ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه بخش بزرگی از شرق حلب را فتح کرد

ارتش سوریه جنوب شرقی حلب را از دست شورشیان مخالف حکومت بشار اسد خارج کرد. ۱۰ هزار نفر از شورشیان گریختند. اسد بر ۹۰ درصد حلب مسلط شده.

ارتش سوریه در بامداد دوشنبه ۱۲ دسامبر جنوب شرقی حلب را از دست شورشیان مخالف حکومت بشار اسد خارج کرد.

ارتش سوریه بخش بزرگی از شرق حلب را فتح کرد

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده است که ارتش سوریه محله شیخ سعید در جنوب شرقی شهر حلب را فتح کرده و به این ترتیب بر ۹۰ درصد از بخش‌های شرقی حلب که در اختیار شورشیان بود، تسلط پیدا کرده است.

شهر حلب تا همین چندی پیش به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده بود. شورشیان بر شرق حلب تسلط داشتند و نیروهای طرفدار بشار اسد بر غرب حلب. اواسط ماه نوامبر اما ارتش سوریه برای فتح مناطق شرقی حلب عملیات گسترده‌ای را آغاز کرد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده که از شامگاه شنبه ۱۰ دسامبر درگیری‌ها بین ارتش سوریه و شورشیان شدت پیدا کرد. شامگاه گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از شورشیان از شرق حلب گریختند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که یکشنبه ۱۱ دسامبر روسیه به شورشیان حلب پیشنهاد داده بود که از شرق حلب کاملاً عقب‌نشینی کنند. اما در این زمینه توافقی در ژنو به دست نیامد.

با سقوط حلب، بشار اسد، رییس جمهوری مادام‌العمر سوریه مجدداً بر پرجمعیت‌ترین شهر سوریه تسلط پیدا می‌کند. بعد از شش سال جنگ داخلی در این کشور اما این شهر که زمانی یک شهر صنعتی و پرروتق بود، ویرانه‌ای بیش نیست.

در این میان، یکشنبه ۱۱ دسامبر گروه دولت اسلامی (داعش) موفق شد مجدداً کنترل شهر تاریخی پالمیرا با منابع نفت و گاز را به دست بگیرد.

جمعه ۸ دسامبر بشار اسد در گفت‌و‌گو با روزنامه الوطن اعلام کرده بود که با وجود فاجعه انسانی در حلب پیشنهاد آتش‌بس را نمی‌پذیرد. به گمان رئیس جمهوری سوریه، پیروزی در حلب گام بزرگی برای پایان دادن به جنگ است.

در شرق حلب ۲۰۰ هزار نفر به‌سر می‌برند و از مواد غذایی و امکانات دارویی محروم‌اند.

جمعه هفته گذشته در اثر رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوهای چند جانبه وزای خارجه آمریکا، آلمان و روسیه، به مدت چند ساعت در حلب آتش‌بس برقرار شد و گروهی از مردم جنگ‌زده حلب موفق شدند خودشان را از محلات شرقی به غرب حلب برسانند. سازمان ملل اما اعلام کرد که در این نقل و انتقال‌ها، صدها نوجوان و مرد جوان مفقود شده‌اند. هنوز هیچ نشانی از آن‌ها به دست نیامده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.