ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو کارخانه تعطیل، و ۳۵۰ کارگر بیکار شدند

با تعطیلی کارخانه «کنتور سازی ایران» و «صنایع کم مصرف ایرانیان" ۳۵۰ کارگر بیکار شده‌اند. روشن نیست آیا کارگران می‌توانند از تسهیلات برای کارگران بیکار استفاده کنند.

دو کارخانه «کنتور سازی ایران» و «صنایع کم مصرف ایرانیان" به دلیل مشکلات مالی و حجم بالای بدهی‌ها پلمب و ۳۵۰ کارگر بیکار شدند.

یکی از کارگران کنتورسازی ایران در حین کار، پیش از تعطیلی این شرکت

۵۰ تن از کارگران بیکار شده در کارخانه صنایع کم مصرف ایرانیان شاغل بودند و ۱۰ ماه مزد خود را نیز دریافت نکرده‌اند. کارگران شاغل در کنتورسازی ایران نیز ۵ ماه دستمزد معوقه دارند.

طبق اخبار انتشار یافته، دو کارخانه به نهادهای مختلفی از جمله سازمان تامین اجتماعی، اداره مالیات و چند بانک و نهاد خصوصی بدهکار بودند.

شرکت تولیدی کنتورسازی ایران از بزرگترین تولیدکنندگان کنتور در ایران بود و شرکت صنایع کم مصرف ایرانیان به تولید لامپ‌های کم مصرف اشتغال داشت. این دو کارخانه که در شهرک صنعتی البرز استان قزوین واقع بوده و دارای کارفرمای واحدی هستند، روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه با حکم قضایی پلمب شدند.

کارگران این دو کارخانه بارها در اعتراض به عدم پرداخت دستمزشان اعتصاب کرده و در برابر ارگان‌های مختلف تجمع برگزار کرده بودند.

روشن نیست که با توجه به بدهکاری کارفرمای دو کارخانه به سازمان تامین اجتماعی، کارگران بتوانند از بیمه بیکاری و خدمات مشابه برخوردار شوند. خبرگزاری فارس به نقل از کارگران نوشته است آن‌ها امیدوارند استانداری قزوین و دولت صدای کارگران را بشنوند.

اخبار کارگری زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.