ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود دیوان محاسبات مجلس به پرونده ۱۰۰۰ میلیارد تومانی قوه قضائیه

حساب‌های شخصی آملی لاریجانی بعد از لغو سخنرانی مطهری در مشهد خبرساز شده. یک نماینده مجلس وعده داده که دیوان محاسبات این موضوع را بررسی می‌کند.

محمود صادقی، رییس فراکسیون انضباط مالی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به گلایه‌های صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه پیرامون این احتمال که هزار میلیارد تومان از اموال دولتی به حساب‌های شخصی او واریز شده است، اعلام کرد که قرار است دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی به این موضوع رسیدگی ‌کند و در روزهای آتی، پیش از اعلام بودجه عمومی کشور، گزارش تفصیلی از پول‌هایی که در اختیار رییس قوه قضائیه قرار گرفته به نمایندگان ارائه گردد.

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه

محمود صادقی و احمد مازنی، دو نماینده تهران از وزیر اقتصاد خواسته بودند که مشخص کند قوه قضائیه بر چه مبنای قانونی حساب‌های سپرده باز کرده، تعداد این حساب‌ها، میزان وجوه واریز شده به آن‌ها چقدر بوده و این پول‌ها در چه راهی خرج شده است.

این دو نماینده مجلس، وزیر اقتصاد را به اصل ۵۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ارجاع داده بودند که بر اساس آن می‌بایست کلیه دریافت‌های دولت در حساب خزانه‌داری کل موجود باشد.

با شفافیت گزارش دهند

محمود صادقی در گفت‌و‌گویی که خبرگزاری کار ایران پنجشنبه ۴ آذر با او انجام داده یک بار دیگر به اصل ۵۳ قانون اساسی اشاره کرده و تلویحاً گفته است که بخشی از پول‌هایی که در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته، در دیوان محاسبات اعلام نشده و این وجوه در خزانه‌داری کل هم ثبت نشده است. او می‌گوید:

« هیچکس قوه قضائیه را به عدم سلامت متهم نکرده، بلکه درخواست داشتیم با شفافیت گزارش بدهند و به شبهاتی که به‌وجود آمده، پاسخ دهند.»

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی اما روز گذشته (۳ آذر) در گردهمایی بسیجیان کشور به ابهامات درباره حساب‌های سپرده یاد شده به این شکل پاسخ داد:

«حساب‌هایی که به دروغ به عنوان حساب‌های شخصی رئیس قوه قضاییه معرفی کرده‌اند از سال ۷۴ و نه تنها در دوره بنده بلکه در دوره رؤسای قبلی و اسبق قوه قضاییه نیز بوده و با اجازه رهبر معظم انقلاب اموالی که به نحوی به قوه قضاییه مربوط می‌شد به نام خود قوه قضاییه و نه به نام رئیس قوه قضاییه در این حساب‌هاست. بنابراین بحث واریز هزار میلیارد تومان به حساب‌ شخصی رئیس قوه صددرصد کذب است.»

او اعلام کرد که شورای پول و اعتبار با اجازه رهبری جمهوری اسلامی هزار میلیارد تومان از بودجه کشور را در اختیار قوه قضائیه قرار داده است:

آملی لاریجانی در همایش بسیجی‌ها:

«این موضوع با تصویب شورای پول و اعتبار و البته پس از اجازه از مقام معظم رهبری بوده است. حالا می‌گویند وجه شرعی و قانونی این حساب‌ها چیست؟ واقعاً تعجب‌آور است.»

وعده بودجه بیشتر برای قوه قضائیه

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس از صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه خواسته بود گزارشی از عملکرد حساب‌هایش را طی پنج سال گذشته اعلام کند.

رییس قوه قضائیه اما او را به شایعه‌پراکنی متهم کرد:

«عده‌ای از فراریان فتنه ۸۸ با اتصال به بخشی از بدنه فاسد اصلاحات با همفکری و تشکیل اتاق فکر دست به شایعه‌پراکنی برای تخریب نظام می‌زنند.»

محمود صادقی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران خاطرنشان کرده که نمایندگان مجلس با حقوق کلان قضات تفاهم دارند. او به رییس قوه قضائیه اطمینان داده که چنانچه در زمینه حساب‌های سپرده قوه قضائیه شفاف‌سازی کند، نمایندگان نیز در «فصل بودجه» در «راستای حمایت از بودجه [برای قوه قضائیه] بیشتر اقدام می‌کنند.»

آملی لاریجانی روز گذشته از برادرش علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و از حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی گلایه کرده بود که از شایعه‌پراکنی بر ضد او در مجلس جلوگیری نکرده‌اند.

موضوع احتمال سوءاستفاده رییس قوه قضائیه از هزار میلیارد تومان اموال عمومی بعد از لغو سخنرانی علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مشهد توسط دادستان این شهر مطرح شده است.

لینک‌های مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابول

    نظری ندارم تا زمانی ک عده ای ب ظاهر متدین و مسلمان که اکثریت جامعه ایران را گویا تشکیل داده اند شبانه روز برای درست شدن و اجرای عدالت انتظار فرج کسی را دارند تا او بیاید و این اوضاع بلبشو را سامان دهد .بعید میدونم اون که قراره بیاد طرف ما رو بگیره !!!! ب اونم مشکوکم آخه نیست ک قرار بود دیو چو بیرون رود فرشته در آید ولی تو نگو فرشته از در که تو اومد. پدر ما ملت در اومد

  • واسلام

    لعنت بر سیستم قضایی از صدر تا ذیلش

  • مرغابی

    محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس را که پیگیر این فساد هست به دادسرا احضار کردند و چون نرفت حکم جلبش را هم صادر کردند و شبانه ریختند که دستگیرش کنن اما مقاومت کرد و نرفت الآن هم پشت در خونه اش هستن - مردم هم برای جلوگیری از دستگیری تجمع کردن پشت در خونه این نماینده مگر طبق قانون اساسی نماینده مجلس مصونیت قضایی نداره در اظهار نظرها ؟ یعنی نماینده مجلس اگر یک اظهار نظری کرد که به مذاق رییس قوه قضاییه خوش نیومد باید احضارش کنند به دادسرا؟یا بیان دستگیرش کنن/؟

  • neda

    ریچارد رتکلیف٬ همسر نازنین زاغری رتکلیف گفت که مقامات امنیتی ایران برای آزادی همسرش ۶۵۰ میلیون دلار پول می خواهند.!! نازنین زاغری رتکلیف، که تابعیت دو کشور بریتانیا و ایران را دارد، در نوروز سال جاری برای دیدار خانواده خود به همراه فرزندش به ایران سفر کرد. هنگام خروج از ایران مقامات امنیتی ایران نازنین را در فرودگاه دستگیر و پاسپورت فرزندش را نیز ضبط کردند. نازنین زاغری ابتدا به بازداشتگاهی در کرمان و سپس به اوین برده شد. !! به پنج سال زندان محکوم شده است. آقای رتکلیف، همسر نازنین زاغری که ساکن بریتانیاست گفت که همسرش از پنج روز پیش در اعتراض به وضعیت نامعلوم خود اعتصاب غذا کرده و وضعیت جسمی و روحی “بسیار بدی” دارد. او با استناد به صحبت‌های مقام‌های امنیتی ایران این‌طور نتیجه گرفته که تا زمانی که ۶۵۰ میلیون دلار (معادل حدود ۵۰۰ میلیون پوند) پرداخت نشود٬ همسرش آزاد نخواهد شد!!

  • سیاوش

    آقای لاریجانی می گوید حسابهای منسوب به ایشان « از سال ۷۴ و نه تنها در دوره بنده بلکه در دوره رؤسای قبلی و اسبق قوه قضاییه نیز بوده و با اجازه رهبر معظم انقلاب اموالی که به نحوی به قوه قضاییه مربوط می‌شد به نام خود قوه قضاییه و نه به نام رئیس قوه قضاییه در این حساب‌هاست.» فرض کنیم اینگونه باشد ، در این صورت : ـ «با اجازه رهبر معظم انقلاب اموالی که به نحوی به قوه قضائیه مربوط می شد » یعنی چه ؟ اگر پول قوه قضائیه بوده باید روشن و دارای توجیه قانونی و صراحت باشد. اگر چنین نبود حتی اجازه رهبری غیر قانونی بوده. «مربوط به قوه قضائیه » یعنی چه ؟ اموال و داراییهای عمومی باید در حساب خزانه باشد. ـ اعتبار و پول بوسیله سازمان و نهادهای تعیین شده در قانون به قوه قضائیه اختصاص می یابد . اگر به حسابی بنام رئیس قوه قضائیه ریخته شود حتی با اجازه رهبر و شورای پول و اعتبار غیرقانونی است. این موضوع را دیوان محاسبات باید روشن کند. ـ کار خلاف قانون اگر پیش ازاین هم بوده باشد، بدتر است ! اگر پیش ازاین خلاف کرده اند دلیل نمی شود ایشان هم خلاف کنند. خلاف دیگران خلاف ایشان را توجیه نمی کند. میگوید : «این موضوع با تصویب شورای پول و اعتبار و البته پس از اجازه از مقام معظم رهبری بوده است. حالا می‌گویند وجه شرعی و قانونی این حساب‌ها چیست؟ واقعاً تعجب‌آور است.» اگر کار خلاف قانونی نبوده به اجازه رهبری چه نیازی بوده ؟ کار غیر قانونی با اجازه شورای پول و اعتبار یا رهبری ، قانونی نمی شود. در حکومت اسلامی کار خلاف قانون، خلاف شرع هم هست . اگر رهبری هم اجازه دهد غیرشرعی و غیرقانونی است. وقتی راه قانونی هست ، چرا راهی را میروند که نیاز به اجازه ی (غیرقانونی و غیرشرعی) رهبر باشد ؟ ـ تعجب آور این گونه واکنش و توجیه رئیس قوه قضائیه است.

  • آزاد

    مسخره است. ملا به چه علت تقدس بايد داشته باشد که همه چیز برای او خاص باشد؟

  • ایران

    سر همشون توی کثافته بوی گند کثافتو نمیفهمند. فساد کشور از بیت فاسد رهبریه. صورت مساله خود خامنه ایه. همشونم میدونند ولی دهناشونو با کثافت و مال حروم بستند. خدای بزرگ رسوا و نابودکننده منافقین و جنایتکاران است.همشون فاسد و منافق و جنایتکارند. یک کاریوپراکتر تعریف مبکرد که هفته ای 3-4 بار میره خونه رازینی فقط برای کمک به افزایش قدرت جنسی اون. میگفت چند تا زن از مدلهای مختلف داره. قدیمیه روضه و جدیدترها سنتی و رپ و... گوش میدند. میگفت یکیشون زن یک جانباز بدبخت جنگ بوده که برای گرفتن کمک به این مردک مراجعه میکنه. متاسفانه رازینی بجای کمک، زن این جانباز بیچاره را هم اغفال میکنه و ... این جانباز بعد از مدتها متوجه این فساد و خیانت میشه و با اسلحه بدفتر این مردک میره وفقط چندتا گلوله بطرف دستگاه تناسلیش شلیک میکنه وبه رازینی میگه اگه به جهنم بفرستمت مفسیدین مثل خودت پخش میکنند که توسط منافقین بشهادت رسیدی شما اشغالها باید زنده بمونید و با رسوایی و خفت به جهنم برید. تو ایران حتما باید فاسد دزد منافق جنایتکار شیاد باشی تا پست و مقام بگیری .

  • omid

    خوبیش اینه که همه میدانیم جمهوری اسلامی و حکومت ملاسالاری تا ابد نخواهد ماند! و نیز میدانیم اگر رفت برگشتنش محال است!

  • مرغابی

    تچربه نشون داده هنگامی که اینگونه موارد میره تا به یه نتیجه درست برسه ناگهان صدایی از بیت رهبری صادر میشه که زیاد کشش ندهید