ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران بازنشسته و اخراجی قند یاسوج: مسکن‌مان را از ما نگیرید

۱۲۰ کارگر اخراجی و بازنشسته کارخانه قند یاسوج از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان طلبکارند و علاوه بر این حکم تخلیه‌ی خانه‌هاشان نیز توسط کارفرما صادر شده است.

کارگران اخراجی و بازنشسته کارخانه قند یاسوج نه تنها دو سال است مطالبات مزدی و سنواتی‌شان پرداخت نشده بلکه اخیرا کارفرما با ارسال اخطاریه‌ای از کارگران خواسته است خانه‌های سازمانی را ترک کنند. کارگران نیز در اعتراض، روز چهارشنبه به همراه خانواده‌هایشان مقابل استانداری کهکیلویه و بویر‌احمد تجمع کردند.

تجمع کارگران مقابل استانداری کهکیلویه و بویراحمد

 «دنا نیوز» پایگاه خبری کهکیلویه و بویراحمد که گزارش تجمع کارگران و خانواده‌هایشان را همراه با تصویر در روز ۳۰ فروردین منتشر کرده، افزوده است که کارگران مقابل «ستاد خبری اداره‌کل اطلاعات» نیز اجتماع کرده‌اند اما توضیح نداده است که علت تجمع کارگران مقابل اداره اطلاعات چه بوده است.

این خبرگزاری  به نقل از یک کارگر معترض نوشته است نیمی از سهام کارخانه متعلق به کارگران است اما کارخانه طی دو سال گذشته تعطیل بوده و دستمزد کارگران را پرداخت نکرده است.

کارگر دیگری که بازنشسته است گفته خانه‌هایی که اکنون کارفرما حکم تخلیه آن‌ها را صادر کرده فرسوده و «کلنگی بوده و هر خانواده‌ای حداقل ۱۵ میلیون تومان هزینه بازسازی و نوسازی این خانه‌ها کرده است.»

به گفته کارگران، در زمان ریاست کارفرمای قبلی قرار شده خانه‌ها پس از تعمیر و بازسازی توسط کارگران به آن‌ها واگذار شود اما اکنون حکم تخلیه صادر شده است.

بنا بر گزارش، کارگران اخراجی و بازنشسته معترض حدود ۱۲۰ نفر هستند و هر یک از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از کارخانه طلبکارند.

دنانیوز در ادامه نوشته است کارگران ابتدا حاضر به گفتگو با خبرنگاران نشدند و گفتند پیش‌تر صدا و سیما از مشکلات کارگران گزارش تهیه کرده اما این گزارش پخش نشده است.

خبرگزاری کار ایران(ایلنا) که گزارش کوتاهی از این تجمع منتشر کرده، تعداد کارگران معترض و خانواده‌هایشان در مقابل استانداری را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرده است.

در اسفند سال ۹۵، کارفرمای کارخانه ۷ تن از کارگران این کارخانه را که برخی ۲۵ سال سابقه کار داشتند، به دلیل «عدم نیاز» اخراج کرد. پیش از آن نیز بیش از ۷۰ کارگر رسمی و قراردادی کارخانه با سوابق کار از ۵ تا ۱۵ سال اخراج شده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.