ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«الوسط»، تنها روزنامه مستقل بحرین توقیف شد

۴روز بعد از انحلال جمعیت «وعد»، تنها روزنامه مستقل و سکولار بحرین در محاق قرار گرفت. تفرقه‌افکنی در جامعه و بحران‌زایی با کشورهای عربی از اتهامات این روزنامه است.

دولت بحرین تنها روزنامه مستقل این کشور را توقیف کرد. روزنامه «الوسط» گزارشی منتشر کرده بود درباره مشکلات اجتماعی در مراکش و همین گزارش بهانه‌‌ای به دست دولت بحرین داد که الوسط را به اتهام توهین به «یک کشور خواهر عربی» توقیف کند.

«الوسط»، تنها روزنامه مستقل بحرین توقیف شد

چهارشنبه هفته گذشته، دولت بحرین جمعیت «وعد» را هم توقیف و اموال آن را مصادره کرد.

جمعیت «وعد» سومین جمعیت مخالف دولت بحرین است که از زمان آغاز اعتراض‌های  مردمی در سال ۲۰۱۱ و بعد از انقلاب یاسمین در تونس، منحل می‌شود. پیش از این جمعیت کار اسلامی  «امل» و جمعیت «وفاق» ملی اسلامی منحل شده بود. جمعیت «وعد» نیز مانند روزنامه «الوسط» به خاطر گرایش‌اش به لیبرالیسم و سکولاریسم شهرت داشت.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که وزارت اطلاعات بحرین به اتهام «تفرقه‌افکنی» در جامعه و «بحران‌زایی» و ایجاد اختلاف بین بحرین و دیگر کشورهای اسلامی، روزنامه «الوسط» را تا اطلاع ثانونی و به مدت نامعلومی توقیف کرد.

یکشنبه، ۴ ژوئن «الوسط» گزارشی منتشر کرده بود درباره مشکلات اجتماعی و اعتراضات مردمی در مراکش. وزارت اطلاعات بحرین بدون آنکه به این گزارش اشاره کند، حکم به توقیف «الوسط »داده، اما ظاهراً، دست‌کم یکی از دلایل توقیف این روزنامه گزارش یاد شده بوده است.

منصور الجمیری، سردبیر الوسط به خبرگزاری رویترز گفته است:

«ما یک روزنامه مستقل هستیم و گزارش‌های ما طبعاً حرف مخالف را هم بازتاب می‌دهد. حکم توقیف الوسط بیش از حد سختگیرانه است. وقتی حکم به من ابلاغ شد، یکه خوردم.»

پیش از این در سال ۲۰۱۱، همزمان با انقلاب یاسمن در تونس، بخش آن‌لاین روزنامه الوسط توقیف شده بود.

سردبیر الوسط به رویترز گفته است:

«از آن زمان تاکنون ما با وزارت اطلاعات در ارتباط و در تعامل و گفت‌وگو بر سر موضوعات مختلف هستیم.»

ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین در ۲۰۰ کیلومتری ایران مستقر است.

الوسط در سال ۲۰۰۵ با سرمایه بخش خصوصی انتشارش را آغاز کرد. در سال ۲۰۱۱ برخی مقاله‌نویسان و گزارش‌نویسان این روزنامه سکولار به خاطر انتشار گزارش‌هایی انتقادی و پوشش خبری بهار عربی تحت تعقیب قرار گرفتند.

الوسط گزارش‌هایی هم از تظاهرات شیعیان بحرینی بر ضد حکومت آل خلفیه منتشر کرده بود.

بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور و دامن زدن به اختلاف بین اکثریت شیعه و اقلیت سنی متهم می‌کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.