ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جنگ حلب به پایان رسید»

دیده‌بان حقوق بشر در سوریه گزارش داد که ارتش سوریه به طور کامل بر حلب مسلط شد. چالش بعدی سرنوشت مردان جوان و نوجوانانی‌ست که به اسارت درآمده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر در سوریه گزارش داد که شورشیان حلب به طور کامل از شرق این شهر بیرون رانده شدند. چالش بعدی سرنوشت مردان جوان و نوجوانانی‌ست که به اسارت درآمده‌اند.

ارتش سوریه شورشیان را از شرق حلب بیرون راند

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، دوشنبه ۱۲ دسامبر به خبرگزاری رویترز گفته است: «جنگ حلب به پایان رسید. مقاومت شورشیان در هم شکست.»

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، بامداد دوشنبه ۱۲ دسامبر  اعلام کرده بود که ارتش سوریه محله شیخ سعید در جنوب شرقی شهر حلب را فتح کرده و به این ترتیب بر ۹۰ درصد از بخش‌های شرقی حلب که در اختیار شورشیان بود، تسلط پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

شهر حلب تا همین چندی پیش به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده بود. شورشیان بر شرق حلب تسلط داشتند و نیروهای طرفدار بشار اسد بر غرب حلب. اواسط ماه نوامبر اما ارتش سوریه برای فتح مناطق شرقی حلب عملیات گسترده‌ای را آغاز کرد.

با سقوط حلب، بشار اسد، رییس جمهوری مادام‌العمر سوریه مجدداً بر پرجمعیت‌ترین شهر سوریه تسلط پیدا می‌کند. بعد از شش سال جنگ داخلی در این کشور اما این شهر که زمانی یک شهر صنعتی و پرروتق بود، ویرانه‌ای بیش نیست.

در این میان، یکشنبه ۱۱ دسامبر گروه دولت اسلامی (داعش) موفق شد مجدداً کنترل شهر تاریخی پالمیرا با منابع نفت و گاز را به دست بگیرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که از بامداد امروز تاکنون در مجموع ۷۲۸ تن از شورشیان تسلیم شده و به غرب حلب انتقال پیدا کرده‌اند. بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه در مجموع ۱۳۳۴۶ تن از ساکنان حلب از شرق این شهر به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه منتقل شده‌اند.

جمعه ۸ دسامبر بشار اسد در گفت‌و‌گو با روزنامه الوطن اعلام کرده بود که با وجود فاجعه انسانی در حلب پیشنهاد آتش‌بس را نمی‌پذیرد. به گمان رئیس جمهوری سوریه، پیروزی در حلب گام بزرگی برای پایان دادن به جنگ است.

در شرق حلب ۲۰۰ هزار نفر به‌سر می‌برند و از مواد غذایی و امکانات دارویی محروم‌اند.

جمعه هفته گذشته در اثر رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوهای چند جانبه وزای خارجه آمریکا، آلمان و روسیه، به مدت چند ساعت در حلب آتش‌بس برقرار شد و گروهی از مردم جنگ‌زده حلب موفق شدند خودشان را از محلات شرقی به غرب حلب برسانند. سازمان ملل اما اعلام کرد که در این نقل و انتقال‌ها، صدها نوجوان و مرد جوان مفقود شده‌اند. هنوز هیچ نشانی از آن‌ها به دست نیامده است.

از سوی دیگر، ارتش سوریه هم ادعا می‌کند که شورشیان مانع از تسلیم مردان جوان و نوجوانان در شرق حلب شده‌اند و آن‌ها را به زور وادار به جنگیدن کرده‌اند. شورشیان این ادعا را تکذیب کرده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رخشنده

    جنگ حلب تمام نشده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه دیروز گفت شرق حلب را سربازان دولتی دارند پس می‌گیرند. همه رسانه‌ها نوشته‌اند که حلب در آستانه تصرف دوباره است. هیچ خبرگزاری معتبری نگفته که درگیری در حلب تمام شد. حتی روز سه‌شنبه سازمان ملل نسبت به خونریزی بیشتر هشدار داد. از زمانه انتظار نمی‌رفت خبر نادرستی را تیتر کند. منبع شما چه بوده است؟ ---- زمانه: کاربر گرامی با تشکر از نظر شما. خبر پایان جنگ حلب بنا گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه استوار است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه در شش سال گذشته خبرهای جنگ داخلی سوریه را گزارش داده است؛ منبع مستقلی نیست اما به رسمیت شناخته شده است. اخبار روز حلب بیشتر مربوط به آخرین حملات نیروهای بشار اسد به شورشیان مخالف دولت بشار اسد است. سطر دوم خبر این رخداد را مشخص می‌کند. رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، دوشنبه ۱۲ دسامبر به خبرگزاری رویترز گفته است: «جنگ حلب به پایان رسید. مقاومت شورشیان در هم شکست.» طبعاً این سخن به این معنا نیست که درگیری‌ها ادامه ندارد.

  • علی

    بسیار خبر خوبی است و حاکی از عقب نشیپی پان ترکها و سعودی هاست. در ضمن، این ساکنین بدون شک درسد قابل توجهیشون از اوباش اسلامگرا هستند.

  • hasani

    آنچه که در یک ماه پیش در شهر حلب سوریه متوجه شدیم سربازان شیعه (افغانی پاکستانی نیجریه حزب اله لبنان ) ساخته خلیفه علی خامنه ای با پولی که اوباما در توافقنامه برجام بهش داده شده با حمایت هوایی پوتین و بشار اسد بیش از ۱۰۰۰۰ نظامیان سوری مخالفان بشار اسد را از آنجا فراری دادن و برای اینکار ازشیوه مغولی که هرکه جلوشان بود ( زن و بچه و.............. سگ و گربه ) را کشتند و آتش زدن و حالا در رقص و شادی هستند که شهر حلب آزاد شده !! درصورتیکه سیاستمداران دنیا که همیشه گفته اند سوریه راه حل نظامی نداره!!