ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲ هزار پناهجوی افغان در خطر اخراج از آلمان

با وجود بی‌ثباتی و ناامنی در افغانستان، دولت آلمان قصد دارد ۱۲ هزار پناهجوی افغان را اخراج کند. حزب چپ‌ها در اعتراض، از این اقدام به عنوان یک عمل غیرمسئولانه یاد کرده.

با وجود بی‌ثباتی و ناامنی در افغانستان، دولت آلمان قصد دارد ۱۲ هزار پناهجوی افغان را اخراج کند. حزب چپ‌ها اعتراض کرده است.

اردوگاه پناهجویان در آلمان. عکس: خبرگزاری فرانسه

وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که پنج درصد از ۲۴۷ هزار پناهجوی افغان که به آلمان پناه آورده‌اند، می‌بایست این کشور را ترک کنند.

وزارت کشور آلمان ادعا می‌کند که امنیت در شهرهای بزرگ افغانستان تضمین شده و به همین جهت  ۱۲ هزار پناهجوی افغان را می‌توان از آلمان اخراج کرد و به این شهرها بازگرداند.

وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای که در پاسخ به فراکسیون حزب چپ‌ها در پارلمان آلمان نوشته و در اختیار رسانه‌های این کشور قرار داده، ادعا کرده که ناامنی در افغانستان را نمی‌تواند تأیید کند.

اداره مهاجرت و آوارگان آلمان مسئول رسیدگی به امور پناهجویان در این کشور است. وزارت کشور آلمان در بیانیه‌اش خطاب به فراکسیون چپ در «بوندستاگ» (پارلمان آلمان) نوشته است که اداره مهاجرت و آوارگان درخواست پناهندگی متقاضیان را به طور مجزا مورد بررسی قرار می‌دهد و تصمیم می‌گیرد که جان کدام پناهچو واقعاً در خطر است.

اولا یلپکه، یکی از نمایندگان فراکسیون حزب چپ‌ها در «بوندستاگ» اما از دولت آلمان خواسته است از اخراج پناهجویان افغان و بازگرداندن آنان به کشوری که در «جنگ داخلی» و «در حال فروپاشی»‌ست خودداری کند.

او گفته است:

«اخراج ۱۲ هزار پناهجوی افغان از خاک آلمان و بازگرداندن آن‌ها به کشورشان به معنای این است که دولت آلمان جان این پناهجویان را به خطر می‌اندازد. این یک اقدام غیرمسئولانه است.»

در ماه‌های گذشته، به ویژه از تابستان سال جاری به این سو حملات طالبان در افغانستان شدت گرفته است. هفته گذشته در حمله طالبان به کنسولگری آلمان در مزار شریف، شش نفر کشته شدند.

اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان در تابستان سال جاری اعلام کرده بود که دولت افغانستان فقط بر ۶۵  درصد از خاک این کشور حاکمیت دارد.

سال گذشته با تقاضای پناهندگی ۷۷.۶ درصد افغان‌های مقیم آلمان موافقت شده بود. در سال جاری فقط   ۵۲.۴ درصد درخواست پناهندگی‌ها افغان‌های مقیم آلمان پذیرفته شده است.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.