ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به‌آتش‌کشیدن اتوبوس‌های عازم برای تخلیه روستاهای شیعه‌نشین ادلب

جبهه فتح شام و معترضان تندروی اسلام‌گرا، اتوبوس‌هایی را که قرار بود ساکنان روستاهای تحت محاصره و شیعه‌نشین الفوعه و کفریا در استان ادلب را تخلیه کنند، به آتش کشیدند.

جبهه فتح شام اتوبوس‌های اعزام‌شده برای تخلیه روستاهای شیعه‌نشین الفوعه و کفریا را به آتش کشید.

منبع: حساب توئیتری @AhmadَAlkhtiib

بنا به گزارش فعالان سوری، جبهه فتح شام و معترضان تندروی اسلام‌گرا، یک‌شنبه ۲۸ دسامبر، اتوبوس‌هایی را که قرار بود ساکنان روستاهای تحت محاصره در استان ادلب را تخلیه کنند، به آتش کشیدند. آنها پیش از رسیدن این اتوبوس‌ها به کفریا و الفوعه دست به این کار زدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز خبر داده‌بود که یک گروه مخالف مسلح در سوریه مانع خروج اتوبوس‌های درنظرگرفته‌شده برای تخلیه روستاهای تحت محاصره الفوعه و کفریا شده‌اند. به گفته دیده‌بان سوریه این گروه پیشتر بخشی از جبهه النصره، وابسته به القاعده بوده‌است. احتمالاً منظور از این گروه جبهه فتح شام بوده‌است.

تعلل در تخلیه این دو روستا در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس توافق جدید به‌دست‌آمده، شرط ادامه روند تخلیه کامل شرق حلب تخلیه دو روستای شیعی الفوعه و کفریا در استان ادلب است. پیش از این مخالفان مسلح ایران را اصلی‌ترین عامل تأخیر در تخلیه حلب معرفی کرده‌بودند.

پیش از این شبکه خبری «المنار» از رسیدن این اتوبوس‌ها به مناطق تحت محاصره مخالفان مسلح بشار اسد خبر داده‌بود.

اخبار و گزارش‌های مربوط به روند تخلیه مردم از حلب و روستاهای تحت محاصره مخالفان مسلح:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • IRAN

    کار بسیار اشتباهی کردند. این دقیقا هدف اصلی حکومت فاسد جنایتکار ایرانه یعنی مظلوم نمایی، ایجاد تفرقه و جنگ بین سنی و شیعه. این حکومت فاسد شیعه ها را باسم داعش قتل عام میکنه تا در دنیا مظلوم نمایی کنه. در حرم امام رضا باسم مخالفین نظام بمب گذاری میکنه تا قتل عام بیش از 30 هزارنفر از مخالفین را توجیه کنه. جنایت معنای خودش را داره چه توسط شیعه انجام بشه چه سنی و هر دین مذهبی. نابود باد حکومت شیادی و نفاق و فساد و دزدی و جنایت حوزه های خرافه وکثیف علمیه و مداحاد بیسواد فاسد شیاد