ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قانون ممنوعیت نقاب و روبند در هلند اجرایی خواهد شد

قانون ممنوعیت برقع و روبند در هلند اجرا خواهد شد. از ابتدای ماه اوت / ۱۰ مرداد در مکان‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی همچون بیمارستان‌ها و حمل‌ونقل عمومی پوشاندن چهره ممنوع خواهد بود.

قانون ممنوعیت برقع و روبند با یک ماه تاخیر از ابتدای اوت ۲۰۱۹ در هلند اجرا خواهد شد. از این زمان به بعد در مکان‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی همچون بیمارستان‌ها و حمل‌ونقل عمومی پوشاندن چهره ممنوع خواهد بود.

قانون ممنوعیت برقع و روبند در هلند اجرا خواهد شد

قانون «ممنوعیت پوشاندن چهره» ابتدا قرار بود از اول ژوئیه ۲۰۱۹ اجرا شود، اما چند مکان آموزشی با این استدلال که شروع این ممنوعیت نباید در طول سال تحصیلی باشد، با این تاریخ مخالفت کردند. اکنون مقام‌های مسئول در هلند اعلام کرده‌اند که این قانون با تاخیر و از ۱۰ مرداد / یکم ماه اوت اجرا خواهد شد.

در سال ۲۰۱۶ پارلمان هلند به قانونی که دولت ائتلافی حزب کارگر و حزب لیبرال هلند آن را ارائه کرده بود، رای مثبت داد. بر اساس این قانون پوشیدن نقاب یا کلاه‌هایی که موها یا چهره را می‌پوشانند در مکان‌های آموزشی، بیمارستان‌ها و در وسایل حمل نقل عمومی ممنوع است. مجلس سنای هلند ۲۶ ژوئن سال گذشته این قانون را پس از ۱۰ سال تصویب کرد. نخستین بار خیرت ویلدرس، سیاستمدار دست‌راستی و اسلام‌ستیز هلندی در سال ۲۰۰۵ موضوع ممنوعیت برقع و نقاب را در هلند به بحث گذاشته بود.

شورای مشورتی دولت هلند، که متشکل از اعضای خاندان سلطنتی و مشاورین منتخب آن‌هاست، از جمله منتقدان این طرح است. به نظر این شورا مفید یا ضروری بودن این طرح مشخص نیست. همچنین این شورا در سال ۲۰۱۵ استدلال کرده بود که این قانون چندان فوریتی ندارد و همچنین حق آزادی مذهب را محدود می‌کند.

از سوی دیگر شرکت‌های حمل و نقل عمومی هلند از اجرایی کردن این قانون نگران‌اند. به نظر آنها متوقف کردن یک وسیله نقلیه عمومی صرفا به این دلیل که یک نفر روبند به چهره دارد، طرح کارآمدی نیست. آن‌ها همچنین نگران‌ این هستند که در صورت نیاز پلیس نتواند بخوبی وظیفه حمایتی خود از رانندگان و کارکنان بخش حمل‌ونقل عمومی را انجام دهد.

قانون ممنوعیت برقع و روبند افزون بر هلند در کشورهای دیگری از جمله دانمارک، فرانسه، اتریش، آلمان، بلژیک، سوییس، مراکش و ایالت کبک کانادا نیز به تصویب رسیده و اجرایی شده است.

برخی مخالفان قانون منع برقع و نقاب استدلال می‌کنند که  این قانون برای زنان مسلمان تبعیض قائل می‌شود. در جوامع غربی همه زنان مسلمان از برقع یا نقاب استفاده نمی‌کنند و شمار چنین زنانی از چند صد نفر بیشتر نیست. در هلند حدوداً ۱۰۰ زن مسلمان برقع یا نقاب می‌زنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    اینها دیدند ولی امر مسلمین جهان این روزها همه اش در فکر سیل زدگان ایران است، سؤاستفاده کردند.