ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوسین بولت افسانه‌ای شد، دلشاد نظراُف تاریخی‎

یک شب باشکوه دیگر در بازی‌های المپیک ریو: اوسین بولت در پایان دوران حضور خود در المپیک، در دوی چهار در ۱۰۰ متر قهرمان شد. او نهمین مدال طلای المپیکش را به گردن انداخت. تاجیکستان اولین طلای تاریخ المپیکش را در پرتاب چکش به دست آورد.

یک شب باشکوه دیگر در بازی‌های المپیک ریو: اوسین بولت در پایان دوران حضور خود در المپیک، در دوی چهار در ۱۰۰ متر قهرمان شد و دور افتخار زد. او نهمین مدال طلای المپیکش را به گردن انداخت.

بازی‌های ریو اما هنوز به پایان نرسیده است، گرچه بدون شک صفحه تازه‌ای در تاریخ دوومیدانی ورق خورد. اوسین بولت جاماییکایی دوران ورزش حرفه‌ای خود را با پیروزی در دوی چهار در ۱۰۰ متر با تیم کشورش به پایان رساند و در یادداشتی نوشت: «من می‌خواهم به یکی از بزرگ‌ترین‌ها مبدل شوم؛ بین محمد‌علی و پله.»

اوسین بولت بدون شک رویاهایش را به دست آورده است. برنده با تیم جاماییکا در رقابت نزدیک با ژاپنی‌های شگفت‌آور. نهمین مدال طلای پشت سر هم از سه المپیک پکن، لندن و ریو در دوهای سرعت ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و چهار در ۱۰۰ متر.

به این ترتیب او به پانتئون افتخارات المپیک‌ها، پاوونورمی فنلاندی و کارل لوییس آمریکایی پیوست که ۹ مدال افتخار دوومیدانی را به دست آورده‌اند.

بولت ۳۰ ساله دوران حرفه‌ای خود را در قهرمانی دوومیدانی جهان در سال ۲۰۱۷ در لندن به پایان می‌رساند، در حالی‌ که او از حالا افسانه‌ای شده است.

شب باشکوه چهاردهم در دوومیدانی المپیک ریو شب نخستین مدال طلا و قهرمانی المپیک در تاریخ تاجیکستان هم بود.

دلشاد نظراُف با سه قهرمانی در آسیا در پرتاب چکش این بار در پرتاب پنجمش در ورزشگاه المپیک ریو چکش را به مسافت ۷۸ متر و ۶۸ سانتی‌متر فرستاد. نظراُف قهرمان المپیک شد و جلوتر از ایوان سیخان از بلاروس و توویکی قهرمان جهان در این رشته از لهستان ایستاد.

این نخستین مدال تاریخ تاجیکستان در بازی‌های المپیک باعث جشن و سرور بسیار در میان مردم تاجیک شد که اسفندیار آدینه، روزنامه‌نگار تاجیک در شهر دوشنبه، درباره آن با رادیو زمانه هم‌کلام شده است.

مهین دوران، یک فعال اجتماعی در دوشنبه نیز در صفحه فیس‌بوکش نوشت : «مردم تاجیک در شبکه‌های اجتماعی دلشاد را رستم دستان، قهرمان و پهلوان توصیف کرده‌اند. حتی می‌گویند او پیشوای واقعی ملت است. از حالا بسیاری نقشه دارند که به فرودگاه بروند و قهرمان‌شان را پیش‌باز بگیرند. دلشاد هنگام پیروزی یک تی‌شرت پوشیده بود که روی آن تصویر پدرش نقش بسته بود. به یاد پدرش که پلیس بود و در سال ۱۹۹۶ کشته شد. دلشاد در آن زمان ۱۳ ساله بود. نام برخی نوزادان پسری که دیشب به دنیا آمدند دلشاد گذاشتند.»

در چهاردهمین شب ریو، فوتبال زنان آلمان تاریخی شد و برای نخستین بار مدال طلا را برد؛ با پیروزی دو بر یک برابر سوئد.

شاید فوتبال مردان این کشور نیز امشب در برابر برزیل میزبان این افتخار را تکرار کند.

در کشتی آزاد ایران پس از ۱۶ سال انتظار به وسیله حسن یزدانی نخستین مدال طلا را کسب کرد.

نخستین مدال طلای مشت‌زنی فرانسه پس از ۱۶ سال به دست استل موسلی در مشت‌زنی زنان به دست آمد.

زنان دیگر چینی، آلمانی و بریتانیایی دیشب مدال‌های طلا را درو کردند و عکس کارولینا مارین اسپانیایی امروز در صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی اسپانیا منتشر شد. او نخستین برنده غیر‌آسیایی مدال طلای زنان در بدمینتون شد.

صحبت‌های اسفندیار آدینه، روزنامه نگار تاجیک در دوشنبه را بشنوید که از شادی مردم تاجیکستان پس از موفقیت دلشاد نظراف می‌گوید. او در المپیک ریو ۲۰۱۶ نخستین مدال طلای تاریخ المپیک‌ها را برای تاجیکستان به ارمغان آورد:

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.