ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معصومه نعمتی، مادر آتنا دائمی:

«حال آتنا وخیم است»

با گذشت ۳۹ روز از اعتصاب غذای آتنا دائمی، زندانی سیاسی و فعال حقوق زنان و کودکان کار در زندان اوین، مادر او در گفت‌وگو با زمانه خبر از وخامت حال او داد و از همگان خواست تا صدای او باشند.

با گذشت ۳۹ روز از اعتصاب غذای آتنا دائمی، زندانی سیاسی و فعال حقوق زنان و کودکان کار در زندان اوین، مادر او در گفت‌وگو با زمانه خبر از وخامت حال او داد و از همگان خواست تا صدای او باشند.

آتنا دائمی، زندانی سیاسی و فعال حقوق زنان و کودکان کار

آتنا دائمی در اعتراض به حبس تعلیقی خواهرانش از ۳۹ روز پیش تاکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برد. معصومه نعمتی در گفت‌وگو با زمانه از کارشکنی مسئول بهداری زندان اوین و دادیار مرتبط با پرونده آتنا دائمی در روند درمان او خبر می‌دهد. به گفته معصومه نعمتی، آتنا دائمی وضعیت جسمانی  مساعدی ندارد و در آخرین تماس تلفنی خود از بالا آوردن خون به آن‌ها خبر داده است.

به گفته او مسئولین قضایی و امنیتی با خانواده این زندانی سیاسی به مثابه گروگان رفتار کرده‌اند و اعتراض و اعتصاب آتنا دائمی به این روند تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است. معصومه نعمتی همچنین معتقد است فضای متاثر از انتخابات پیش‌رو باعث کم‌توجهی به وضعیت فرزندش در روزهای گذشته شده است.

آتنا دائمی از صبح روز شنبه ۱۹ فروردین ۹۶ در اعتراض به صدور حکم برای خواهرانش انسیه و هانیه دائمی به حبس تعلیقی، در اعتصاب غذا به سر می‌برد و خواهان «اعلام و ابلاغ برائت» خواهرانش و «استرداد کفالت ضبط‌شده» از خانواده ‌است.

دی‌‌ماه سال گذشته سه عضو خانواده او، دو خواهر و یک شوهرخواهرش به دادسرا احضار شدند و یک ماه بعد، دادسرای شهید مقدس زندان اوین جلسه رسیدگی به اتهامات آنها را تشکیل داد. در حالی‌که حسین فاتحی، شوهر خواهر دائمی تبرئه شد، انسیه و هانیه دائمی به اتهام «ممانعت از اجرای حکم و توهین به مأموران نظام» با قرار کفالت ۴۰ میلیون ‌تومانی آزاد شدند. ۲۲ اسفند سال گذشته مجتمع قضائی قدس برای بررسی اتهامات آتنا دائمی و خواهرانش مبنی بر ممانعت از اجرای حکم و توهین به مأموران، مجدداً تشکیل جلسه داد. هر یک آنها در این دادگاه به سه ماه و یک روز حبس محکوم شدند که حکم خواهران آتنا یک سال تعلیق شد.

در همین حال ۱۸ نفر از زنان زندانی در زندان اوین نامه‌ای به دادستان تهران نوشته‌اند و در آن از اوضاع جسمانی آتنا دائمی ابراز نگرانی کرده‌اند. این نامه را نرگس محمدی، نازنین زاغری، مهوش شهریاری، گلرخ ایرایی و نسیم باقری به همراه دیگران امضا کرده‌اند و تاکید کرده‌اند که با اینکه وضعیت جسمانی این زندانی نامناسب است، پیگیری‌های خانواده و وکیل او نتیجه‌‌ای نداشته است.

شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه آتنا دائمی را به هفت سال زندان محکوم کرده است. او تاکنون و طی دو نوبت بازداشت و دستگیری نزدیک به دو سال را در زندان گذرانده است.

پیام حمایت جمعی از هنرمندان و فعالین حقوق بشر در حمایت از آتنا دائمی

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.