ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت اطلاعات سپاه شیراز از وکیل پرونده مدلینگ

اطلاعات سپاه شیراز از محمود طراوت روی، وکیل متهمان پرونده مدلینگ شکایت کرد.

اطلاعات سپاه شیراز از محمود طراوت‌روی، وکیل متهمان پرونده مدلینگ شکایت کرد.

محمود طراوت‌روی، وکیل

هرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به نقل از محمود طراوت‌روی، وکیل متهمان پرونده مدلینگ، نوشته است که پس از حضورش در دادگاه و ارائه دفاعیات برای موکلان این پرونده، اطلاعات سپاه شیراز از او شکایت کرد.

طراوت‌روی می‌گوید: «دلیل شکایت اطلاعات سپاه از من توهین به اطلاعات سپاه، افترا و تشویش اذهان عمومی در جلسه رسیدگی به پرونده موکلانم ذکر شده است».

او می‌افزاید: «هر صحبتی در جلسه رسیدگی پرونده شده در دفاع از موکلینم بوده که به هرحال حقوق‌شان نقض شده، من این‌ها را عنوان کردم و این حرف‌ها تعبیر به توهین نهاد اطلاعات سپاه شده بود و برای همین از من شکایت کرده بودند».

طراوت‌روی برای این شکایت به شعبه ۶ بازپرسی انقلاب احضار و سپس با قرار کفالت آزاد شده است.

خردادماه سال جاری، اطلاعات سپاه فجر استان فارس اعلام کرد که یک شبکه سازمان‌یافته «نفوذ فرهنگی و ترویج فساد» را متلاشی و عوامل اصلی «پروژه عنکبوت» را در این استان دستگیر کرده است.

اطلاعات سپاه گفته بود ۲۰ مکان و واحد صنفی نظیر آتلیه، مزون و طراح لباس را که «به مکان ترویج فساد و فحشا تبدیل‌ شده بودند و به تولید و انتشار تصاویر مبتذل و غیراخلاقی از خانواده‌ها و افراد در فضای مجازی مبادرت می‌کردند، پلمپ کرده و  ۱۲ نفر هم دستگیر شدند.

هشت نفر از متهمان این پرونده زن و چهار نفر مرد هستند که از سوی رئیس شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری دو شیراز، اتهام «فراهم کردن موجبات فساد و فحشا از طریق انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در فضای مجازی، تشویق و ترغیب مردم جامعه اسلامی به فساد و فحشا، برگزاری نمایشگاه لباس از طریق ارائه مدل‌های غربی، مانکن شدن و تبلیغ فرهنگ برهنگی غرب» به متهمان تفهیم شده است.

به گفته محمود طراوت‌روی،  این افراد به حبس‌هایی از پنج ماه تا شش سال محکوم شده‌اند. از جمله، یک زن و یک مرد هر یک به پنج سال حبس و منع از اشتغال به کار تولید و طراحی لباس و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت دو سال از پایان دوران حبس، محکوم شده‌اند.

در همین زمینه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    - حضور سر کلاس درس در برای دانش‌آموزان ایرانی‌ با پتو! https://www.youtube.com/watch?v=8Euil7XnlR8 - بودجه ستاد مشترک سپاه ۲۲ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان اعلام شده که هفت هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه امسال و دو برابر بودجه سال ۹۳ این نهاد نظامی است.!!