌های هم را گرفتند و دست در دست از خط پایان گذشتند.  البته فدراسیون دوومیدانی آلمان این حرکت دو قلو‌های شرکت کننده در ماراتون زنان را محکوم کرد و آن را تبلیغات در ماراتن توصیف کرد: «یک نمایش سرگرم کننده!»

این دیدگاه فدراسیون دوومیدانی آلمان است، اما در این بازی‌ها طیف وسیعی از هنجارهای فرهنگی هر ملتی به نمایش گذاشته می‌شود. مانند جودو‌کار مصری که برابر ساسون، حریف اسراییلی‌اش حاضر به دست دادن نشد و از المپیک اخراج شد.

اما کار تماشاگران برزیلی در مراسم اهدای مدال پرش با نیزه مردان نیز شرم‌آور بود تا آن جا که رییس کمیته بین‌المللی المپیک، توماس باخ، به طور رسمی پوزش خواست.

سوت زدن و هو کردن برزیلی‌ها باعث شد که رنو لاویلنی فرانسوی روی سکوی دوم گریه کند. در این مراسم مدال طلا به تیاگو براز برزیلی داده شد و سرود ملی این کشور نواخته شد اما هو کردن و سوت زدن تماشاگران برزیلی همه چیز را در سایه قرار داد.

لاویلنی، رکورددار پرش با نیزه جهان، پس از این مراسم گفت: «روی سکوی المپیک احساس کردم تحقیر می‌شوم.»

حذف تیم فوتبال زنان برزیل، یکی از امیدهای مدال طلا در سرزمین توپ گرد از دیگر رویدادهای روز یازدهم بود. زنان برزیل در ضربه‌های پنالتی مغلوب سوئد شدند. آلمان و سوئد، فینال فوتبال زنان را روز جمعه برگزار خواهند کرد.

زوج‌ طلایی دوچرخه‌سواری روی پیست بریتانیا روز خوبی را پشت سر گذاردند. لورا تروت و جیسون کنی که با هم نامزد هستند، هر دو در دوچرخه‌سواری ریو قهرمان المپیک شدند.

کنی یکی از بزرگ‌ترین‌های ورزش بریتانیاست که شب گذشته ششمین مدال طلای خود را به دست آورد. تروت نیز نخستین زن بریتانیایی شد که برنده چهار مدال طلای المپیک می‌شود.

روز یازدهم المپیک اما شاهد سقوط کشتی فرنگی ایران به رده نهم و قهرمانی کوبا بود. کشتی فرنگی با دو مدال برنز بسیار ضعیف‌تر از الپیک لندن نتیجه گرفت.

یک کشتی‌گیر ارمنستانی، آرتور الکسانیان، در سنگین وزن با پیروزی بر حریف کوبایی دومین مدال تاریخ ارمنستان را به کشورش اهدا کرد.

بهداد سلیمی در وزنه‌برداری سنگین وزن نتوانست برای دومین بار قهرمان المپیک شود. او در ناباوری محض سه بار وزنه ۲۴۵ کیلو‌گرمی را انداخت و از رقابت‌ها حذف شد.

به دنبال ناکامی کشتی گیران و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران، حالا همه امیدها برای مدال‌آوری به رقابت‌های کشتی آزاد بسته شده است.

احمد توسی، استاد ورزش در کالیفرنیای جنوبی به این پرسش رادیو زمانه پاسخ داده است که چرا همچنان همه سرمایه‌گذاری در ورزش ایران روی کشتی و وزنه‌برداری‌ست. این در حالی است که حتی کشورهای کوچک هم در همین المپیک در ورزش‌های مادر و تماشایی صاحب مدال شدند.

صحبت‌های احمد توسی را از اینجا بشنوید:

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.