ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روح‌الله حسینیان: شرح حمله به خانه آیت‌الله منتظری

روح الله حسینیان: اما اینکه شب حمله به خانه منتظری را انجام دادیم چند دلیل داشت. همین کار در زمان حضرت امام(ره) شب انجام شد و ما هم از حضرت امام(ره) تبعیت نمودیم.

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، از مقامات قضایی و امنیتی، با نام اطلاعاتی "خسرو خوبان"، که با جمله «ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم» شناخته می‌شود، در سخنرانی‌ای در سال ۱۳۷۱ که سایت رجانیوز آن را به تازگی منتشر کرده، می‌گوید: «حضرت امام(ره) فرمودند: این آقا (منتظری) فاسد هست و طلبه‌ای هم که تربیت کند، طلبه فاسد تربیت می‌کند. و مقام معظم رهبری، ریاست‌محترم جمهوری، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله امینی، حاج احمدآقا هم شاهد این فرمایشات حضرت امام(ره) نسبت به آقای منتظری بوده‌اند.»

روح الله حسینیان (خسرو خوبان)
روح‌الله حسینیان (خسرو خوبان)

سایت رجانیوز که یکی از پایگاه‌های تبلیغی اصلی گروه «جبهه پایداری» است متن سخنرانی روح‌الله حسینیان، یکی از چهره‌های اصلی این گروه را منتشر کرده که مضمون آن دشنام‌گویی به آیت‌الله منتظری و شرح حمله اطلاعاتی‌ها به خانه اوست. این حمله به رهبری خود حسینیان صورت گرفته و او در سخنرانی‌ای برای گروهی از طلاب در سال ۱۳۷۱ به توجیه آن پرداخته است.

رجانیوز پس از انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری در مورد کشتار تابستان ۱۳۶۷ کوشید با تندترین حمله‌ها در کوبیدن آقای منتظری از دیگر رسانه‌های حکومتی پیشی بگیرد.

روح‌الله حسینیان، در اوج افشای ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای و در دفاع از سعید امامی، از رهبران آدم‌کشی: ما خودمان و‌الله یک زمان قاتل بودیم

این سایت در توضیح سخنرانی نشر شده از حسینیان نوشته است: «در سال ۱۳۷۱ و در اوج تکاپوی جناح چپ برای طرح آیت‌الله منتظری در مقابل رهبری انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام روح الله حسینیان دادستان وقت دادگاه ویژه تهران، در ابتکاری جسورانه دستور تفتیش دفتر آقای منتظری را داد و در اثر این تفتیش، حجم گسترده‌ای از شب‌نامه‌ها کشف شد. این اقدام انقلابی موجب شد تا حجت‌الاسلام حسینیان در یک سخنرانی در جمع طلاب به توصیف ماجرا و نظرات امام خمینی(ره)‌ درباره آقای منتظری بپردازد. قابل ذکر است در زمان ایراد این سخنرانی هنوز نامه شش فروردین امام خمینی به آقای منتظری منتشر نشده بود.»

حمله به دفتر آیت‌الله منتظری پس از سخنرانی انتقادی ۲۱ بهمن ۱۳۷۱ او صورت گرفت که واکنشی بود به تشدید جو ارعاب و خفقان و دستگیری عده‌ای از هواداران او از جمله در سپاه. دو روز بعد عده‌ای در برابر بیت او جمع شدند، شعار دادند و سنگ پرتاب کردند. روز بعد این کار با وسعت بیش‌تری انجام  و سرانجام ساعت ۱۰ شب دفتر او و چند خانه اطراف آن را اشغال کردند.

شرح حمله

حسینیان سخنرانی‌اش را این گونه می‌آغازد: «با توجه به مسئله‌ای که اخیراً در شهرستان قم پیش آمد، مصلحت می‌بینم که جریان آقای منتظری با توجه به وظیفه‌ای که مسئولین و نظام و روحانیت و مبلغین در قبال این جریان خطرناک دارند را مطرح نمایم.»

او اساس نگاه خود و «نظام» را به منتظری چنین توضیح می‌دهد: «ما معتقد هستیم چیزی را که حضرت امام(ره) آغاز و شروع کرده آن را ادامه دهیم.»

او در سخنرانی خود می‌کوشد نشان دهد حمله به خانه منتظری بر مبنای این "خط امام" است.

حسینیان در ابتدا از دستگیری‌های افرادی منتسب به آیت‌الله منتظری سخن می‌گوید: «بعد از اینکه دستگیر شدند، در منزل یکی از این آقایان تعدادی قبضه اسلحه کشف شده، من نمی‌گویم که اینها طرح براندازی داشتند و نمی‌گویم اینها قصد ترور داشتند، چون چیزی هم ثابت نشده، ولی مشکوک است و باید بررسی کنیم.»

او سپس به سخنرانی‌های انتقادی آقای منظری اشاره کرده و شروع حرکت برای حمله به خانه او در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۷۱ را چنین شرح می‌دهد: «با من تماس گرفتند و جلسه دادسرای ویژه و وزارت اطلاعات تشکیل شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که نماینده‌ای از تهران جهت بررسی مسئله به قم برود و هرچه که تشخیص داد انجام بشود که قرعه به نام من افتاد.»

به گفته حسینیان حمله به خانه آقای منتظری این‌گونه صورت می‌گیرد: «ما در قم با نیروی انتظامات، سپاه، شهرداری و اطلاعات، جلسه‌ای را تشکیل دادیم و سرانجام تصمیم گرفتیم که کار ناتمام حضرت امام (ره) را تمام کنیم. حضرت امام دیوارها را برداشته و ما هم در و پنجره‌ها و نرده‌هایی که کوچه‌ها را بسته بودند. به هر حال عملیات از ساعت ۱۰ شب شروع شد و ساعت سه خاتمه پیدا کرد بدون این‌که کوچک‌ترین اتفاقی رخ دهد. حفاظت عملیات هم به عهده نیروی انتظامی بود و یک نفر سپاهی هم در عملیات شرکت نداشت. این مطلب را از این جهت عرض می‌کنم که این‌ها شایعه کردند که هزار نفر از نیروهای سپاه در آن شرکت داشتند. در هر صورت بازرسی صورت گرفت. پنج خانه که متعلق به بیت آقای منتظری بود و کارهای دفتری انجام می‌دادند چندین وانت بار از همین اطلاعیه‌ها در این خانه‌ها کشف شد، و به صراحت می‌گویم که لانه فاسد در همین خانه‌های اطراف بیت آقای منتظری بوده است.»

سنت امام

حسینیان در ادامه می‌گوید که حمله شبانه به پیروی از سنت امام خمینی بوده است: «از جمله انتقادات دوستانه‌ای که به ما شده یکی این بود که چرا شما شب وارد عمل شدید؟ و این‌که چرا بازرسی صورت گرفت. اما این‌که چرا شب انجام دادیم چند دلیل داشت. اولاً همین کار در زمان حضرت امام(ره) شب انجام شد و ما هم از حضرت امام(ره) تبعیت نمودیم.»

در مورد فایل صوتی آیت‌الله منتظری که به تازگی منتشر شده است

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    حکم اعدام نوه آیت‌الله طالقانی در مرداد ۱۳۶۷ مستقیما توسط حسینعلی نیری، رئیس هیئت تصمیم‌گیر اعدام زندانیان سیاسی صادر شد. حسینعلی نیری که این روزها معاون دیوان عالی کشور است، شخصا مسعود خستو را می‌شناخت و پس از توهین به او و پدربزرگش گفت: «نوه طالقانی هستی؟ اعدام».!!! مسعود خستو که در حال گذراندن دوران زندان خود بود و قرار بود تا اوایل دهه ۷۰ آزاد شود، هنگام اعدام کمتر از ۲۵ سال داشت. خانواده و همبندان او می‌گویند که مسعود خستو تا هنگام مرگ حاضر به ابراز پشیمانی یا توبه از عقاید خود نشد.

  • کورد رمه دار

    سانسور و دروغ و شانتاژ و سیاست بازی کار همه است. هر کس وارد دنیای کثیف سیاست بشود دیر یا زود یک آشغال می شود میخواهد ملحد کمونیست باشد یا الله پرست/ نمونه اش همیت سایت رادیو زمانه که زمانی من ان را بهترین سایت فارسی زبان لیبرال دمکرات و مدافع آزادی و مردم سالاری و حقوقو بشر می دانستم ولی الان شده بوغ زن گراهای مردستیز و تجزیه طلب فحشا. راحت فحش علیه مردم بدبخت و بیچاره فارسی زبان منتشر می کند ولی جواب آنها سانسور می کند!!

  • سعید یاد

    جناب محمد، گویای جنابعالی «تو باغ نیستی»این فرد اطلاعاتی و کاملاً ذوب شده در ولایت است. از قتل، شکنجه و جنایت هم هیچ واهمه ای ندارد. از قیافۀ نامبارکش خشونت می بارد. این کمپوت گُه افتخارمی کند که در سرکوب شرکت داشته است.

  • محمد

    ایشان آن جمله ی معروف را تکذیب کردند. همان زمان اصلاحیه اش هم منتشر شد. تشکر